Friday, February 28, 2014

Kelebihan Vitamin C Shaklee

Memang kat luar farmasia, kat toko-toko jamu, kat watson berlambak je produk Vitamin C yang dijual. Tapi apa yang membezakannya vitamin C Shaklee dengan Vitamin C jenama lain ialah Vitamin C shaklee dihasilkan dari sumber semulajadi 100%.

Hampir 90% vitamin C yang ada di pasaran semuanya Vitamin C sintetik. Vitamin C sintetik ni dihasilkan dari bahan kimia nak tiru vitamin C semulajadi. Kita ambik vitamin C nak sihat kan. Kalau dah ada bahan kimia macam mana nak sihat. tepuk dada tanya iman.


Viatmin C Shaklee

Apa istimewanya Vitamin C Shaklee ni berbanding Vitamin C jenama lai yang bersepah kat kedai tu?


  • Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

  • Satu tablet vitamin C Shaklee dalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

MANFAAT VITAMIN C


Imuniti

  • dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi
  • menguatkan tulang dan gigi kita
  • mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.


Antioksidan

  • ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

Hypertension

  • ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.

Kecantikan kulit

  • banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. 
  • Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
  • mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
  • memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.


Vitamin C Shaklee

TESTIMONI VITAMIN C SHAKLEE:


TESTIMONI 1


Vitamin C Shaklee

TESTIMONI 2

Vitamin C Shaklee




Untuk menempah sila klik di bawah:

Beli Vitamin C di sini


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit.ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita." 

sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut tentang produk kesihatan yang hebat ini..

Puan Nor AkmalWhatsApp/Telegram; 013-9279846

No comments:

Post a Comment