Friday, July 3, 2015

Cara Cerahkan Kulit Kesan Sunburn Dengan Mudah Dan Cepat

Assalamualaikum..

Malaysia mengalami iklim Khatulistiwa. Yang mana secara puratanya akan mengalami hujan dan panas sepanjang tahun. Ingat tak ayat ni. Ayat zaman sekolah dulu kan. Macam belajar subjek Geografi pulak ye..hihi..

Sekarang ni Malaysia mengalami musim kemarau di seluruh negara. Cuaca panas macam kalau tak ada benda penting memang tak akan keluar la. Dok dalam rumah pun terasa kehangatannya.

Bagi yang kulit sensitif dan nipis memang mudah la nampak kesan terbakar dek panahan sinaran matahari. Kebiasaannya sunburn akan muncul apabila terdedah di bawah sinaran ultra ungu (UV) dari matahari atau terdedah kepada cahaya lampu dalam tempoh beberapa jam. 


Cara Cerahkan Kulit Kesan Sunburn Dengan Mudah

Kesan terbakar ini akan mengambil masa untuk hilang. Ada yang beberapa hari sahaja. Ada yang sampai berminggu-minggu baru hilang mengikut tahap terbakar.

Pendedahan yang berterusan di bawah cahaya matahari meningkatkan risiko kerosakan kulit dan penuaan kulit pramatang. Kesannya juga kulit menjadi kering, kasar dan merekah, munculnya tompokan gelap ataupun disebut sebgai pigmentasi yang menjadi punca jeragat malah boleh juga mengakibatkan kanser kulit.
Cara Cerahkan Kulit Kesan Sunburn Dengan Mudah

Saya sendiri memiliki kulit yang mudah nampak kesan terbakar. Walaupun setakat pergi kerja balik kerja kulit saya akan ada kesan terbakar. Belum lagi berjemur tengah panas time hari sukan sekolah. Belum lagi kena berjemur di tengah padang apabila jadi hakim time sukan olahraga dan balapan zon. 

Memang seminggu tak hilang lagi kesan sunburn ni. Biasa orang perempuan ni kulit muka la yang jadi masalah kan sebab kita pakai tudung. Walaupun dah pakai bedak dan krim pelindung matahari masih juga ada kesan sunburn. 

Mak saya ni jenis yang concern yang amat. Jerawat batu naik seketul kat muka pun dia suruh tepak macam-macam. Dia selalu pesan suruh pakai bedak sejuk malam-malam time nak tidur..Time rajin buatlah kan. Masa belajar dulu rajin la juga buat. Bila dah kerja dah kahwin ni tak berapa nak rajin dah la. 

Itu petua semulajadi orang-orang zaman dulu la kan. Berkesan atau tidak saya pun tak pastilah. 

Alhamdulillah sekarang ni saya dah jumpa penyelesaian yang terbaik untuk masalah sunburn ini. Sekarang dah tak payah risau dah kalau kena berjemur tengah panas ke tengah padang ke..Saya ada penawarnya..jeng jeng jeng..

Dengan pengambilan VITAMIN C dan VITAMIN E setiap hari kini saya bebas sunburn. 

Atasi Masalah Kulit Kesan Sunburn Dengan Mudah
Pengambilan Vitamin C dan Vitamin E bersama-sama membantu melindungi kulit dari sunburn.



Bagi yang tak nak telan banyak-banyak vitamin saya cadangkan korang ambik saja VIVIX si tonik ajaib shaklee yang hebat ini. Kenapa saya kata VIVIX ni hebat? Sebabnya ialah:

Vivix Shaklee adalah suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia! Vivix membantu melambatkan proses penuaan dan memberikan awet muda serta menyihatkan tubuh badan secara menyeluruh termasuk menghindari penyakit kanser!

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Kelebihan VIVIX ialah mengandungi 10 kali ganda lebih berkuasa dari resveratrol. Kuasa yang ada pada resveretrol ini mampu membuatkan anda kelihatan awet muda. Resveretrol ni adalah agen antioksidan yang sangat power! Ia berupaya menjaga sel badan dari kerosakan akibat serangan radikal bebas. 

Cara Cerahkan Kulit Kesan Sunburn Dengan Mudah Dan Cepat

Bagi yang nak nak atasi kulit sunburn dan nak kulit cantik macam Che Ta telan saja Vivix. Tak payah telan macam-macam vitamin. Cukup Vivix saja korang boleh dapat kulit yang diidamkan. 

Vivix Shaklee yang kaya dengan kolagen danVitamin C Shaklee semulajadi adalah antara produk paling ideal untuk menjaga kesihatan kulit, melewatkan penuaan dan menentang penyakit akibat kesan penuaan.

Langkah anti penuaan hendaklah bermula di peringkat sel tubuh. Dengan memiliki sel-sel tubuh yang sihat, pastinya badan kita turut menjadi sihat dan awet muda daripada usia sebenar.

Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

4 comments:

  1. mudahnya sekarang ni, nak elak sunburn hanya perlu jaga dari dalam..

    ReplyDelete
  2. Senang betul klu nak elakkan diri dari kena sunburn jadi tak perlu lagi risau untuk ke pantai.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Anda ada masalah
    👎Jerawat
    👎jeragat
    👎penuaan
    👎sunburn
    👎berminyak
    👎tona tak sekata
    👎kulit kusam
    Dan byak lagi masalah kulit muka yang sering dialami remaja skrang mahupun dewasa...saya anda mnjual skincare homemade buatan sndiri yg berasaskan kolegen rumpai laut dan strawberry , bebas bahaan kimia dan mmpunyai kllusan KKM. Tiada pengelupasan dan KESAN SEAWAL 3 HARI. Untk makluman lanjut sila Whatsapp ke 0194944265 (free gift mnanti anda)

    ReplyDelete