Serum Rambut Boleh Lebatkan Rambut Dan Atasi Rambut Gugur

Assamualaikum.

Korang perasan tak rambut Anzalna Nasir? Hitam, lebat, berkilat dan nampak sangat sihat kan. Setahu saya dia tak pernah warnakan rambutnya. Memang adore sangat bila tengok rambut dia.

Saya percaya ramai yang kagum dengan rambut Anzalna kan. Mungkin ada yang cakap, "tak pelah diakan artis, duit banyak mestilah setiap minggu atau bulan pergi salon buat rawatan rambut". Yess sebab dia artis maka tak hairanlah kalau rambut dia cantik dan rapi kan.

Serum Rambut Boleh Lebatkan Rambut Dan Atasi Rambut Gugur

Kita yang tak artis ni pun boleh dapatkan rambut yang sihat dan lebat macam Anzalna juga tau. Tak semesatinya kena ada duit banyak barulah rambut kita sihat. 

Ye saya tak nafikan buat rawatan rambut kat salon salah satu cara untuk jaga rambut supaya sihat dan tidak gugur. Tap tak semua orang ada masa untuk ke salon kan. Tak semua wanita mampuntuk ke salon kerana rawatan rambut menelan belanja yang besar. 


Penggunaan Serum Rambut


Jadi kita yang bukan artis ni boleh je jaga rambut kita sendiri tanpa ke salon. Yang penting kena tahu cara yang betul. Salah satu caranya dengan menggunakan serum rambut.

Mungkin ramai yang tak tahu kepentingan menggunakan serum rambut. Biasanya serum untuk kecantikan kulit wajah lebih menjadi perhatian. Betul tak? Penggunaan serum rambut juga tidak kurang pentingnya untuk memastikan rambut kita sihat dan tidak gugur.

Serum Rambut Boleh Lebatkan Rambut Dan Atasi Rambut Gugur

Saya yakin ramai wanita yang mengalami masalah rambut gugur yang teruk. Rambut ni kalau gugur setakat 10 helai sehari tu normal la. Tapi kalau dah main dengan jari pun rambut boleh gugur tu maksudnya rambut korang sangat tidak sihat. 

Pengalaman saya sendiri yang ada masalah rambut gugur akhirnya tamat selepas saya menggunakan serum rambut terbaik di Malaysia ni. Konsistensi itu amatlah penting. Dalam masa 2 minggu je saya apply serum ni rambut saya yang gugur teruk tu kembali normal.

Weh happy tak terkata okey. Rasa nak lompat bintang je. Mana taknya mimpi ngeri semasa bersikat dan bersyampu dah tak ada. Masa rambut gugur tu sampai fobia nak sikat rambut dan bersyampu. Biasa time ni la rambut akan berguguran begitu rancak. Sama tak dengan korang? Stress kan bila tengok rambut gugur ni. Boleh jagi kemurungan tau. 

Kalau korang nak tahu inilah serum rambut yang saya guna sejak 4 tahun yang lalu. dan saya sangat berpuas hati dengan keberkesanannya. Nama panjangnya ialah Nourishing Scalp Treatment.

Dekat farmasi atau drugstore seperti guardian dan watson memang banyak jenama serum rambut yang dijual. Tapi serum rambut dari rangkaian produk Shaklee ni tetap menjadi pujaan hati dinda. 


Kenapa saya pilih serum rambut shaklee?

  • rumusan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan pengaliran darah
  • mengandugi Vitamin antioksida iaitu A dan E serta Koenzim Q10 melindungi rambut daripada kerosakan akibat radikal bebas dan tekanan persekitaran
  • Bertindak lembut untuk menghasilkan persekitaran yang optimum bagi pertumbuhan rambut
  • Formula tanpa bilas memudahkan penggunaan, malah rambut boleh digayakan mengikut cita rasa anda tanpa mengambil masa yang terlalu lama
  • Tidak menyebabkan rambut melekit atau berminyak

Serum Rambut Boleh Lebatkan Rambut Dan Atasi Rambut Gugur

Inilah antara sebab kenapa saya begitu setia dengan Nourishing Scalp Treatment atau serum rambut shaklee. 

Serum ini dihasilkan dengan formula eksklusif yang telah terbukti berkesan untuk mengurangkan keguguran rambut semasa disikat. Ia juga berkeupayaan melebatkan dan menguatkan rambut secara semula jadi.

Kurang Nutrisi Penting Punca Rambut Gugur


Saya yakin dan percaya rambut yang cantik dan sihat juga berkaitan dengan apa yang kita makan. You are what you eat. Rambut kita ni dihasilkan daripada protein. Jadi badan kita memerlukan protein yang cukup untuk menghasilkan rambut yang sihat sekaligus mengelakkan rambut gugur. Kekurangan protein dan Vitamin B boleh menyebabkan rambut gugur.

Serum Rambut Boleh Lebatkan Rambut Dan Atasi Rambut Gugur

Omega-3, Vitamin A, Vitamin D, Vitamin E dan Zink juga sangat penting untuk elakkan masalah rambut gugur. Jadi pastikan apa yang kita makan setiap hari mengandungi protien dan vitamin-vitamin penting untuk rambut.

Saya rasa cukuplah sampai di sini sahaja. Sebarang pertanyaan berkenaan serum rambut dan juga produk shaklee yang lain uolls boleh whatsApp atau telegram je saya di nombor yang tertera kat bawah ni tau.

Tanya je nak tanya apa insyaAllah saya akan cuba jawab sepantas dan seboleh yang mungkin.


------------------------
With love 💖💖💖
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
+6013-9279846
(whatsApp / Telegram)

Comments

  1. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000
    add Whatshapp : +85515373217 ^_~

    ReplyDelete

Post a Comment