Bisnes Shaklee Bukan Sekadar Jual Produk Kesihatan

Sejak join Shaklee pada tahun 2014 banyak perkara baru yang saya dapat. Tak pernah terfikir pun nak buat bisnes Shaklee bila mendaftarkan diri sebagai ahli shaklee yang sah.

Masa daftar tu pun sebab nak dapat harga yang lebih murah. Bila jadi ahli Shaklee dapat la harga ahli. Memang jauh beza dengan harga retail. 

Bisnes Shaklee Bukan Sekadar Jual Produk Kesihatan

Apa yang saya dapat sejak join Shaklee?


Banyak sangat benda positif yang saya kutip sepanjang terlibat dalam bisnes produk kesihatan.

Taraf kesihatan yang lebih baik


Dengan asbab Shaklee dan dengan izin Allah jua kesihatan saya semakin baik. Dulu sebulan sekali mesti selesema dan batuk. Saya agak sensitif juga dulu. Bila kena habuk-habuk pastu mula-mula hidung sok sek sok sek..Kemudian melarat jadi batuk pula...Seminggu hingga 2 minggu barulah sembuh sepenuhnya..

Alhamdulillah sekarang kalau selesema dan batuk menyerang tempohnya tak lama. 3 hari dah ok..Syukur sangat.

Yang paling saya suka bila masalah kulit saya yang kering dan kusam serta sunburn dah tak ada dah. Dulu punyalah kulit saya ni kering yang amat. Kena panas sikit dah jadi 2 warna kulit muka ni. stress tau tak..

Maklumlah perempuan kan..Bab kulit ni concern lebih la sikit..kohkoh..


Ilmu kesihatan semakin bertambah


Sejak kenal Shaklee terpaksa la baca dan kaji kenapa sesuatu penyakit terjadi, apa puncanya, bagaimana nak cegah, apa khasiat Vitamin C, apa manfaat Vitamin E, apa kepentingan kalsium, apa kesannya kalau badan tak cukup vitamin dan sebagainya..

Kadang-kadang macam pelik pulak aku ni cikgu ke pakar nutrisi. Perasan sekejap..kihkihkih..

Bila ilmu bab kesihatan ni makin bertambah secara tak langsung menjadikan saya lebih mengambil berat tentang kesihatan dan lebih selektif bab makan.

Dulu semua makanan saya bedal janji halal. Sekarang barulah faham apa itu makanan halal dan tayyiba. Walau pun halal belum tentu makanan tu baik untuk kesihatan kan. Macam gula memang la halal tapi banyak buruknya dari baik..

Kesedaran dalam memilih produk skin care yang natural dan bebas bahan kimia


Zaman belajar kat UM dulu dok guna produk Safi. Itu je yang kenal. Dari pencuci muka sampailah ke krim malam semuanya Safi. Bila dah kerja dah ada duit sendiri upgrade sikit beli produk simply siti. Maklumlah I kan peminat setia Siti Nurhaliza dari dulu sampai sekarang..kohkohkoh..

Alhamdulillah sekarang saya dah ada pilihan yang lebih baik iaitu Shaklee NutriWhite Skin Care. Memang tak cari lain dah. Hebat sangat ke Nutri white ni..Nak kulit cantik, sihat dan menawan gunalah Nutri White Shaklee..

Dan banyak lagi kesan positif yang saya dapat sejak terlibat dalam bisnes yang super duper awesome ni. Semoga perkongsian in dapat memberikan manfaat untuk kita semua.

Your Trusted Shaklee Consultant,
Puan Nor Akmal
WhatsApp/Telegram +6013-927 9846

Comments