5 Jenis Buah Bantu Turunkan Berat Badan

Buah-buahan merupakan salah satu makanan yang membekalkan tenaga dan nutrisi yang baik untuk kesehatan tubuh badan kita. Buah yang mengandungi kandungan serat yang tinggi dan rendah lemak amat sesuai diambil dalam kuantiti yang banyak bagi mereka yang ingin turunkan dan kekalkan berat badan yang ideal. Buah-buahan sememangnya baik untuk kesihatan dan untuk turunkan berat badan kerana tidak mengandungi kolesterol.


5 Jenis Buah Bantu Turunkan Berat Badan

Selain itu, kandungan air di dalam buah-buahan yang tinggi membantu  mengekalkan tahap cairan dalam tubuh kita. Bagi yang sedang di dalam proses menguruskan, mengambil buah-buahan di dalam diet harian merupakan langkah yang terbaik dan tepat. 

Jom kita berkenalan dengan buah-buahan yang hebat ini:


#1 AVOKADO

Buah yang berwarna hijau dengan tekstur lembut ini mengandungi lemak tepu yang berkesan untuk mengekang rasa lapar. Buah avokado juga berfungsi meningkatkan leptin iaitu hormon yang berfungsi menghantar signal ke otak bahawa badan seseorang telah kenyang. Jadi pengambilan avokado akan membuatkan perut merasa kenyang dalam tempoh waktu yang lama. 

Hormon leptin yang terdapat dalam tubuh manusia berfungsi menghasilkan sel lemak dan berperanan memberi amaran kepada individu sama ada tahap pengambilan makanan yang diambil sudah mencukupi atau berlebihan.

#2 Nanas

Selain rasanya yang enak dan manis, nanas juga mampu menyingkirkan timbunan lemak yang berkumpul dalam tubuh kita. Buah nanas mengandungi beberapa nutrisi penting antara lain vitamin C, vitamin B6, tembaga, tiamin, zat besi, serat, sukrosa dan dekatosa. Sealain itu terdapat juga beberapa enzim seperti bromelain, proteiolitik dan zat penting lainnya seperti asid sitrik.

#3 Betik

Di dalam buah betik terdapat beberapa jenis vitamin, garam, mineral dan juga enzim yang sangat bermanfaat bagi tubuh. Selain itu, betik juga mengandungi kalori yang cukup rendah dan tidak mengganggu diet kita.

#4 Pisang

Tekstur lembut yang dimiliki pada buah pisang menjadikannya mudah dicerna dan diserap oleh tubuh. selain itu kandungan gizi di dalamnya sangat baik untuk tubuh. seperti avokado pisang juga membantu memberikan rasa kenyang. Bila perut kita dah kenyang, kita pon dah tak rasa nak makan lagi. Betul tak?? So lama-lama turun la berat badan tu. Sebab tu buah-buahan sebaiknya dimakan sebelum waktu makan agar dapat mengurangkan pengambilan makanan lain sebab perut kita dah kenyang.


#5 Anggur

Pengambilan anggur setiap hari dengan teratur juga boleh membantu menurunkan berat badan dan mengekalkan berat badan yang kita idamkan. Satu kajian melaporkan bahawa dalam anggur terdapat unsur piceatannol yang memiliki kemampuan untuk menghalang sel lemak yang belum matang untuk berlembang. Piceatannol ini juga baik untuk kesihatan tubuh badan kerana dipercayai mampu melawan sel kanser, penyakit jantung dan penyakit neurodegeratif.

Banyak lagi buah-buahan dan makanan yang boleh dijadikan alternatif dan diamalkan untuk menurunkan dan mengekalkan berat badan yang langsing sebagaimana yang kita idam-idamkan.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk kita semua. Terima kasih kerana sudi membaca.

=====================@@@@@@@@@@=========================


Anda tercari-cari suplemen semula jadi yang boleh membantu menurunkan berat badan dengan cara yang selamat tanpa kesan sampingan??

Inilah dia suplemen yang telah banyak membantu pengguna di luar sana untuk menurunkan berat badan secara sihat dan selamat. Setiap produk Shaklee dihasilkan daripada bahan semulajadi.


Jom order sekarang SET KURUS SHAKLEE. Takut nak cuba?? Jangan takut. Produk Shaklee semuanya dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi. Tidak ada sebarang campuran bahan kimia. Maksudnya produk Shaklee adalah selamat, tiada kesan sampingan dan kyan paling penting adalah berkesan. 

Apa tunggu lagi. Jom la..Nak sihat kan?? Kalau dah gemuk, macam mana nak sihat. Orang yang obesiti ni berisiko mendapat pelbagai penyakit tau. masalah kegemukan berlebihan juga boleh menyebbakan kerosakan organ dalaman kita. Takutnya..!! Jom sihat tanpa ubat. Anda mampu mengubahnya. Sayangi diri anda dan keluarga. Hidup gembira tanpa ubat.

Jadi apa tunggu lagi. Jom tempah sekarang. Anda pasti menyukainya. 

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. Nak order sendiri pon boleh. Macam mana cara untuk order tu?? Senang sahaja. Anda klik link di bawah ini. Kemudian ikut arahan yang diberi sehingga akhir. Boleh guna kad kredit atau debit ok.

Beli SET KURUS SHAKLEE di sini


Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:

#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Akmal:
H/P no: 0139279846

Comments

Post a Comment