Fungsi Kandungan Utama Shaklee Collagen Powder

Untuk Kulit yang Lebih Muda dan Sihat
7 kandungan Utama Shaklee Collagen Powder
Shaklee Collagen Powder ialah suplemen kolagen tercanggih yang mengandungi 4,000mg ekstrak Kolagen RSS (Red Snapper Scale) proprietari yang tulen dan berkualiti tinggi daripada sisik ikan merah. Kolagen Shaklee mempunyai molekul yang amat ringan, lebih kurang 1,000 Dalton*, menyebabkannya mudah diserap oleh tubuh bagi merangsang sintesis kolagen pada lapisan dermis.
Bagi meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyerlahkan kecantikan dalaman anda, produk kolagen Shaklee dirumus dengan tujuh bahan utama termasuk ekstrak biji Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dan boleh dicampurkan ke dalam makanan dan minuman kegemaran anda. Setiap sajian dibungkus dalam paket berasingan untuk pengambilan pada bila-bila masa dan di mana sahaja.
* Berat molekul kolagen diukur dalam Dalton.

sumber:http://www.shaklee.com.my/products/healthy-nutrition/collagen-powder/
Mari kita baca apa kandungan utama yang menyebabkan Shaklee Collagen Powder ni sangat hebat, disukai ramai, meletop gitu..


#1 Kolagen dari sisik ikan merah
Kandungan utama kolagen Shaklee ialah dari sisik ikan merah..Hmm macam tak percaya kan sisik ikan merah pun ada kolagen. Kenapa Shaklee ambil kolagen dari sisik ikan merah?? Ni nak bagitau sebab-sebabnya. 
~~ ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun yang menjadikannya sumber kolagen yang tahan lasak dab elastik
~~ ikan merah bertelur bebas di dalam laut  sehingga mencecah 5000 meter.
~~ ikan ini mengandungi kesepaduan sel dan kapasiti yang tinggi yang berfungsi mengekalkan kelembapan
~~ jisim molekul yang rendah berperanan dalam penyerapan yang terbaik


#2 Ekstrak Biji Camellia Japonica
Camellia Japonica berkembang pada awal musim bunga dan mempunyai daun tebal dan hijau gelap. Ia pokok yang tinggisepanjang zaman , dan ia secara semula jadi ditanam di barat / bahagian selatanJepun. Biji Camellia Japonica mengandungi asid oleik iaitu satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon. Ia bertindak sebagai antioksidan semulajadi yang membantu mengurangkan serangan radikal bebas.
Bunga Camellia Japonica
 Inilah rupa bunga Camellia Japonoca ( Japanese Camellia) atau kadang-kadang disebut juga sebagai Rose of Winter. Cantikkan bunga ni. Spesies bunga ni banyak jenis sebenarnya. Tapi yang popularnya Camellia Japonica dan Sasanqua camellia (Camellia sasanqua). Ia termasuk di dalam keluarga Theaceae.   Bunga Camellia Japonica ni menjadi bunga rasmi negara Alabama.
Biji Bunga Camellia Japonica
Ini pula biji bunga Camellia Japonica.Biji inilah yang diekstrak dan diambil untuk di masukkan di dalam produk kecantikan. Ia digunakan untuk tujuan kecantikan  dengan kesan meningkatkan pengeluaran kolagen dan asid hyaluronic.

#3 Ekstrak Pfaffia
Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa ia mampu mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan yang penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit, lembap dan licin. 
Pokok Pfaffia atau dikenali ginseng Brazil
Nama lain bagi pfaffia ialah akar suma (suma root) iaitu sejenis pokok anggur herba (herbaceous vine) yang banyak tumbuh di Brazil dan bahagian lain Amerika Selatan. Selama beberatus tahun yang lalu masyarakat asli Amerika menggunakan akar suma untuk merawat penyakit, meningkatkan sistem imun, menstabilkan hormon, dan meningkatkan keupayaan tubuh untuk sembuh dengan sendiri.
AKAR SUMA

#4 Elastin dari kolagen ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

#5 Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. 
Vitamin B turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yan diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

#6 Ekstrak kekerang
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synoval yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.
Ekstrak kekerang antara kandungan Collagen Powder shaklee

#7 Lactobacillus acidophilus
membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen. Lactobacilli ialah bakteria yang biasanya hidup dalam usus kecil manusia dan vagina. Laktobasilus acidophilus umumnya dianggap bermanfaat kerana ia menghasilkanvitamin K, laktase dan bahan-bahan anti mikrob seperti acidolin, acidolphilin, lactocidin, dan bakteriosin.


Ramai yang kata Shaklee Collagen Powder ni mahal?? Mahal ke? Bagi saya tak mahal jika dibandingkan dengan kandungannya dan kelebihannya Bagi yang dah biasa ambil kolagen dari jenama lain pasti akan kata Shaklee Collagen Powder ni murah..Memang la murah jika dinilai dengan keberkesannya yang tiada tolok banding. 

Jadi apa tunggu lagi sempena promosi bulan September ni jom borong banyak-banyak. beli 6 percuma 1..Sape yang nak bagi benda percuma senang-senang camtukan..Boleh buat stok untuk setahun okey. jangan risau tarikh luput Shaklee Collagen Powder ni lama lagi samapi tahun depan ye..

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan.
Dengan membuat pembelian dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur
#2 konsultasi percuma secara berterusan
#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

Jom apa tunggu lagi. Order sekarang sebelum kehabisan stok. Untuk order sendiri anda boleh klik link di bawah ini. 
Beli SHAKLEE COLLAGEN POWDER di sini

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Email: akmal.rusdi@yahoo.com
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments