MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE

Anda tercari-cari suplemen omega-3 yang terbaik? Tak tahu nak pilih yang mana?? Memang terdapat banyak di pasaran produk omega-3 dari pelbagai jenama dan syarikat. Shaklee menawarkan anda sumber asid lemak omega-3 yang terbaik di dunia iaitu OMEGA GUARD.

Kenapa terbaik di dunia?? Anda mesti nak tahu kan. Kalau  nak tahu boleh klik di sini Omega Guard Shaklee Minyak Ikan terbaik Di dunia.

Bagi yang dah baca link yang saya bagi kat atas tu, mesti dah faham dan tahu kan kenapa saya kata OMEGA GUARD SHAKLEE minyak ikan terbaik di dunia. Lihat carta di bawah.

Carta ini menunjukkan perbandingan yang dibuat antara produk Omega-3 Shaklee dengan jenama lain. Omega-3 Shaklee mengandungi hampir 100% kandungan EPA dan DHA.

kandungan EPA dan DHA Omega Guard Shaklee
Perbandingan kandungan EPA dan DHA di dalam OmegaGuard Shaklee dengan jenama lain
Baiklah di bawah ni saya nak cerita tentang manfaat omega-3 kepada kita. 

Untuk pengetahuan pembaca semua, Omega-3 merupakan asid lemak tak tepu yang penting untuk kesihatan dan perkembangan badan manusia. Akan tetapi ia tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. 

Jadi, nak tak nak kita mesti mengambilnya dari sumber yang dapat membekalkan Omega-3 seperti vitamin, suplemen dan makanan tambahan. 

Omega-3 dari tumbuhan tidak mampu ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan manusia. Berdasarkan kajian yang telah dijalankan. EPA dan DHA merupakan komponen utama asid lemak omega-3 yang paling bermanfaat.

Asid lemak omega-3 mempunyai manfaat yang unik. Antara manfaatnya ialah:

#1 asid lemak
Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly. Prostaglandin membantu mengawal banyak fungsi fisiologi penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, penghantaran saraf, radang dan tindak balas alergi, fungsi buah pinggang dan saluran gastrousus dan pengeluaran hormon lain.

Bergantung kepada jenis asid lemak dalam diet, jenis prostaglandin yang tertentu boleh dihasilkan dalam kuantiti yang besar. Ketidakseimbangan prostaglandin ini boleh membawa kepada pelbagai penyakit.

Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkna PMS. Jadi, kaum lelaki dan wanita di luar sana rajin-rajinlah telan OMEGA GUARD SHAKLEE ok. 

Jangan berkira sangat nak beli suplemen ni tau. Bila dah sakit kos nak rawat lagi banyak..betul tak??

#2 mencegah penyakit saluran darah dan strok - Kandungan EPA dan DHA yang terdapat di dalam OMEGA GUARD SHAKLEE membantu menurunkan tekanan darah tinggi, mengurangkan kepekatan darah, melancarkan peredaran darah. 

Oleh sebab itu OMEGA GUARD SHAKLEE sangat membantu mengekalkan tekanan darah normal dan keteganagn di leher atau sakit kepala. Ia juga membantu mengurangkan paras kolesterol, megawal masalah obesiti, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, dan membantu mengekalkan kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL.

#3 Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin & perkembangan memori
DHA adalah nutrien utama untuk perkembangan otak, sistemsaraf dan retina. Wanita hamil disarankan mengambil OMEGA GUARD pada 3 bulan terakhir kehamilan. 
Omega 3 didapati penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi. 
omega-3 penting untuk bayi

Berdasarkan kajian yang dijalankan wanita hamil mengalami kekurangan omega 3 dalam badan jika pengambilan omega 3 yang kurang dalam pemakanan. Ini kerana janin menggunakan omega 3 untuk perkembangan sistem saraf otaknya. 

Omega 3 juga digunakan selepas bersalin untuk menghasilkan susu ibu yang amat penting untuk perkembangan bayi. Kajian telah mengesahkan bahawa pengambilan tambahan EPA dan DHA di dalam diet wanita hamil memberi kesan positif ke atas perkembangan penglihatan dan kognitif bayi. 

Kajian juga menunjukkan bahawa penggunaan omega 3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alergi bayi.

Omega guard penting untuk perkembangan otak bayi

#4 Meningkatkan sistem imun
OMEGA GUARD SHAKLEE membantu mengawal sistem imun seperti memperbaiki penyakit alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.

#5 Menentang kanser
berdasarkan kajian yang telah dijalankan, Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

#6 Memelihara kesihatan sendi
Paras asid leak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, OMEGA GUARD SHAKLEE mampu mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. 

Jadi, ia menghalang berlakunya penyakit arthritis, memelihara kesihatan sendi dan penyakit gout dengan berkesan.

#7 Mencegah Insomnia & membantu mengurangkan tekanan
EPA dan DHA mempunya keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihtan mental, termasuk kemurungan, tekanan perasaan, kebimbangan, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

Jangan ragu-ragu lagi untuk memilih shaklee sebagai suplemen terbaik untuk kesihatan anda sepanjang hayat. 

Untuk membeli sendiri OMEGA GUARD SHAKLEE boleh klik link di bawah. Boleh guna kad kredit @ kad debit. Senang saja.


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments