MANFAAT UTAMA B-COMPLEX SHAKLEE

Vitamin B Complex merupakan salah satu daripada jenis vitamin yan diperlukan oleh badan kita. Vitamin ini bersifat larut air. Badan manusia tidak mampu menghasilkan sendiri vitamin B complex ini. 

Kita perlu mendapatkannya melalui sumber makanan yang mengandungi vitamin B complex. Jika kita bergantung kepada diet harian semata-mata untuk mendapatkan Vitamin B Complex ia tidak mecukupi. 

Makanan yang kita makan tidak mampu menampung keperluan Vitamin B complex dan nutrisi yang lain juga. Suka atau tidak kita perlu mengambil suplemen atau makanan tambahan untuk menampung segala kekurangan  zat dan nutrisi di dalam makanan harian kita.

Vitamin B Complex terdiri daripada vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin B5, vitamin B6, vitamin B7, vitamin B9 dan vitamin B12 yang setiapnya memainkan peranan dan fungsi yang berbeza. Badan kita memerlukan kesemua vitamin ini.

Hasil kajian menunjukkan Vitamin B membantu mengatasi masalah kemurungan dan tekanan (stress). 

Masalah ini boleh membawa kepada pelbagai penyakit lain seperti gangguan sistem pencernaan (sakit perut, sembelit, cirit-birit), menjejaskan sistem imuniti badan (mudah demam), meningkatkan kadar denyutan jantung, tekanan darah tinggi, sukar tidur, migrain, dan penambahan berat badan.

B-COMPLEX SHAKLEE

Vitamin B yang mencukupi mampu mencegah beberapa penyakit seperti anemia, gangguan penglihatan, kerosakan saraf dan masalah jantung. 

Pilihan Vitamin B saya sudah pasti Vitamin B-Complex Shaklee yang lengkap kesemua 8 vitamin B termasuklah asid folik dan biotin.

Mari kita lihat MANFAAT b-COMPLEX SHAKLEE yang lain: 

#1 Menukar makanan kepada tenaga - membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat, dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan atau kelesuan.

#2 Melawan tekanan - memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

#3 Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

#4 Mengatasi rambut beruban dan gugur - memperbaiki masalah kulit kepala. kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Jika anda mengalami masalah uban sebelum waktunya ini menunjukkan anda kekurangan vitamin B.  


Kesihatan kulit dan rambut bergantung kepada sintesis RNA (ribonucleic acid) dan DNA (deoxyribonucleic acid) yang terjadi setelah dibantu oleh vitamin B kompleks.

#5 Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, memperkasakan memori, ingtan dan daya pemerhatian atau fokus.

#6 Mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk laut dan darat.

#7 Meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

#8 Mencegah perleche - dikenali sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), dan nafas berbau.

#9 Detoksifikasi - meredakan alahan


Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk semua. Katahuilah bahawa kerana kesan daripada stress/depresi amatlah buruk. jika dibiarkan boleh menyebabkan pelbagai penyakit fizikal seperti lebihan berat badan, obesiti, jantung, sakit perut, cirit dan sebagainya. 

Apa yang paling ditakuti ialah penyakit mental yang kronik. Cegahlah dari awal sebelum terlamabt. Sayangilah diri anda.

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. 

Untuk membeli sendiri B-COMPLEX SHAKLEE boleh klik link di bawah. Boleh guna kad kredit @ kad debit. Senang saja.


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments