5 Makanan Untuk Kulit Cantik Dan Sihat

5 Makanan Untuk Kulit Cantik Dan Sihat
Gambar sekadar hiasan
Semua orang mengimpikan kulit yang cantik berseri dan sihat terutama kaum wanita. Kulit yang sihat amat penting untuk melindungi daripada sinaran matahari dan bahan-bahan merbahaya dan mikroorganisma.
Kulit juga berperanan dalam melindungi organ dalaman daripada kecederaan dan kulit bertanggungjawab mengawal suhu badan melalui perpeluhan.
Oleh itu amat penting untuk kita menjaga kesihatan kulit bukan untuk kelihatan cantik di mata manusia sahaja tapi apa yang lebih penting adalah untuk mendapatkan kulit yang sihat. Apa yang kita makan setiap hari akan mempengaruhi kesihatan kulit.
Nutrisi yang baik adalah asas untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik berseri tanpa make up. Jadi, lagi berkhasiat makanan yang kita ambil lagi baik kulit yang akan kita dapat.
Mahu kulit yang benar-benar hebat, gebu, anjal dan kelihatan lebih muda?? Pastikan apa yang anda makan itu adalah berkhasiat untu kulit.
Samantha Heller seorang pakar nutrisi di NYU Medical Center, New York berkata, "Everything you eat becomes a part of not only your inner being, but the outer fabric of your body as well. The healthier the foods are that you consume, the better your skin will look."

Terdapat pelbagai cara yang boleh kita amalkan untuk mendapat kulit yang cantik dan sihat. Di sini saya ingin kongsikan dengan pembaca semua 5 makanan yang baik untuk kita mendapatkan kulit yang sihat dan cantik berseri seperti penyanyi tersohor di Malaysia ini, siapa lagi kalau bukan Siti Nurhaliza.

5 Makanan Untuk Kulit Lebih Sihat dan Cantik


SALAD

Umum mengetahui salad mempunyai banyak khasiat dan zat yang diperlukan oleh tubuh kita. Di dalam salad dikatakan mengandungi vitamin A. Vitamin A bertindak sebagai antioksidan yang berfungsi melindungi badan manusia dari serangan radikal yang boleh merosakkan sel-sel badan kita.
Tanpa perlindungan antioksidan kulit cepat berkedut, kusam dan tidak berseri. Di dalam salad juga terdapat kalium yang memainkan peranan dalam menigkatkan penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.



STRAWBERRY

Buah strawberry mengandungi vitamin C yang berfungsi dalam menggalakkan pengeluaran kolagen di dalam tubuh kita. Kolagen berindak sebagai pelekat untuk mengikat sel-sel di dalam tubuh agar kulit sentiasa tegang. Kekurangan kolagen di dalam tubuh menyebabkan kulit menjadi kendur dan berkedut.


TOMATO



Buah tomato kaya dengan lycopene. Lycopene merupakan pigmen berwarna merah yang terdapat di dalam buah-buahan dan sayuran seperti aprikot, tembikai, jambu batu pink dan limau gedang. Lycopene paling tinggi ditemui di dalam buah tomato

Lycopene merupakan antioksidan yang berkuasa yang membantu melindungi sel-sel daripada radikal bebas. Selain berfungsi melindungi mata dari penyakit Lycopene juga digunakan sebagai pelindung untuk penyakit jantung dan kanser seperti kanser prostat, kanser paru-paru, ovari, kolon dan pankreas.
Ia juga membantu menghalang proses penuaan organ. Tomato membantu mencegah kulit daripada menjadi kendur.

SOYA




Inilah rupa bentuk soya yang masih segar dan belum diproses.

Soya mengandungi protein yang bukan sahaja penting untuk kulit malah sanagt penting untuk menghasilkan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel yang telah rosak. kekurangan protein boleh menyebabkan masalah kesihatan lain seperti keguguran rambut, badan tidak bermaya dan sebagainya.

Klik TANDA-TANDA TUBUH ANDA KEKURANGAN PROTEIN & AKIBAT KEKURANGAN PROTEIN DI DALAM TUBUH




EPAL MERAH & HIJAU

Epal hijau dan merah keduanya mengandungi pelbagai vitamin dan nutrien yang penting untuk kesihatan seperti zat besi, mangan, copper, kalium dan sebagainya. Epal mengandungi serat yang sangat tinggi.

Terdapat pelbagai manfaat epal merah dan hijau untuk kesihatan kita. Epal sangat baik untuk kesihatan kulit kerana ia mengandungi vitamin C dan juga antioksidan yang melindungi kulit dari serangan radikal bebas sekaligus mengurangkan risiko penyakit kanser kulit.



Bagaimana SHAKLEE boleh membantu anda mendapatkan kulit yang sihat dan cantik berseri??


ini adalah produk Shaklee yang membantu anda semua untuk mendapatkan kulit yang cantik dan sihat. Anda bukan sahaja mendapat jaminan kesihatan apabila mengamalkan produk Shaklee, malah anda juga akan mendapat kulit yang cantik secara tidak langsuang.

CARTOMAX




Meredakan penyakit kulit

pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, kulit kering, kulit gugur dan jerawat. Carotomax juga boleh digunakan untuk merawat pustule, scabies dan ulser kulit.

Melawan kanser dan oksidasi

Pengambilan secara kerap beta karotene mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, dan meneyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.
Ini mengurangkan risiko mendapat kanser terutama kanser paru-paru dan payudara. Yang pastunya Carotomax mampu mengurangkan serangan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Melawan kanser dan oksidasi 

Pengambilan secara kerap beta karotene mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, dan meneyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.

Ini mengurangkan risiko mendapat kanser terutama kanser paru-paru dan payudara. Yang pastInya Carotomax mampu mengurangkan serangan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Klik FUNGSI DAN KELEBIHAN UTAMA CAROTOMAX SHAKLEE untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin hebat ini.


  • banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
  • mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
  • memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.
  • Antioksidan yang baik untuk melawn serangan radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit.

Klik KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin C yang hebat ini.


VITAMIN E


  • Anti-penuaan - 1 kapsul vitmain E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, dan bintik penuaan.
  • Antioksidan yang kuat - pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti oksida yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imunisasi, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. ia juga memperbaiki masalah katarak dan penglihatan.
  • Kelestarian tenaga - meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan lebih oksigen.
  • Memperbaiki Arthiritis - meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir dan sakit sendi.
  • Memperbaiki parut - memperbaiki bengkak dan ulser kulit. boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)



  • Anti Penuaan - asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain.
  • Rahsia Kulit Cantik Dan Anjal - Bagi wanita yang mementingkan kecantikan kulit, anda disarankan untuk mengamalkan pengambilan ESP.
  • ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan. Mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu.
  • Di samping memperkuat otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan parut.
  • Mengatasi masalah pigmentasi - dengan mengamalkan ESP secara berterusan dapat melambatkan proses rambut beruban, menyelesaikan masalah keguguran rambut dan keadaan rambut yang kusam.
  • Disamping mencegah masalah pigmentasi dan kulit berjeragat.

Nak tahu lebih lanjut klik MANFAAT UTAMA ESP.

Untuk mendapatkan kesan yang optimum anda dinasihatkan mengambil keempat-empat produk ini. Apa tunggu lagi jom order sekarang. Anda pasti akan jatuh cinta. Percayalah..

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG!

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • konsultasi percuma secara berterusan
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli
"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:H/P no: 0139279846COD: Pontian-Simpang Renggam-RengitPengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Comments

  1. Nak tau petua kulit sihat dsn cantik, lawati 👇
    http://kulitsihatcantik.blogspot.my/2016/11/botanical-effects-mary-kay.html?m=1

    ReplyDelete
  2. It’s really a great post..I would like to appreciate your work and I am going to recommend it to my friends. Thanks for sharing. You can also read about yoga:- https://7pranayama.com/vipritkarani-asana-yoga-legsup-thewall-steps-benefits/

    ReplyDelete

Post a Comment