Jenis Vitamin Bantu Cegah Penyakit Bagi Lelaki

Vitamin untuk lelaki
Pengambilan suplemen dan vitamin pada hari ini adalah amat penting tidak kira lelaki atau perempuan. Kesedaran di kalangan orang lelaki untuk mengambil suplemen atau vitamin adalah kurang berbanding kaum wanita. 

Suplemen atau makanan kesihatan membantu anda mencegah pelbagai jenis penyakit walaupun anda mungkin mengambil masa sehingga enam bulan untuk melihat hasilnya. 

Jangan jadikan itu sebagai alasan untuk anda tidak mengambil vitamin dan suplemen dalam diet harian anda. Lagi cepat anda bermula lagi awal keberkesanannya. 

Jom kita intai beberapa jenis vitamin dan mineral penting untuk kaum adam.

#1 KALSIUM
Kalsium amat penting untuk kesihatan tulang dan juga gigi. Bukan kaum wanita sahaja yaang perlu ambil kalsium. kaum lelaki juga berisiko mendapat penyakit berkaitan tulang belakang. Kalsium boleh didapati di dalam makanan seperti sayuran hijau, avokado, bendi, limau gedang (garpefruit) dan susu.

#2 BORON
Lelaki yang mengambil vitamin boron yang cuku dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit kanser prostat sebanyak 96 peratus berbanding lekai yang kekuranagn boron dalam tubuh mereka. 

Boron juga berfungsi meningkatkan keupayaan daya ingatan dan penumpuan seseorang. Sumber makanan bagi boron ialah kismis dan kacang badam.

#3 ASID FOLIK
asid folik bukan sahaja penting diambil oleh wanita hamil untuk mengelakkan bayi dilahirkan dengan kecacatan saraf seperti spina bifida dan neural tube defect. Asid Folik bagi lelaki dewasa membantu mengelakkan Alzheimer. 

Ia juga membantu mencegah berlakunya arteri tersumbat dan meningkatkan aliran darah ke otak denagn mengekalkan tahap homocysteine. Tahap homocysteine yang tinggi boleh menyebabkan penyakit jantung. 

Sumber makanan bagi asdi folik ialah seperti bijirin, broccoli, bayam, asparagus, pisang, lemon, cendawan, jus orange, jus tomato dan daging.

#4 SELENIUM
Selenium berfungsi melawan kanser kerana sifatnya yang antioksidan. Pengambilannya yang mencukupi berdasarkan dos yang dicadangkan membantu untuk menurunkan kanser prostat, kolon dan paru-paru. 

Sumber makanan selenium ialah seperti ikan aiar masin (tuna, kod, herring dan red snapper), daging lembu, ayam, itik, bijirin, walnut dan sebagainya.

#5 VITAMIN E
Vitamin E ialah antioksidan yang paling berkuasa. Ia membantu melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, kanser dan alzheimer. Makanan yang mengandungi vitamin E ialah bayam, asparagus, badam, tomato, dan brokoli. Kajian menunjukkan Viatmin E membantu mengatasi masalah kesuburan kaum lelaki.

#6 OMEGA-3
Omega-3 adalah asid lemak yang penting untuk kesihatan jantung. Ia membantu mengekalkan tekanan darah dan paras trigliserida yang rendah dan mennurunkan kolesterol LDL. 

Omega-3 juga membantu memelihara kesihatan sendi. Berdasarkan kajian yang telah dijalankan, Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. 

Ia juga boleh merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

#7 ZINK 
Zink berfungsi melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. 

Kajian menunjukkan pengambilan zink setiap hari dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%. Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda daripada organ lain. 

Kekurangan zink boleh menyebabkan bilanagn sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan yang cepat dan masalah keguguran rambut. 

Makanan yang mengandungi zink ialah seperti makanan laut, daging, produk susu, kekacang dan bijirin penuh.

Untuk mendapatkan KALSIUM dan BORON, anda boleh mengambil OSTEMATRIX SHAKLEE kerana di dalamnya buken sahaja mengandungi kalsium dan boron malah lengkap dengan magnesium, Vitamin D, fosforus, kuprum dan sebagainya.

 di adalam satu tablet anda mendapat ksemua vitamin penting untuk kesihatan tulang dan juga gigi. Klik di sini MANFAAT UTAMA OSTEMATRIX SHAKLEE untuk mengetahui makluat lanjut mengenainya.
ostematrix shaklee
ostematrix shaklee
Manakala untuk mendapatkan suplemen asid folik anda boleh mengambil B-Complex Shaklee kerana di dalam terdapat asid folik atau vitamin B9 dan lengkap kesemua vitamin B lain yang diperlukan oleh tubuh kita. Klik di sini MANFAAT UTAMA B-COMPLEX SHAKLEE untuk maklumat lebih terperinci.

Selenium terdapat di dalam Vitamin E Shaklee. Jadi, anda tidak perlu membeli vitamin selenium dan vitamin E secara berasingan. Senangkan. Lebih jimat. Kklik di sini MANFAAT UTAMA ZINK COMPLEX SHAKLEE untuk maklumat terperinci mengenainya.

Anda boleh memperolehi vitamin Omega-3 dengan mengambil OMEGAGUARD SHAKLEE minyak ikan terbaik. Omega Guard Shaklee dihasilkan dengan menggunakan teknologi terkini iaitu kaedah ultratulen bergred farmaseutikal. 


Ia di hasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi. 

Kaedah yang digunakan oleh Shaklee ini mampu menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yang terdapat di dalam ikan seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium,, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenil yang merupakan bahan kimia industri yang paling bertoksik). 

Jadi jangan ragu-ragu lagi untuk memilih omega-3 dari Shaklee. 
Klik di sini MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE untuk maklumat lanjut berkenaannya.

Manakala vitamin zink anda boleh mengambil ZINK COMPLEX SHAKLEE.
Klik link MANFAAT UTAMA ZINK COMPLEX untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin zink shaklee

Jadi, apa tunggu lagi. Jom dapatkan segera vitmin anda di sini sebelum kehabisan stok.

Untuk order sendiri anda boleh klik link di bawah ini. 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments