Sihat dan Ceria Bersama Shaklee Di Bulan Ramadhan

Alhmdulillah dan syukur kepada Allah SWT kerana kita masih lagi diberi kesempatan olehNya untuk berada di bulan Ramadhan yang mulia ini. Bagi umat Islam, bulan Ramadhan ialah bulan yang dinanti-nantikan kerana selain berpuasa, membersihkan dosa, menyucikan jiwa, ia juga dilihat sebagai bulan menyah-toksin dari tubuh.

Orang kata "perut sarang penyakit". Berpuasa sangat baik dalam membantu tubuh menyingkirkan pelbagai "racun" yang bersarang di dalam perut. Berpuasa sebenarnya memberi ruang masa yang cukup kepada organ pencernaan kita seperti perut, usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki mana-mana bahagian yang rosak dek pertambahan beban makanan harian yang kita makan. 

Dengan berpuasa juga toksin daripada kolon, buah pinggang, pundi kencing dan paru-paru serta kulit dapat dikeluarkan dari tubuh secara menyeluruh. Hasilnya ia mampu melapangkan kesan sumbatan pada dinding saluran pernafasan dan pemakanan. Bekalan oksigen yang lebih banyak menjadikan sel-sel lebih bertenaga. Kitaran pembersihan ini penting bagi sistem penghadaman sihat dan pencegahan barah usus. 

Selain itu, tabiat pemakanan seseorang itu dilihat turut menyumbang kepada faktor kesihatan. Deretan bazar Ramadhan yang menawarkan pelbagai juadah enak yang jarang dijumpai dibulan lain sebelumnya tanpa kita sedari menyumbang kepada masalah peningkatan berat badan dan membuatkan kita rentan serangan penyakit dek peningkatan cita rasa. Justeru, pemilihan makanan seimbang dan ditambah suplemen berkualiti perlu untuk menghindari sebarang penyakit.

Di sini saya ingin menyarankan produk Shaklee kepada anda semua yang sedang tercari-cari suplemen terbaik untuk diambil ketika berpuasa. Produk Shaklee dihasilkan dengan menggunakan bahan semulajadi yang sentiasa selamat dan berkesan.

Waktu berbuka puasa - berbuka hendaklah dimulai dengan kurma sebagaimana amalan Nabi Muhammad SAW berbanding kuih muih manis serta kurang serat yang dibeli di bazar ramadhan. Selain juadah utama, anda boleh tambahkan gabungan terbaik minuman Perfomance Orange dan Energizing Soy Protein (ESP) atau Meal Shakes untuk tenaga tambahan sebagai bekalan menunaikan solat terawih di samping mengambil Alfalfa Complex untuk proses detoksifikasi tubuh.


ESP, PERFOMANCE DRINK, MEAL SHAKE, ALFALFA

Sebelum tidur - amalkan segelas ESP berserta vitamin lain seperti Vita-Lea (multivitamin), B-complex, Vitamin C Plus serta Nutriferon untuk meningkatkan sistem imun anda bagi mengelak penyakit biasa seperti batuk, demam dan selesema. 

Vita-Lea, B-complex, Vitamin C, Nutriferon

Memandangkan Ramadhan kali ini jatuh pada musim Monsun Barat Daya dengan cuaca yang panas dan kering serta jerebu dan ramalan fenomena El Nino akan melanda Malaysia pada pertengahan tahun ini, maka adalah perlu umat Islam memastikan bekalan air dalam badan sentiasa dijaga. Banyakkan minum air.

Waktu bersahur - anda boleh mengambil nasi atau apa jua juadah sahur. Namun, memandangkan waktu yang singkat dan kesukaran mengejutkan anak bersahur, gabungan minuman Perfomance Orange dan Enegizing Soy Protein (ESP) serta Meal Shake untuk anak anda dapat memudahkan para ibu memberikan yang terbaik buat keluarga agar kekal sihat dan bertenaga pada siang hari. Sebagai tambahan anda boleh mengambil Alfalfa Complex untuk program detoksifikasi anda.


Selamat berpuasa dan selamat berbuka puasa serta selamat bersahur untuk pembaca-pembaca blog saya khususnya dan untuk semua umat Islam di Malaysia umumnya.

Rebutlah peluang yang ada di dalam bulan Ramadhan ini untuk menambahkan amalan dan pahala kita buat bekalan di akhira kelak. Stiap amalan yang kiata lakukan pad abulan yang mulia ini akan digandakan. Banyakkan bersedekah, membaca al-Quran, dan amala-amalan sunat lain.

Gabungan yang dinyatakan di atas hanya cadangan untuk nutrisi yang paling lengkap semasa berpuasa. Tak semestinya kita mengambil semua supplemen yang dicadangkan. Ia bergantung kepada keperluan dan kemampuan kita. anda boleh menghubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

Untuk menempah klik link di bawah:

Beli SET BERPUASA di sini


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

sila hubungi saya untuk maklumat lanjut dan konsultasi percuma.

Jika puan-puan, kakak-kakak, adik-adik berminat untuk mencuba set berpuas Shaklee yang awesome ini, boleh hubungi saya untuk dapatkan harga diskaun tau! InsyaAllah saya akan berikan yang terbaik untuk pelanggan tersayang.

Hubungi saya:Puan Akmal 0139279846


Comments