Suplemen Untuk Yang Tersayang Agar Kekal Sihat Dan Hensem

Saya bukan setakat jual je suplemen tau. Saya dan suami juga pengguna tegar produk Shaklee sejak tahun 2013.

Mula-mula kenal shaklee vitamin yang saya beli ialah Vita-lea (multivitamin), Sustained Release Vita-C (vitamin C), Vitamin E, Energizing Soy Protein (ESP) dan B-complex.

Nampak macm banyak kan tapi sebenarnya tak banyak pun. Semua vitamin yang saya sebut kat atas tu bukannya saya dan suami makan sekaligus. Ada masa dan caranya nak makan bila dan bagaiamana.

Yang penting suplemen yang saya makan suami juga makan sama. Mujurlah suami saya ni tak ada masalah nak telan vitamin banyak-banyak. Dia tak kisah asalkan benda baik.

Inilah antara vitamin yang saya dan suami ambil dan amalkan setiap hari. 


Konsep ambik vitamin


Konsep makan vitamin ni bagi saya mudah je. Anggap je makan vitamin ni macam korang makan buah dan sayur. Setaip hari kita digalakkan makan buah dan sayur yang banyak ..Betul tak?

Lagipun dengan life style kita zaman sekarang makan vitamin ni dah jadi wajib bagi saya. Gaya hidup kita yang tidak sihat dan stress memanjang antara faktor kenapa ambil suplemen jadi wajib untuk semua. 

Sebab tu saya tak kisah apabila sebahagian gaji saya gunakan untuk membeli suplemen setiap bulan. Lebih baik duit yang ada beli suplemen dari habiskan buat beli handbeg mahal, kasut branded dan baju berjenama kan..

Tujuan ambik suplemen ni nak cegah kita dari penyakit. Bila dah kena penyakit ni lagi banyak duit yang kita kena keluarkan untuk merawat. Tak betul ke? 


Vitamin Kegemaran Suami


Omega Guard dan alfalfa complex wajib ada kat rumah ni. Maklumlah itu vitamin kegemaran suami. Pergi kursus ke, bawa budak-budak pergi program (jadi guru pengiring) ke wajiblah angkut dua vitamin ni.

Suplemen Untuk Yang Tersayang Agar Kekal Sihat Dan Hensem


Bulan lepas ada offer omega guard kan. Haruslah ku borong satu set buat stok. Rugi la tak beli time promo ni sebab hargnya tentulah murah sesangat.

Omega Guard ni penting tau untuk kesihatan jantung, buang kolesterol jahat tu, lancarkan peredaran darah, untuk kesihatan mata, tingkatkan ingatan terutama student dan banyak lagi la. Ibu-ibu mengandung pun highly recomended ambik omega guard ni tau untuk perkembangan otak dan visual bayi dalam kandungan.

Alfalfa memang tak boleh tinggal. Fungsi alfalfa ni salah satunya untuk detoks. Nak neutralkan darah yang berasid boleh amalkan alfalfa. Yang kulit alergik dan resdung pun highly recomended sangat amalkan alfalfa.

Yang nak kecikkan badan pun patut sangat ambil alfalfa dan omega guard ni. InsyaAllah korang boleh kuruskan badan secara sihat tanpa kesan sampingan. Alfalfa ni memang sangat melawaskan. Setiap pagi tak ada masalah nak mengosongkan usus..hihi.

Korang yang ada masalah pencernaan tu atau bahasa mudahnya sembelit patut sangat ambil alfalfa complex tau.

Yang ada toksik banyak dalam badan dan yang jenis alergik atau resdung memang highly recomended.

Bulan ni pulak promosi alfalfa. Memang cantik sangatlah. Boleh beli untuk suami..hihi. Bukan say aje yang nak sihat dan cantik vavavom suami pun mesti la kena sihat dan hensem kebabom juga kan..

Yang tak pernah beli shaklee dan nak cuba amalkan suplemen hebat ni boleh roger-roger saya. Okey. Kedai online saya dibuka setiap hari ye.

Kalau sudi hubungi la saya. Boleh whatsapp atau telegram saya kat no ni tau. 

Puan Nor Akmal 013-9279846


Comments