Alfalfa Dan Faedah Kesihatan

pokok alfalfa

Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak berabad lamanya iaitu lebih dari 2500 tahun dahulu. Alfalfa telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagi nutrisi dan zat galian.

Alfalfa membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim, dan fitokimia. 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Terdapat banyak faedah kesihatan yang dapat kita perolehi dari Alfalfa(Medicago Sativa). Sejak abad keenam, Alfalfa telah digunakan oleh orang Cina untuk merawat penyakit batu karang, radang perut dan usus


Pada mulanya, dunia perubatan tradisional Cina sering menggunakan daun Alfalfa untuk merawat penyakit berkaitan dengan saluran penghadaman. 

Kemudian dikembangkan untuk membantu membersihkan toksin di dalam darah atau penyahtoksikan dan rawatan radang sendi. 

Manakala di India Alfalfa digunakan dalam rawatan penyakit radang perut dan usus. Alfalfa juga dipercayai sangat bermanfaat dalam mengurangkan gejala artritis.

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an. Alfalfa Complex dihasilkan daripada tumbuhan bernama Alfalfa  secara organik di California yang bebas  dari pestisid, herbasid dan bahan kompos/baja kimia. 

Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala tumbuhan" oleh masyarakat Arab. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalanga
n tumbuhan Alfalfa. 

Tumbuhan ini mengambil masa selama 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi yang tidak terdapat dipermukaan tanah. Akarnya yang panjang ini menyebabkan Alfalfa rintang terhadap kemarau.

Daun Alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun Alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. 


Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakal bahagian lain yang tidak penting akan dihapuskan.

Kemudian daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. 


Setiap tablet Alfalfa Shaklee mengandungi 300mg alfalfa.
Alfalfa Shaklee
MANFAAT UTAMA ALFALFA SHAKLEE:

#1 mencuci hati, darah, dan usus - alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan badan yang berasid ke tahap yang normal, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit serta otot.


#2 melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan


#3 baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit.


#4 menyingkirkan lemak dan kolesterol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. 


Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

#5 melawan tumor - memakan alfalfa untuk mengalkalikan badan dapat memperbaiki sel-sel kanser dan melawan tumor.


#6 melegakan keletihan 


#7 mencegah/merawat arthritis (radang sendi)


Untuk membeli Alfalfa Shaklee sila klik link di bawah:


Beli Alfalfa Shaklee di sini




"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments