Sabun Dan Pencuci Rumah Kegemaran Saya Selamat Tanpa Bahan Kimia Merbahaya

Korang pernah jumpa tak dengan orang yang kulit tangannya sensitif dengan sabun terutama sabun basuh baju yang jenis serbuk dan sabun basuh pinggan bukan cecair??

Sape pernah jumpa orang cam ni atau korang sendiri yang alami masalah macam kat atas tu tahulah rasa macam mana kan. Kulit tapak tangan terutamanya senipis kulit bawang, kering dan berkedut.

Kalau nak tahu macam tu la rupa tapak tangan orang kulit sensitif dengan sabun macam saya ni. Ye saya sendiri menghadapi masalah ini. 

Hidup merana dan sengsara


Memang saya tak boleh guna sabun basuh baju yang jenis serbuk tu. Memang pedih la tapak tangan kalau lepas guna. Sama juga sabun basuh pinggan yang macam axion tu. Sengsara rasanya tau kalau basuh pinggan guna sabun macam tu.

Kalau korang perasan sabun macam ni bila kena tangan kita akan rasa macam panas je kan. Betul tak..? Korang tahu tak sebenarnya kebanyakan serbuk pencuci pakaian ada bahan perengsa yang boleh diserap melalui kulit dan menyebabkan kulit jadi alahan (alergi).

"Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT."

Sentuhan dengan bahan ini boleh merengsakan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.(sumber)
Patut la lepas guna sabun basuh serbuk tapak tangan saya mesti jadi gatal dan kering. Bila dah gatal sedap la dok menggaru. Syok sangat dok menggaru sampai melecet tapak tangan. Nak hilang kesan gatal dan kering tu mau seminggu. 

Memang takkan hilang betul-betul pun. Camne nak hilang, tak sempat hilang kesan bahan kimia tu guna balik sabun tu. Kesian kan tangan saya. Pergi sekolah pun anak murid tegur kenapa tangan cikgu berkedut? Jumpa kawan-kawan masa mesyuarat ke kursus ke semua pakat tegur..Jenuh dah explain.

Tak perlu lagi garu tangan


Itu kisah 4 tahun lepas..Alhamdulillah sekarang saya dah jumpa sabun dan pencuci yang selamat tanpa bahan kimia berbahaya. Tak perlu lagi saya nak garu tangan selepas basuh pinggan atau basuh kain.

Nak tahu sabun dan pencuci apa yang saya guna? Meh saya perkenalkan set pencuci di rumah yang selamat untuk kegunaan semua peringkat umur hatta bayi sekalipun.


Inilah dia set sabun dan pencuci di rumah yang menjadi pilihan saya sejak 4 tahun yang lalu. Set sabun get clean dari rangkaian produk Shaklee ni terdiri daripada dish wash concentrate, basic-H organic super cleaning (pencuci serba guna), fresh laundry concentrate powder dan soft fabric concentrate.

Keistimewaan Dish Wash


Keunikan dish wash shaklee yang tiada pada produk dish wash jenama lain. 

  • Tidak toksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • tanpa fosfat
  • Tanpa bahan pewarna
Dish wash ni best sangat. Minyak-minyak pun senang je nak tanggal. Dah la pekat, tak payah guna banyak-banyak pun. Ia di ekstrak dari kelapa dan jagung je. 

Memang terasa perbezaannya bila guna dish wash shaklee dengan dish wash jenama lain. 

Keistimewaan Basic-H


Basic-H ni sangat glemer dengan fungsinya yang sangat banyak. Nak basuh tandas pun boleh, nak buat basuh kereta pun boleh, nak basuh lantai rumah pun boleh..Pendek kata nak basuh apa pun boleh..Janji korang jangan telan je.

Kalau beli satu set akan dapat spray cantik dan beg woven. Boleh tengok gambar kat atas tu ye. Kalau kat rumah saya akan campurkan satu sudu besar basic-H ke dalam spray yang berisi air. Nak guna senang. Nak lap dinding dapur spary je kemudian lap dengan kain. tak payah nak bilas dah. 

Kalau ada semut pun saya spray je campuran basic-H dan air tadi kat semut tu. Beberapa minit mati la semut-semut tu. Tak payah guna ridsect bagai dah. Lebih selamat tak layah nak tutup hidung tutup mulut.

Basic-H pun diekstrak dari jagung dan kelapa juga.



Keistimewaan Fresh Laundry (sabun basuh baju)


Sabun basuh baju ni sangat selamat untuk kegunaan satu family. Yang ada anak kecil nak basuh baju baby pun boleh. Selamat okey.

Lagi satu best sebab sangat jimat. Tak payah guna banyak-banyak untuk sekali cucian penuh. Suka sangat fresh laundry ni sebab kalau lupa nak jemur baju pun baju tak bau hapak..

Keistimewaan soft fabric (pelembut pakaian)


Soft fabric ni saya suka. Baunya yang lembut. Boleh digunakan untuk semua jenis pakain termsuk sutera. Nak kurangkan baju berkedut dan melekat pada badan selepas basuh boleh guna pelembut baju shaklee ni.

Sangat selamat, tiada toksik, tiada gas beracun, tiada bahan kimia merbahaya dan tanpa bahan pewarna. Pendek kata sangat selamat untuk kegunaan semua peringkat umur.

Alhamdulillah tapak tangan saya semakin pulih. Walaupun tak selembut dan segebu tangan bayi tapi sekurang-kurangnya ia tak seteruk dulu sebelum kenal sabun dan pencuci shaklee ni.


Saya juga mengamalkan Vitamin C dan Energizing soy protein (ESP) untuk kesihatan kulit saya. Memang terasa bezanya sebelum kenal shaklee dan selepas kenal shaklee. Itulah shaklee effect saya. Korang bila lagi?

Nak cuba set sabun dan pencuci shaklee yang awesome dan amazing sangat ni? Meh la whatsApp saya cepat-cepat.

Your trusted Shaklee consultant
Puan Nor Akmal
+6013-9279846

Comments