Vitamin Untuk Penglihatan dan Mata Sihat

carotomax Shaklee vitamin untuk mata

Mempunyai penglihatan yang baik merupakan anugerah Allah yang tidak terkira nikmatnya. Bagi yang menghadapi maslah mata seperti rabun jauh dan dekat memerlukan kaca mata untuk melihat dengan jelas. 

Bagi yang tidak menghadapi maslah bersyukurlah anda kerana masih memiliki mata yang sihat. Pemilihan makanan dalam diet harian kita sangat penting untyk kesihatan mata. 

Berdasarkan kajian yang dijalankan telah membuktikana bahawa nutrisi memainkan peranan yang penting untuk kesihatan mata dan mencegah  berlakunya penyakit mata yang berkaitan dengan umur seperti Age-Related Macular Digeneration (AMD), katarak, Glaucoma dan Diabetic Retinopathy. 

Lutein dan zeaxanthin

Lutein dan zeaxanthin merupakan vitamin dan nutrisi yang penting untuk kesihatan mata dan penglihatan yang baik. Lutein dan zeaxanthin merupakan karotenoid yang berfungsi sebagai antioksidan yang berkuasa. 

Kedua-dua vitamin ini boleh membantu memelihara penglihatan dan kesihatan mata. Lutein berfungsi melindungi mata dari penyakit katarak, age-related macular degeneration (AMD) dan retinitis pigmentosa.

Zeaxanthin pula berperanan dalam melindungi mata dengan menapis cahaya gelombang biru pendek yang berbahaya. Zeaxanthin juga berfungsi mengurangkan risiko penyakit kanser payudara, kanser ovari (rahim), kolon, endometrial dan kanser servik (pangkal rahim)
makanan yang kaya dengan lutein dan zeaxanthin

Lutein dan zeaxanthin banyak di dapati di dalam sayuran berdaun hijau seperti bayam, kale (sejenis kubis) dan brokoli. Manakala buah yang kaya dengan lutein dan zeaxanthin ialah buah anggur, kiwi, orange, zucchini, lobak dan jagung. 

Astaxanthin
Pigmen kemerahan yang ditemui di dalam alga dan fitoplankton.Astaxanthin mempunyai daya mengesan radikal bebas yang tinggi. Astaxanthin bertindak sebagai perisai dalam melindungi UVB dan UVA. Fungsi ini juga menjadikan kulit lebih muda berseri.

Lycopene 
Buah dan sayur yang kaya dengan lycopene

Lycopene merupakan pigmen berwarna merah yang terdapat di dalam buah-buahan dan sayuran seperti aprikot, tembikai, jambu batu pink dan limau gedang. Ia paling tinggi ditemui dalam buah tomato. 

Lycopene merupakan antioksidan yang berkuasa yang membantu melindungi sel-sel daripada rosak akibat radikal bebas. Selain berfungsi melindungi mata dari penyakit Lycopene juga digunakan sebagai pelindung untuk penyakit jantung dan kanser seperti kanser prostat, kanser paru-paru, ovari, kolon dan pankreas. 

Ia juga membantu menghalang proses penuaan organ. 

Alfa dan Beta karotene
Alfa dan beta Corotene banyak terdapat di dalam buah-buahan dan sayuran seperti tembikai, lobak, brokoli dan ubi keledek. Beta Karotene berfungsi dengan bertukar kepada retinol yang mana ianya sangat penting untuk kesihatan dan perkembangan penglihatan.

Vitamin C
Vitamin C juga memainkan peranan yang sanagt penting untuk penglihatan dan kesihatan mata. Ia berperanan sebagai antioksidan yang baik untuk retina mampu mencegah katarak. Vitamin C boleh membantu proses penyembuhan dan memperkuatkan mata. 

Jika anda seorang perokok, penghidap diabetes dan peminum arak, anda sanagt digalakkan mengambil vitamin c dalam dos yang tinggi. Ini kerana golongan ini kekurangan Vitamin C di dalam tubuh mereka. Klik KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE untuk mengetahaui lebih lanjut tentang vitamin C yang hebat ini.

Buah-buahan dan sayuran yang Allah cipta memang hebat. Khasiat dan fungsinya tak tercapai oleh akal manusia. Bagaimana kita hendak dapatkan khasiat kesemua di atas dalam satu masa. 

Takkan nak makan semua kan. Bagi yang tercari-cari vitamin untuk kesihatan mata dan penglihatan anda, Carotomax shaklee adalah pilihan yang paling baik. 

Di dalam Carotomax Shaklee  terdapat lutein, zeaxanthin, astaxanthin,alfa dan beta karotene yang berfungsi sebagai antioksidan bagi melindungi sel tubuh kta dari serangan radikal bebas.

Setiap hidangan Carotomax Shaklee mengandungi karotenoid utama yang terdiri Beta karotene yang bersamaan dengan 102 pisang, Astaxanthin bersamaan sepotong ikan salmon, lycopene bersamaan 714 biji aprikot, Lutein dan zeaxanthin bersamaan 285 biji limau gedang dan alfa karotein bersamaan 89 biji  buah rasberi. 

Klik FUNGSI DAN KELEBIHAN UTAMA CAROTOMAX SHAKLEE untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin hebat ini.

Pendek kata Carotomax Shaklee memang hebat kerana gabungan pelbagai karotenoid terbaik yang memenuhi keperluan tubuh manusia. 

Apa tunggu lagi jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan Carotomax Shaklee dan Vitamin C untuk kesihatan mata anda.

Untuk order sendiri anda boleh klik link di bawah ini. 

Beli Carotomax dan Vitamin C di sini


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments