Ubat Tahan Mengantuk Dan Letih Tanpa Dadah dan Steroid

Ramai di kalangan kita akan mengalami rasa mengantuk dan letih pada waktu siang. Rasa sering mengantuk dan letih itu adalah satu perkara yang normal berlaku kepada seseorang apabila tidak cukup tidur atau ketiadaan waktu rehat setelah sepanjang hari bekerja. 



Mengantuk dan letih di tempat kerja bukanlah sesuatu yang luar biasa. Namun kalau dah setiap hari asyik rasa mengantuk dan letih je walaupun malam tu dah tidur awal mungkin ada sesuatu yang tidak kena dengan badan anda..Jika keadaan ini berlarutan sehingga sebulan atau dua bulan anda dinasihatkan mendapatkan rawatan doktor untuk pemeriksaan lanjut. 

Terdapat beberapa sebab yang boleh dikaitkan dengan rasa mengantuk dan letih sepanjang hari:

  • Kurang oksigen
  • Makan berlebihan
  • Makan makanan manis yang berlebihan
  • Obesiti ( masalah kegemukan)
  • Anemia (kurang darah merah)
  • Diabetes
  • Dehidrasi
  • Sakit jantung
  • Depresi (kemurungan)
  • Kurang aktiviti fizikal (olahraga)
  • Masalah kalenjar tiroid

Rasa mengantuk dan letih ketika memandu juga amat berbahaya. Memandu ketika dalam keadaan mengantuk dan letih sangat membahayakan nyawa kita. Sesaat sahaja kita terlelap ketika memandu, kebarangkalian untuk mendapat kemalangan adalah amat tinggi iaitu 99%.

Ini adalah kerana ketika terlelap, otak kita tidak lagi berfungsi dan sedar, mata tertutup dan anggota tangan dan kaki tidak lagi dapat mengawal kenderaan yang dipandu dengan sempurna.

Nauzubillahi min zalik..minta jauh semua tu kan.. Ya allah semoga perkara-perkara buruk di luar jangkaan kita semua tidak berlaku kepada kita dan ahli keluarga kita..Ameeen..

Ngeri rasanya kan bila mengantuk time drive ni. Lagi-lagi kalau memandu dalam tempoh yang lama terutamanya bila nak balik kampung. macam saya lah. Dari johor nak balik kampung suami di kedah atau dari johor nak ke terengganu kampung saya. 12 jam kot. memang letih dan mengantuk la kan. Tambah-tambah lagi kalu tak singgah bermalam kat mana-mana..

Sebelum kenal ubat tahan mengantuk tanpa dadah ni memang agak terseksa sikit la apabila suami mengantuk masa drive tu. Kita lah yang kena layan di bersembang. Urut-urut belakang tengkuk dia.

Minum air redbull pon tak jalan juga. Minum kopi pun sama. Memang kalau dah mengnatuk tahap gaban tu tak boleh nak buat apa dah..Kadang-kadang saya yang drive. Tu pun kalu saya tak mengantuk la kan. 

Kalau dah dua-dua mata kuyu dan layu je, memang kena berhenti jugalah kat mana-mana nap sekejap kan bagi hilang mengantuk tu.

Alhamdulillah, sekarang tak payah risau dah kalau nak balik kampung atau jalan jauh-jauh. Sebelum bertolak, saya dah bancuh siap-siap kat rumah ubat tahan mengantuk ni. Nak bagi lagi sedap saya tambah madu secukup rasa dan perah sedikit buah limau kasturi atau limau nipis.

Wow memang terangkat la. Siapa yang tak pernah cuba sekarang. Rugi yang amat tau. Saya juga akan spare dalam handbeg yang macam doraemon tu 2 sachet ubat tahan mengantuk ni. Bila dah habis ubat tahan mengantuk tu top up lagi. Bukan suami je yang minum saya pon tumpang sekali la. Sebab sedap kan..hihi

Mesti semua tertanya-tanya macam mana la rupa bentuk ubat tahan mengantuk dan letih yang hebat sangat ni sampai hampir setengtah tahun kot out of stock seluruh Malaysia. Nah, amek ko...hebat tak hebat..Cayalah..!!!



Jeng jejeng..Inilah dia saya perkenalkan Cinch Energy Tea Mix ubat tahan mengantuk yang takde dadah, tak de bahan kimia dan tak de steroid. Pastinya selamat dan berkesan untuk diamalkan dan diminum bila-bila masa sahaja yang anda mahu.

Inilah teman setia saya ketika mengantuk dan letih. Kini saya tidak risau lagi apabila suami saya memandu ketika balik kampung...hihi..

Bagi yang mereka yang stay up malam-malam buat kerja pejabat, cikgu-cikgu yang menanda kertas soalan dan buat kerja sekolah yang tak habis-habis tu, dan juga bagi students yang nak siapkan assignment dan study esok nak exam tu, boleh cuba amalkan minum Cinch Energy Tea Mix yang ni. TIADA DADAH, TIADA KAFEIN, yanga pastinya selamat dan menyihatkan.

Ia bukan sahaja membantu anda menghilangkan rasa mengantuk dan letih, gabungan teh ini juga amat baik untuk mereka yang kuruskan badan.

Kenapa?? Sebabnya cinch energy tea mix ini membantu anda meningkatkan tahap metabolisme sekaligus memberikan rasa kenyang. So, bila dah rasa kenyang kurang la keingingan nak makan itu ini tu kan..Betul tak???

Secara ringkasnya ubat tahan mengantuk dan letih ini merupkan gabungan teh eksotik putih, merah dan teh hijau Matcha (sejenis teh hijau yang digunakan semasa istiadat ulung di Jepun.

Teh ini dituai dan dicampurkan dengan teliti bagi menghasilkan minuman yang luar biasa. Ia memberi anda tenaga tambahan semulajadi dan rasa nyaman. 

Klik di sini Kenali Cinch Energy Tea Mix Shaklee untuk mengethaui lebih lanjut tentang Cinch Energy Tea Mix yang super awsome ini. 

Jom kita tengok testimoni atau pengakuan pengguna tegar Cinch Energy Tea Mix iaitu Puan Maria Awie yang merasai sendiri keberkesanan dan kehebatan ubat tahan mengantuk ini. 


Ubat Tahan Mengantuk Tanpa Dadah: Cergas Sokmo! from iReach HD on Vimeo.


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli 

JOM DAFTAR SEKARANG!

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur 
#2 konsultasi percuma secara berterusan 
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

 "produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Inginkan vitamin untuk mengatasi masalah mengantuk dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846


Comments

  1. Replies
    1. Terima kasih kerana berminat. Sis boleh wassap saya 0139279846. Nanti boleh kita sembang panjang

      Delete
    2. Terima kasih kerana berminat. Sis boleh wassap saya 0139279846. Nanti boleh kita sembang panjang

      Delete

Post a Comment