Alhamdulillah, Haid Kembali Lancar, Badan Lebih Bertenaga Dan Sihat

Bagi seorang wanita apabila haid tidak teratur memang akan stress. Bayangkan bulan ni period datang 7 hari. Bulan depan pulak haid keluar 15 hari. Bulan seterusnya pulak 3 hari. Kadang-adang 2 bulan haid tak keluar. Ingatkan mengandung rupanya ada masalah haid tidak lancar.

Maunya tak stress kan kalau jadi macam situasi kat atas tu. Nak kira pun jadi pening kan. Darah haid ke darah istihadah ni. Boleh ke nak solat ni..?? 

Jadi bertambah stress kalau tengah try to conceive (TTC). Tak tahu macam mana nak kira hari subur dan hari tak subur. Jadi kebarangkalian nak pregnant akan menurun. 


Haid Kembali Lancar, Badan Lebih Bertenaga Dan Sihat


Apabila haid tidak teratur, ini mungkin menandakan yang hormon di dalam badannya adalah tidak seimbang dan ovulasi tiap-tiap bulan tidak berlaku seperti sepatutnya. Ini seterusnya boleh menurunkan kesuburan seseorang wanita.

Sebab tu la bagi akak-akak dan adik-adik yang tengah berusaha untuk mendapatkan zuriat kalau ada masalah period tidak teratur wajib settlekan masalah ini dulu.

Haid tidak tertur ganggu kesuburan wanita


Kitaran haid yang panjang iaitu oligomenorea boleh mengganggu kesuburan dan boleh menjadi punca menopaus sebelum masanya. Ini kerana haid tidak teratur terjadi akibat gangguan pada hormon yang bolehmengganggu fungsi ovari atau kilang telur wanita tersebut.

Haid yang tidak teratur disebabkan adanya gangguan semasa proses pematangan dan pengeluaran telur.

Gangguan inilah yang menjadi tanda-tanda seseorang wanita yang haidnya tidak teratur menghadapi masalah kesuburan. Haid yang tidak teratur menyebabkan peluang untuk hamil adalah sukar kerana ovulasi tidak berlaku pada pusingan haid tersebut.

Punca-punca haid tidak teratur


Terdapat beberapa sebab dan punca yang dikaitkan dengan masalah kitaran haid tidak teratur. Antaranya ialah:
  • Hormon yang tidak seimbang
  • Stress/Tekanan mental dan emosi
  • Berat badan yang tidak seimbang (terlalu kurus atau gemuk)
  • Pengambilan ubat-ubatan tertentu
  • Kekurangan nutrisi penting
  • Makanan yang tidak seimbang
  • Menghidapi penyakit seperti aneroksia atau bulimia
  • Tempoh penyembuhan dari penyakit atau pembedahan.

Pengambilan Vivix Shaklee Bantu Betulkan Kitaran Haid


Bagi wanita hebat yang tercari-cari suplemen atau vitamin yang dapat membantu mengatasi masalah kitaran haid yang tidak teratur, highly recomended mengamalkan sirap ajaib Vivix Shaklee. Vivix adalah produk berpaten dan hak milik eksklusif Shaklee sahaja. Tak ada siapa pun boleh tiru..

Pengambilan Vivix Shaklee Bantu Betulkan Kitaran Haid

Kenapa Vivix? Bagi yang tak tahu Vivix ni mengandungi resveratrol yang sangat banyak khasiatnya. Nak tahu lebih lanjut tentang resveratrol? Klik je link kat bawah ni ok..👇👇😃
Khasiat Resveratrol di dalam VIVIX Shaklee

Vivix diekstrak dari Empat tumbuhan botani (anggur muscadine, lobak ungu, elderberry eropah,polyganum cuspidatum). Semua tumbahan yang digunakan untuk menghasilkan sebotol Vivix ni tak ada kat Malaysia pun. 

Sebab tu la tersangat logik bila harganya hampir mencecah RM475 sebotol. Bagi saya tersangatlah murah dan mampu milik. Bayangkan korang nak cari anggur muscadine tu kena pergi kat Amerika Tenggara. Sanggup ke?? Hihi..

Jom kita tengok testimoni kawan saya yang ambik Vivix untuk mengatasi masalah haid yang tidak teratur.

Pengambilan Vivix Shaklee Bantu Betulkan Kitaran Haid
Sebelum ni, period saya selalu tak teratur, badan pun selalu lesu dan kurang bertenaga. Sejak  minum VIVIX period kembali lancar setiap bulan. Badan pun lebh bertenaga dan sihat. Alhamdulillah. (Puan Qaseh Firdaus)

Korang nak tahu tak macam mana Vivix ni berfungsi dan bertindak ke atas badan supaya lebih bertenaga dan sihat?? Sila la klik link kat bawah ni ye..👇👇😁😄
Bagaimana Vivix Bantu Tingkatkan Tenaga?

Hebat sangat ke Vivix ni? Ye sangat lah hebat macam kata kawan saya ni power macam power rangers..Hihi. Walaupun Vivix ni tak ada keluar iklannya kat TV atau majalah atau surat khabar tapi orang tetap cari dan sanggup beli berbotol-botol.

Kalau tak sebab kehebatannya takkan la ramai yang sanggup borong Vivix setiap kali ada promosi. Ada je yang sanggup beli 14 botol Vivix untuk buat stok. Time promosi harga Vivix murah yang amat. Memang rugilag sape tak grab. Beli 6 dapat 7 botol. Tak untung ke tu.. 

Hanya satu sudu kecil sehari Vivix insyaAllah badan kekal sihat, kulit bertambah cantik dan awet muda lagi. Tak percaya korang memang patut ken acuba. Tak cuba tak tahu. Dah cuba confirm repeat order berbotol-botol.

Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.


Your trusted Shaklee consultant
Puan Nor Akmal
+60139279846 (whatsapp/telegram)

Comments