Sunday, February 22, 2015

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan

Jerawat bukanlah sejenis penyakit yang membahayakan nyawa seseorang. Namun kehadirannya membuatkan kita terseksa jiwa dan raga, resah gelisah sepanjang hari, rasa rendah diri dan sebgainya..Betul tak??

Tambah lagi kalu jerawat batu besar-besar dan bernanah lagi. Nak keluar rumah pun rasa malu..Nak jumpa kawan pun rasa segan..Serba tak kena dibuatnya.

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan

Di dalam entry ini saya akan kongsikan dengan pembaca semua bagaimana cara nak hilangkan jerawat dan parut dengan berkesan tanpa meninggalkan kesan sampingan.

Saya tahu ramai di luar sana yang menghadapi masalah jerawat yang teruk dan parut yang hodoh kan. Dah cuba macam-macam produk nak hilangkan jerawat tapi masih tak berkesan. Ada yang bertambah kronik bila produk yang digunakan tidak serasi. 

Menurut Dr Hasseenah jerawat dikategorikan sebagai penyakit kronik yang dihidapi oleh hampir 80% individu di negara kita.
Masalah jerawat berlaku kerana berlakunya radang pada tisu di bahagian dalam kelenjar minyak kulit.

Jika seseorang itu menghadapi masalah jerawat pada kulit, ia dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon, pemakanan, persekitaran, penyakit keturunan, psikologi, pra-haid atau jangkitan bakteria.

Sebenarnya ramai di kalangan kita yang tersalah anggap bahawa jerawat juga berpunca daripada penyakit resdung. Tapi ianya tidak benar sama sekali.

Resdung adalah sejenis alahan yang kebanyakkannya dihidapi secara turun temurun. Simptom penyakit resdung ini menyebabkan hidung, mata dan kulit muka mengalami kegatalan yang teramat.


Jerawat adalah sejenis penyakit kronik yang mengganggu kelenjar-kelenjar Sebaceous iaitu kelenjar yang terdapat di dalam kulit dan mengeluarkan sebum atau minyak untuk meliputi permukaan kulit manusia.

Masalah jerawat boleh dilihat apabila muka, leher, dada atau belakang seseorang itu mula kelihatan bengkak-bengkak kecil yang kemerah-merahan, kehitaman ataupun bonjolan merah dan mula berisi nanah selang beberapa hari kemudian.

Pelbagai cara yang boleh dilakukan untuk menghilangkan jerawat samada secara dalam atau luaran. Di sini saya ingin berkongsi serba sedikit cara menghilangkan jerawat dari luaran.

Cara menghilangkan jerawat dari luaran


Mencuci Muka


Cuci muka anda sebanyak dua kali sehari dengan menggunakan pencuci muka yang sesuai dengan kulit muka anda. Sebaiknya gunalah pencuci yang khusus untuk jerawat tanpa perlu scrubbing.

Ini untuk mengelakkan kulit muka terlalu kering kerana pencuci muka akan menyebabkan minyak yang dihasilkan untuk melindungi kulit muka kita dari dijangkiti kuman akan hilang. Mencuci muka dengan air bersih sudah memadai jika perlu.

Menggunakan Toner



Gunalah toner yang tidak mengandungi alkohol yang tinggi kerana alkohol boleh menyebabkan kulit menjadi kering. Kesannya kulit muka kita mengeluarkan minyak yang lebih banyak untuk memberi kelembapan yang asli kepada kulit muka.

Menggunakan Krim Jerawat



Penggunaan krim jerawat juga penting untuk merawat masalah jerawat dari luar. pastikan anda menggunakan krim jerawat yang mempunyai kandungan Asid Azelic, Asid Salicylic atau Vitamin A.

Menggunakan Pelembap Muka



saya sangat mencadangkan anda menggunakan pelembap muka dalam bentuk gel kerana ia adalah lebih sesuai digunakan sekiranya kulit muka anda berminyak dan berjerawat. 

Gunakan Krim Pelindung Matahari


Jerawat yang merah dan membengkak apabila pulih akan meninggalkan parut gelap. Lebih lama ia terdedah kepada sinaran matahari, lebih gelap parut itu akan kelihatan dan lebih sukar untuk kulit itu berubah menjadi warnanya yang asal.

Oleh itu, penggunaan krim pelindung matahari (sunblock) amat disarankan bagi mereka yang menghadapi masalah jerawat.

Pembersih muka yang terbaik untuk semua jenis kulit adalah pembersih muka yang tidak mengandungi pewangi dan kandungan sodium laureth sulfate yang tinggi kerana ia akan menyebabkan reaksi kulit terutama pada kulit muka.


Di sini juga saya ingin berkongsi dengan pembaca semua beberapa tip penting untuk mengelakkan jerawat tumbuh terutamanya pada kulit wajah.


Tip penting untuk mengelakkan jerawat tumbuh 



  • Amalkan mencuci muka 2 kali sehari dengan pencuci muka yang sesuia dengan kulit wajah. pada waktu lain, cukup hanya membilas muka dengan air bersih. 
  • Elakkan muka anda dari ditutupi rambut kerana minyak pada rambut boleh mengakibatkan berlakunya jerawat. 
  • Elakkan dari menggunakan barangan kosmetik dan pelembap berasaskan minyak. 
  • Jangan sentuh, picit atau pecahkan jerawat kerana ia boleh menyebabkan parut di atas kulit. 
  • Berhenti dari menggunakan pencuci muka atau ubat jerawat yang anda beli sekiranya keadaan jerawat anda menjadi semakin teruk. 
  • Jika jerawat anda tumbuh di belakang badan atau dada, anda digalakkan memakai pakaian kapas kerana ia menyerap peluh dan menyejukkan kulit. 
  • Jika masalah jerawat anda kronik, dapatkan rawatan pakar di klinik atau hospital berhampiran.

Bagaimana rangkaian produk shaklee boleh membantu menghilangkan jerawat dan parut dengan sangat berkesan tanpa ada kesan sampingan yang tidak diingini???

Sebelum saya terang lebih lanjut tentang produk yang boleh diambil untuk menghilangkan jerawat dan parut dengan berkesan tanpa kesan sampingan, jom kita saksikan video pendek ini dahulu. 

Video ini menceritakan bagaimana Saudari Nor Farizan Mazlan mengatasi masalah jerawat kronik yang dihadapinya sejak tahun 2006 akibat tersalah mengambil produk. Alhmdulillah setelah konsisten mengambil produk Shaklee, sekarang kulit beliau kembali menjadi licin, putih dan gebu.

Derita yang ditanggung bertahun-tahun kini telah selesai. Siapa tak gembira kan kulit dah cantik, halus mulus, gebu gebas macam artis..Kalau saya memang lompat bintang la kalau dapat kulit cantik menawan macam Siti Nurhaliza..24 jam nak telek muka kat cermin..Gembira tidak terkira la katakan..hihi



Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.


Antara produk Shaklee yang diamalkan oleh Saudari Nor Farizan Mazlan ialah:

Vitamin E Complex



Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan

Klik MANFAAT DAN FUNGSI UTAMA VITAMIN E COMPLEX untuk mengetahui lebih lanjut tentangnya.


Sustained Release Vita-C Shaklee


Vitamin C adalah berguna dalam menghilangkan jerawat kerana dua sebab utama: 

  • ia berfungsi sebagai antioksidan
  •  ia menyumbang kepada sintesis kolagen.


Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan mengurangkan sebatian.

Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit.

Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan

Klik KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin C yang hebat ini.


Shaklee Collagen Powder


Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan

Nak tahu lebih lanjut tentang Shaklee Collagen Powder boleh klik link di bawah okey;

Serlahkan Kecantikan Semulajadi Dengan Shaklee Collagen Powder

Shaklee Collagen Powder Bukan Sekadar Untuk Cantik

Fungsi Kandungan Utama Shaklee Collagen Powder



GLA Complex

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan


Fungsi  GLA COMPLEX Dalam Menghilangkan Jerawat & Parut dengan berkesan tanpa kesan sampingan:
  • Memperlahankan proses penuaan.
  • Pengambilan GLA Complex Shaklee untuk jangka masa yang panjang mampumelambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Membantu mengurangkan inflamasi kulitmasalah ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap.
  • Membetulkan hormonGLA COMPLEX sangat sesuai untuk mereka yang kulit berjerawat batu.


Set Penjagaan Kulit Nutriwhite



NutriWhite Shaklee bertindak dalam 5 cara untuk menghilangkan jerawat & parut dengan berkesan tanpa kesan sampingan. 

Apa lima cara tersebut??? Nak tahu tak?? Kalau nak tahu Klik link di bawah ini untuk maklumat lanjut tentang Set Penjagaan Kulit Nutriwhite Shaklee yang sememangnya awsome dan menjadi kegilaan peminat Shaklee..

NutriWhite Shaklee: Langkah Untuk Wajah Cantik Berseri

Kulit Sihat Dan Menawan Dengan Set Penjagaan Kulit Shaklee NutriWhite


Bebaskan Wajah Daripada Pigmentasi Dengan Shaklee


Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Dengan Berkesan Tanpa Kesan Sampingan Yang Menakutkan

Kandungan Vitamin C aktif yang terdapat di dalam NutriWhite berfungsi memutihkan dan melicinkan permukaan kulit agar lebih gebu dan bersinar. NutriWhite dihasilkan khusus dan sesuai untuk orang Asia yang mempunyai kulit yang tidak sensitif dan berjerawat.

Ini adalah entry yang berkaitan dengan jerawat dan cara untuk untuk mendapatkan kulit cantik, halus mulus, gebu dan licin. Tekan kuat-kuat di link bawah ni ye kalu nak tahu ia tentang apa..Rugi tak baca

Cara Mengatasi Dan Merawat Kulit Muka Berjerawat Dari Dalam

Vitamin C dan Kolagen Untuk Kulit Cantik Dan Sihat





So apa tunggu lagi..Pilihlah yang terbaik untuk kesihatan dan kecantikan anda..!! Shaklee adalah pilihan saya. Shaklee di hatiku for ever..


Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!



Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee..Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.



Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


  • jadual pengambilan vitamin secara teratur 
  • konsultasi percuma secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 


 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal Rusdi

H/P no: 0139279846 (Whatsapps/Telegram)

2 comments:

  1. Hello admin. i try tips u. lgi2 bab makan vita c shaklee tu. mmg ada perubahan. thanks ya. Anyway, free2 jemput dtg ke blog i utk info2 kekal fit dan slim.

    >>>Kurus sihat Semula Jadi! <<<

    ReplyDelete
  2. Acne or Pimple is a BIG Problem that crosses the borders of age, gender, race and social status. Benzac AC is a topical water-based gel wiyh its active ingredient benzoyl peroxide perfect for the treatment of acne. Benzac AC aparts from its acne-treatment counterparts is that it does not contain alcohol and it is fragrance free. Read more at:
    http://kidbuxblog.com/hard-on-acne-soft-on-skin/

    ReplyDelete