Tingkatkan Sistem Pertahanan Badan Elak Jangkitan Influenza Dan CoronaVirus

Belum lagi wabak influenza reda, kita dikejutkan pulak dengan wabak terbaru iaitu coronavirus yang lebih dasyat dan menakutkan. 

Wabak coronavirus ini mula dikesan selepas Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dimaklumkan tentang beberapa kes radang paru-paru yang berlaku di bandar Wuhan di Wilayah Hubei China. Apa yang lebih menakutkan mengenai coronavirus ini kerana tidak banyak maklumat yang ada berkaitan virus ini seperti tahap bahayanya dan bagaimana kesan jangkitannya kepada manusia.



Menurut WHO coronavirus adalah keluarga besar virus yang menyebabkan penyakit daripada selesema biasa kepada penyakit yang lebih merbahaya seperti sindrom pernafasan akut teruk (Sars) dan sindrom pernafasan timur tengah (Mers-CoV).

Tanda biasa jangkitan virus ini adalah seperti gejala pernafasan, demam, batuk, sesak nafas dan kesukaran bernafas. Jangkitan boleh menjadi lebih teruk dan menyebabkan radang paru-paru, sindrom pernafasan akut yang teruk, kegagalan buah pinggan dan boleh membawa maut.

Menurut Menteri Kesihatan Malaysia Dr Dzulkefly Ahmad, tidak ada ubat atau vaksin untuk mencegah dan menangani coronavirus ini. Scary sangatkan.

Jadi sebagai rakyat Malaysia kita juga turut terdedah kepada wabak ini dan sangat berisiko untuk dijangkiti. Ini kerana kita tahu kat Malaysia ni negara yang menjadi tumpuan warga China untuk melancong dan bekerja. 



Apa yang boleh kita buat ialah ambil langkah pencegahan yang digariskan oleh pihak kementerian kesihatan dan yang paling penting juga kita wajib tingkatkan sistem pertahanan badan atau sistem imunisasi

Kenapa kita perlu tingkatkan sistem pertahanan badan? Sistem pertahanan badan atau sistem imunisasi saya umpamakan seperti tembok atau dinding yang kukuh yang bertindak menghalang serangan penjahat ataupun virus dari menceroboh dan menembusi ke dalam badan kita.

Sebab itulah kanak-kanak, warga tua dan mereka yang ada penyakit kronik berisiko tinggi untuk dijangkiti coronavirus, influenza dan juga penyakit berjangkit lain kerana golongan ini mempunyai sistem pertahanan badan yang lemah untuk melawan jangkitan virus atau bakteria.

Selain mengamalkan tahap kebersihan yang tinggi, pemakanan yang baik untuk tingkatkan sistem imunisasi juga amatlah penting.  Bagi golongan yang berisiko tinggi mendapat jangkitan virus pengambilan suplemen untuk kuatkan sistem imun amatlah diperlukan.

Apa suplemen yang perlu diambil untuk kuatkan sistem pertahanan badan kita?



3 Vitamin atau suplemen utama yang boleh membantu kuatkan sistem imunisasi badan kita iaitu:

  1. Nutriferon Granules
  2. Sustained Release Vita-C (Vitamin C untuk orang dewasa) dan Chewable C Plus (Vitamin C untuk kanak-kanak)
  3. Minuman perfomance. 

NutriFeron Granules diformulasi untuk menjaga sistem pertahanan badan kita agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi. Ia dengan pantas mengaktifkan perisai semulajadi badan kita, memberikan pertahanan yang lebih kuat dan kesihatan yang lebih baik.

NutriFeron Granules mengandungi campuran proprietari empat ekstrak tumbuhan yang diperoleh daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle, yang secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan.






Beli dua bekas minuman perfomance pada bulan ini akan dapat diskaun 5%. rugi tak grab tau.

Sistem imun badan kita diibaratkan seperti tentera peribadi yang mengawalbadan kita 24/7 untuk menentang serangan daripada penyerang (bakteria, kulat dan virus). Sistem imun juga bertindak sebagai satu pertahanan terhadap jangkitan dan pertumbuhan sel yang tidak normal.

Mengamalkan gaya hidup yang sihat dan pengurusan tekanan yang baik, dilengkapi dengan diet yang berkhasiat dan disokong oleh makanan tambahan (suplemen) adalah pendekatan yang menyeluruh untuk menjaga sistem imun kita dan seklaigus dapat memaksimumkan perlindungan badan daripada serangan penyakit.

Apa tunggu lagi, ayuh dapatkan suplemen ini untuk sistem imun kita. Sehingga akhir bulan ini shaklee menawarkan diskaun untuk Nutriferon, Chewable Vita-C Plus dan juga minuman perfomance. So jangan lepaskan peluang ini untuk dapatkan vitamin dengan harga yang lebih murah, lebih jimat dan lebih untung.


Sayangi diri anda dan keluarga tersayang. Ambil Vitamin ini untuk kuatkan sistem imun agar kita semua dihindari dari penyakit dan wabak yang sedang melanda negara kita sekarang ini.

Nak order vitamin untuk kuatkan sistem imun atau vitamin yang lain. Boleh wassap atau telegram no saya kat bawah tu ok.


------------------------
With love 💖💖💖,
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
+6013-9279846

https://akmalrusdi.wasap.my/
(Pengedar Shaklee Pontian dan Seluruh Malaysia)


Disclaimer:
"Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah supplemen iaitu vitamin (makanan tambahan) untuk memberikan kita kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang lebih berkualiti."

Comments