Kenali Cinch Energy Tea Mix Shaklee

Teh merupakan minuman yang menjadi kegemaran orang ramai. Teh panas memang enak dinikmati ketika cuaca sejuk. Manakala teh O ais menjadi kegemaran rakyat Malaysia ketika cuaca panas. Ditambah lagi dengan sedikit perahan lemon atau limau memang terangkat.

Teh tarik juga sangat popular di kalangan rakyat Malaysia dan juga Singapura. tetapi harus diingat, disebalik teh tarik tersimpan pelbagai keburukan untuk kesihatan anda. Watch out ok..

Kenapa teh tarik bahaya?


Menurut Pensyarah program Sains Pemakanan dan Teknologi, Fakulti Sains Gunaan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) Prof Madya Dr Noriham Abdullah, beliau berkata, "Apa yang membimbangkan tentang teh tarik ialah sama ada teh yang digunakan itu asli atau dicampur dengan bahan kimia lain yang merbahaya."

Teh tarik biasanya menggunakan teh hitam yang diproses pada haba yang tinggi. Pada asasnya semua teh akan diproses tetapi teh Cina diproses dan dikeringkan pada haba yang rendah.

Teh hijau merupakan antara minuman yang paling berkhasiat.

Apa yang membimbangkan tentang teh tarik ialah teh tersebut dicampur dengan habuk kayu dan ditambah pewarna dan dikeringkan kemudian dicampur dengan sedikit teh. Bagi penggemar teh tarik, korang berisiko tinggi untuk mendapatkan penyakit kencing manis dan kanser jika diambil secara berlebihan. 

Ini kerana teh tarik dicampur dengan susu pekat manis serta teh yang digunakan mepunyai kandungan bahan lain serta pewarna. 

Daun teh asli tidak mengeluarkan warna kemerahan seperti teh tarik. Kita boleh membuat uji kaji sendiri di rumah untuk menilai samada teh itu asli atau tidak. Bagaimana caranya?? Caranya senang sahaja, korang tidak memerlukan banyak peralatan. Letakkan serbuk teh ke dalam air biasa. Perhatikan perubahan yang berlaku.

Jika teh tersebut mengandungi pewarna sintetik, ia akan larut dengan cepat dan menghasilkan warna. Jadi hati-hati memilih teh. Pilih lah teh hijau yang sememangnya telah diketahui banyak khasiatnya untuk kesihatan kita.


Tea Hijau Pilihan Saya Sekeluarga


Di mana anda boleh mendapatkan teh yang bukan sahaja enak untuk dinikmati malah yang paling penting berkhasiat dan banyak manfaatnya. 

Inilah dia CINCh ENERGY TEA MIX SHAKLEE yang menjadi kegemaran suami saya bila drive balik kampung..Nak tahu kenapa stay tuned ok. Jangan ke mana-mana dan mesti baca sampai habis.

Jom kita berkenalan dengan energy tea mix shaklee yang hebat ini.
Cinch Energy Tea Mix Shaklee
Cinch Energy Tea Mix sesuai untuk yang nak turunkan berat badan dan sangat baik untuk pesakit darah tinggi.
Cinch Energy Tea Mix merupakan teh eksotik yang diekstrak daripada teh putih, teh merah, dan teh hijau Matcha yang dituai dan dicampurkan dengan teliti bagi menghasilkan minuman yang luar biasa. Apa yang paling best tentang teh Shaklee ni ia memberikan kita tenaga tambahan semulajadi dan rasa nyaman.

KEISTIMEWAAN CINCH ENERGY TEA MIX

  • selamat tanpa bahan kimia dan pewarna yang merbahaya. Bebas gula
  • menjadi penggalak tenaga semulajadi. Jadi, sangat sesuai untuk yang selalu penat bila blik kerja. Korang akan rasa lebih bertenaga selepas mengambilnya. Suami saya suka minum bila drive nak balik kampung. Boleh kurangkan rasa mengantuk. Tak percaya cubalah. Baru tahu betul ke tak betul kan..
  • Enak diminum semasa panas dan sejuk.
  • Taurina yang dikaji secara meluas ditambah di dalam teh istimewaa ini dapat meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
  • pilihan terbaik untuk mereka yang gemarkan teh dan kopi. Bukan sahaja enak malah membantu mengekalkan kecergasan tubuh.
  • Cinch energy tea mix dipek dalam bungkusan kecil yang mudah dibawa ke mana-mana sahaja
  • tanpa gluten, tidak mengandungi perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis.
  • teh hijau terdapat di dalam cinch energy tea mix

Eksklusif T-lift: Campuran Teh di dalam Shaklee Cinch Energy Tea Mix


#1 MATCHA GREEN TEA POWDER



matcha green tea powder
  • sejenis teh hijau bagi istiadat ulung jepun
  • dihasilkan secara semulajadi untuk memastikan semua nutrien, serat dan mineral yang terdapat di dalam daun tidak hilang. Matcha Green tea powder juga berfungsi sebagai antioksidan
  • energy booster
  • metabolisme booster
  • di dalam tea merah terdapat antioksidan yang paling berkuasa iaitu polifenol yang bertindak sebagai penghalang kanser dan membantu menghalang kanser dari merebak. Polifenol membantu menghalang kerosakan akibat serangan radikal bebas. 
  • juga dikenali sebagai teh hijau muda yang mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding dengan teh hijau.
teh putih terdapat di dalam cinch energy tea mix

  • rooibos merupakan tumbuhan unik yang berasal dari Afrika Selatan. Ia kaya dengan sebatian polifenol yang berfungsi sebagai antioksidan. 
SUMBER RUJUKAN:

http://www.clearspring.co.uk/products/japanese-organic-matcha-green-tea-powder-premium-grade
http://authoritynutrition.com/top-10-evidence-based-health-benefits-of-green-tea/
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Bahayatehcampuran/mobile/mArticle
http://www.matchasource.com/about-matcha-s/19.htm
http://www.matchasource.com/matcha-tea-health-benefits-s/14.htm
https://www.organicfacts.net/health-benefits/beverage/health-benefits-of-red-rooibos-tea.html
http://greenlifediary.com/health-benefits-of-rooibos-tea/
http://www.whiteteaguide.com/whiteteahealthbenefits.htm
http://hubpages.com/hub/TheHealthBenefitsofRedTea
http://www.matchasource.com/matcha-tea-health-benefits-s/14.htm




Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:

#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846

Comments