Ketahui Etika Dan Syarat Penting Ketika Berdiet

Nak diet pun kena ada etika?? Nak kurus pun bersyarat ke?? Mesti la kan..Kalau nak diet kita tu berjaya menunjukkan hasilnya mestilah kena ikut etika dan syarat-syarat ini. Bagi pengamal diet yang tegar anda perlu mematuhi etika ini kerana ia membantu mempercepatkan prosese menurunkan berat badan sekaligus kita mampu mendapatkan tubuh badan yang sihat dengan berat badan yang deal seperti yang diidam-idamkan.

Ada yang tertanya-tanya kenapa dah lama berdiet tapi masih tak nampak hasilnya??  Maknanya diet anda ada yang tak kena atau anda diet tak ikut syarat-syaratnya. Sebab itu diet anda tidak berkesan. Jom kita baca apa etika dan syarat untuk memastikan proses menurunkan berat badan kita berjaya dan menampakkan hasil yang ketara.


Ketahui Etika Dan Syarat Penting Ketika Berdiet


#1 Elakkan Tekanan

Sekiranya anda sedang berada dalam keadaan tertekan jangan sesekali memilih makanan untuk mengurangkan tekanan (stress) yang dihadapi. Tabiat ini sangat berbahaya kerana tanpa disedari sikap ini boleh meningkatkan berat badan anda. Makan ketika stress akanmenyebabkan seseorang itu makan dalam kuantiti yang banyak. Oleh itu, bagi yang mahu menurunkan berat badan, pilihlah cara lain
yang lebih bermanfaat untuk mengurangkan berat badan anda. 


#2 Gabungan makanan

Ramai yang tidak tahu akan gabungan makanan yang perlu diambil semasa proses menurunkan berat badan secara sihat. Gabungan makanan ialah proses makan yang menggabungkan semua jenis makanan baik seperti karbohidrat, protein dan juga lemak.

Contohnya, jika pada waktu pagi anda bersarapan dengan buah-buahan atau susu soya, makan tengah hari anda perlu mengambil makanan yang lebih berat seperti segenggam nasi bersama-sama sayuran dan atau hidangan berasaskan soya. Untuk memastikan diet anda berkesan elakkan mengambil karbohidrat pada waktu malam.


#3 Minum air

Minum segelas air sebelum makan adalah tindakan yang sangat bijak kerna ia memberi rasa kenyang sebelum makan.  Selain minum air kosong anda boleh juga menukar dengan jus buah-buahan atau jus yang lain tanpa kalori.


#4 Lapar Waktu Petang

Makan mengikut waktu sangat penting bagi anda yang sedang kuruskan badan. Jangan sesekali skip waktu makan terutama makan pagi kerana tindakan ini akan menyebabkan anda makan dengan banyak pada waktu tenga hari dan malam. Tabiat ini tidak membantu anda untuk menurunkan berat badan.

Lapar pada waktu petanga adalah perkara yang normal. Jadi untuk mengurangkan rasa lapar anda boleh makan snek sihat tanpa gula. Sekiranya anda teringin hendak makan makanan bergula anda digalakkan menuruni anak tangga selama lima minit.


#5 Vegetarian

Jika anda mahu mengamalkan diet vegetarian, anda tidak seharusnya makan sayur-sayuran sahaja. Ada beberapa kategori vegetarian yang boleh diamalkan mengikut kesesuain badan masing-masing. Ovo-vegetarian ialah mereka yang makan telur tetapi bukan daging. Lacto-ovo vegetarian pula ialah mengambil telur dan produk tenusu tetapi bukannya daging. Manakala Lacto-vegetarian ialah mengambil produk tenusu tetapi tidak makan telur dan daging.


#6 Penghidap Diabetes

Jika anda seorang penghidap diabetes, inilah diet yang disarankan. Walaupun begitu, mereka yang tidak mempunyai masalah kesihatan juga boleh mencubanya. Cadangan pengambilan makanan seharian mestilah meliputi 15% protein, 30% lemak dan 55% karbohidrat.


#7 Makan Kismis

Satu kajian yang dilakukan oleh Gene Spiller ahli nutrisi dan Pengarah Health Research and Studies Center di Los Altos California mendapati bahawa kismis mengandungi sebatian untuk menurunkan berat badan. Pengambilan 400 kalori kismis setiap hari dikatakan dapat membantu menurunkan berat badan sehingga lapan peratus jika diamalkan secara konsisten.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk kita semua. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa  membaca entry ini.

=================@@@@@@@@@@==================

Anda tercari-cari suplemen semula jadi yang boleh membantu menurunkan berat badan dengan cara yang selamat tanpa kesan sampingan??

Inilah dia suplemen yang telah banyak membantu pengguna di luar sana untuk menurunkan berat badan secara sihat dan selamat. Setiap produk Shaklee dihasilkan daripada bahan semulajadi.

set kurus shaklee yang hebat dan berkesan lagi selamat tanpa kesan sampingan


Jom order sekarang SET KURUS SHAKLEE. Takut nak cuba?? Jangan takut. Produk Shaklee semuanya dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi. Tidak ada sebarang campuran bahan kimia. Maksudnya produk Shaklee adalah selamat, tiada kesan sampingan dan kyan paling penting adalah berkesan. 

Apa tunggu lagi. Jom la..Nak sihat kan?? Kalau dah gemuk, macam mana nak sihat. Orang yang obesiti ni berisiko mendapat pelbagai penyakit tau. masalah kegemukan berlebihan juga boleh menyebbakan kerosakan organ dalaman kita. Takutnya..!! Jom sihat tanpa ubat. Anda mampu mengubahnya. Sayangi diri anda dan keluarga. Hidup gembira tanpa ubat.

Jadi apa tunggu lagi. Jom tempah sekarang. Anda pasti menyukainya. 

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. Nak order sendiri pon boleh. Macam mana cara untuk order tu?? Senang sahaja. Anda klik link di bawah ini. Kemudian ikut arahan yang diberi sehingga akhir. Boleh guna kad kredit atau debit ok.

Beli SET KURUS SHAKLEE di sini


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:

#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."


Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Akmal:
H/P no: 0139279846

Comments

  1. kena masuk dalam diari tips2 ni..sesuai diamalkan ketika berpantang nanti (ecece; mengandung pun blom!!)

    Cara Turunkan Gula Dalam Darah Supaya Tak Kena Potong Kaki

    ReplyDelete
  2. bab minum air banyak tu memang tengah amalkan.... kismis? mungkin boleh try lepas ni.

    ReplyDelete
  3. Jujur sejak dah ada umur saya suka baca ilmu diet - diet ni

    ReplyDelete

Post a Comment