Tuesday, 1 May 2018

3 Sebab Kenapa Golongan Berusia Emas Perlu Ambil Serbuk Protein Tambahan

Assalamualaikum pembaca yang dirahmati Allah semua.

Hari ni saya nak share sikit tentang sebab-sebab kenapa golongan yang berusia sangat perlukan protein tambahan atau suplemen protein.

Kita perlu tahu bahawa protein adalah nutrisi lengkap yang memberikan pelbagai manfaat kesihatan termasuklah menyokong sistem imunisasi (sistem pertahanan tubuh) terutamanya kepada bagi golonga tua.

Perlu lagi ke ambil serbuk protein tambahan? Tak cukup ke sumber protein yang diambil dari makanan harian. Kita sedia maklum orang tua ni bukannya boleh makan ayam, daging, itik dan makanan lain banyak-banyak macam kita. 

3 Sebab Kenapa Golongan Berusia Emas Perlu Ambil Serbuk Protein Tambahan

Kemampuan menguyah dan mengigit tok nenek kita tak sama macam kita yang masih kukuh gigi ni kan. Betul tak?

Jadi golongan berusia emas ni nak tak nak sangat perlu ambil serbuk protein tambahan yang dihasilkan dari soya kerana ia mengandungi kesemua 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh manusia untuk menyokong sistem imunisasi bagi mengekalkan kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang lebih berkualiti.

Jom kita tengok 3 sebab utama kenapa protein soya dapat memberikan kehidupan yang lebih berkualiti dan kesihatan yang lebih baik.

Membekalkan Anda Tenaga Yang Berterusan Sepanjang Hari


Tenaga yang berterusan bermakna stamina yang lebih baik sepanjang hari. Protein soya mengandungi indeks glisemik (GI) yang rendah yang mana sangat membantu menstabilkan paras gula darah serta membuatkan kita berasa kenyang lebih lama. 


3 Sebab Kenapa Golongan Berusia Emas Perlu Ambil Serbuk Protein Tambahan


Pengambilan nutrien ini iaitu protein dalam pemakanan harian, dapat membantu mengatasi masalah keletihan dan badan kita pun kekal cergas sepanjang hari.


Menggalakkan Paras Kolesterol Yang Sihat


Peredaran darah yang lancar adalah amat penting untuk memastikan jantung kita terus mengepam dengan kuat dan sihat terutama pada usia emas, kerana risiko menghidapi masalah jantung turut meningkat seiring dengan usia.

Kalau korang nak tahu pengambilan 25g protein soya setiap hari mampu mengurangkan kolestrol darah. Protein soya boleh membantu meningkatkan paras lipoprotein berketumpatan tinggi, HDL (kolesterol baik), sementara menurunkan paras lipoprotein berketumpatan rendah, LDL (kolesterol tidak baik).

3 Sebab Kenapa Golongan Berusia Emas Perlu Ambil Serbuk Protein Tambahan

Pengambilan protein soya juga dapat membantu mengurangkan paras trigliserida (lemak dalam darah).

Melegakan Simptom-Simptom Menopaus Bagi Wanita


Menjelang umur 45 ke 55 tahun, wanita akan mengalami simptom-simptom menopaus seperti paras hormon yang tidak stabil, berasa panas secara tiba-tiba, kesukaran untuk tidur dan perubahan emosi.


Ia adalah amat mencabar dan waktu peralihan yang sukar bagi para wanita dalam menghadapi tempoh ini kerana perubahan tersebut menjejaskan kualiti hidup mereka.

3 Sebab Kenapa Golongan Berusia Emas Perlu Ambil Serbuk Protein Tambahan

Yelah bayangkan bila waktu malam mak dan nenek kita tak boleh tidur, badan pulak kadang-kadang rasa panas semacam, di tambah lagi dengan sakit lutut dan sakit badan. Nak buat ibadah pun terganggu kan. Kesian kan kat mak nenek kita.
Dengan pengambilan protein soya ia mampu membantu melegakan simptom-simptom ini dengan mengurangkan kesan terhadap kepanasan badan dan melegakan kekeringan faraj. Ia juga mengurangkan peluh pada waktu malam, melegakan simptom kesakitan otot dan meningkatkan ketumpatan tulang.

Hmmmm..Banyak sangat khasiat dan manfaat protein soya ni kan. Jadi jangan tunggu tua baru nak ambik protein soya ni. Sila la ambik dari sekarang.

Serbuk Protein Terbaik Pilihan Ramai


Kat mana nak cari protein soya terbaik dan berkualiti kelas pertama? Tak payah nak peningkan kepala fikir nak beli kat mana dan nak beli brand apa. Pilih saja Energizing Soy Protein Shaklee atau nama manjanya ESP.


Kenapa Mesti Pilih ESP Shaklee? Ini kerana:

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP) untuk menghasilkan ESP.
  • Setiap hidangan ESP membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.
  • Protein soya di dalam ESP membantu menurunkan paras kolesterol. 
  • ESP mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
  • ESP membekalkan 9 asid amino.
  • ESP tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

ESP Shaklee adalah protein tambahan saya dan keluarga sejak 2014. Tiada yang lain. Berminat nak cuba ESP Shaklee? Hubungi saya sepertimana nombor di bawah.
 
-------------------------------
With love 💖💖💖,
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
6013-9279846
(Pengedar Shaklee Pontian dan Seluruh Malaysia)


Disclaimer:
"Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah supplemen iaitu vitamin (makanan tambahan) untuk memberikan kita kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang lebih berkualiti."

1 comment:

  1. Banyak sangat manfaat ESP ni.. Lagi2 dia dlm bentuk cecair.. Senang shake shake je.. Tak yah telan pil bebanyak..:)

    ReplyDelete