Cara Terbaik Atasi Masalah Keputihan Wanita

Keputihan bukanlah sejenis penyakit. Ia adalah normal bagi seorang wanita. Kebanyakan wanita menghadapi masalah ini. Keputihan merupakan proses perubahan hormon dan pembersihan yang mana sel sudah mati pada lubang faraj dikeluarkan. 

Biasanya remaja jarang mendapat masalah keputihan ni. Kecuali diaorang ada ambil ubat tertentu seperti ubat diabetes, aktif melakukan seks dan mempunyai sistem badan yang rendah.

Wanita hamil biasanya berisiko tinggi mendapat keputihan kerana perubahan hormon yang menyebabkan mereka senang mendapat jangkitan kulat. Dianggarkan hampir 80 peratus atau 8 daripada 10 wanita yang hamil mungkin ada masalah keputihan.

Selain itu, dianggarkan seramai 75 peratus wanita yang sudah berkahwin akan mengalami masalah ini. Ini kerana mereka sudah terdedah kepada hubungan intim dan mudah terdedah kepada jangkitan.

Jadi hakak2, adik2 di luar sana tak perlu risau ye. "Selagi tidak mendatangkan gatal dan tiada kemerah-merahan pada bahagian sulit, ia dikatakan keputihan yang biasa atau disebabkan kitaran hormon", kata Pensyarah Jabatan Obstetrik dan Ginekologi, Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Dr Nur Azurah Abdul Ghani.

Keputihan dikatakan bermasalah atau yang lain daripada biasa, bilamana ia keluar terlalu banyak, berbau busuk dan hanyir serta menyebabkan bahagian sulit berasa gatal atau radang. Keputihan itu juga tidak berwarna putih lagi, tetapi berketul-ketul seperti keju dan menjadi kekuningan serta hijau.

Keadaan ini biasanya disebabkan penyakit lain atau dikaitkan dengan jangkitan kuman seperti tricomonas, bakteria dan flagellat.

Faraj mengandungi kuman semula jadi iaitu bacillus asidofilus yang menghasilkan asid lactate berfungsi melindungi faraj dari kemasukan kulat dan kuman. Kadangkala pembiakan kuman asidofilus meningkat dan menyebabkan pengeluaran cecair berwarna putih kekuningan dan berbau masam.

Bau masam juga boleh berlaku akibat tindak balas kuman dengan peluh yang sering berlaku pada bahagian kemaluan. Kadangkala keasidan faraj kurang dengan tahap yang memudahkan sejenis kulat yis menghinggapinya dan membiak serta menjadi masalah.

Nasihat saya jika keputihan keluar banyak sehingga menyebabkan berasa gatal dan sakit pada bahagian sulit, berjumpalah doktor untuk membuat pemeriksaan rapi. Ini kerana kegatalan yang amat sangat menyebabkan seseorang itu menggaru sehingga kulit vagina akan melecet dan terasa pedih atau seperti terbakar.

Bagaimana rangkaian produk Shaklee boleh membantu mengatasi masalah keputihan??


Terdapat 2 produk yang boleh membantu wanita untuk menyelesaikan masalah ini iaitu Alfalfa Complex dan Garlic Complex.

Cara Terbaik Atasai Masalah Keputihan Wanita
Alfalfa Complex adalah antara suplemen yang bersifat anti kulat. Alfalfa sangat membantu terutama sekali berkaitan masalah dalaman wanita. Ia mengandungi phytoestrogens yang berfungsi seperti Kacip Fatimah. Sifat ini sangat membantu terutamanya bagi mereka yang mempunyai masalah dalam “hubungan” suami isteri.

Cara Terbaik Atasai Masalah Keputihan Wanita
Garlic Complex berfungsi sebagai antibiotik yang selamat dan semulajdi. Garlic Complex Shaklee selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.


So apa tunggu lagi..Pilihlah yang terbaik untuk kesihatan dan kecantikan anda..!! Shaklee adalah pilihan saya. Shaklee di hatiku for ever..


Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.. 

JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee..Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 


#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur 
#2 konsultasi percuma secara berterusan 
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp:
 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit 
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Comments

  1. Bahaya keputihan ni kalau biar berlarutan..lagi bahaya kalau hamil..boleh sebabkan keguguran

    ReplyDelete
  2. Keputihan ni memang ada pada setiap wanita tetapi kalau yang dah peringkat teruk kena la usaha untuk merawatnya takut nanti risiko kesihatan lain pulak akan berlaku.
    Bahaya Mengeringkan Pakaian Dalam Rumah

    ReplyDelete
  3. Aduh kalau keputihan melampau memang tak selesa.. rasa berair dan agak berbau. Alhamdulillah jarang kena kecuali terlalu letih

    ReplyDelete
  4. banyaknya keputihan kalau x dirawat

    ReplyDelete
  5. Keputihan boleh menyebabkan kita tak selesa & jadi tak konfiden. Cepat2 rawat jika anda ada masalah ni

    ReplyDelete

Post a Comment