Saatku Jatuh Cinta Padamu

Suspen je tajuk hari ni kan. Sebenarnya saya bukan nak cerita pasal bila dan bagaimana saya fall in love dengan encik suami tersayang. Jangan salah faham ye..

Dah tu nak cerita tentang apa? hihi..Yang sebenarnya saya nak share apa yang membuatkan saya tersuka tanpa sengaja dan terus jatuh cinta dengan bisnes yang saya buat sekarang ni. Bagi yang tak tahu saya mula buat bisnes Shaklee ni sejak tahun 2014.


Mula tu bukan serius sangat pun. Main-main je yelah sebab tak jatuh cinta lagi kan. Tambah pulak saya memang berkerja sepenuh masa. Bila penat sikit, stress sikit dengan kerja kat sekolah sharing tentang produk Shaklee kurang la. Penat dan stress tu alasan je sebenarnya.

Makin lama dok dalam bisnes Shaklee saya mula suka dan jatuh cinta bila tengok kawan-kawan satu group support/coaching semakin ramai berjaya mendaki tangga dalam bisnes ni.

Sebab Aku Jatuh Cinta Berkali-kali


Selain itu, ada beberapa value yang ada pada bisnes Shaklee dan produknya sendiri yang tiada pada bisnes lain. 
  • bisnes Shaklee bisnes MLM yang adil dan tidak menindas orang bawah. Bukan bisnes cari orang bawah (downline) ramai-ramai then orang atas (upline) duduk rumah goyang kaki. Bisnes Shaklee ialah berkonsepkan siapa buat dia yang dapat. Tak kira awak di tangga manapun semua kena kerja.
  • produk Shaklee adalah suplemen yang 100% dari sumber semulajadi. Bukan tu je Shaklee satu-satunya syarikat suplemen di dunia yang berani membuktikan keberkesanan produknya melalui LANDMARK STUDY. Dan kajian landmark ini diakui oleh saintis lain yang tiada kepentingan pun dengan Shaklee.
Individu hebat yang terlibat disebalik kejayaan landmark study produk Shaklee
  • Shaklee syarikat suplemen semulajadi nombor 1 di Amerika Syarikat yang ada makmal dan saintis sendiri.
  • Syarikat telah menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya.
  • Syarikat menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya.
  • Syarikat telah melaburkan lebih 250 juta dollar US dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.
  • Bisnes Shaklee bukan berkisar tentang duit, bonus, kekayaan semata-mata tau. Dalam bisnes ini juga amalan rohani sangat ditekankan seperti solat pada awal waktu, solat dhuha, bersedekah, zikir, selawat ke atas nabi dan amalan-amalan rohani untuk kuatkan dalaman kami semua.
  • Bisnes Shaklee menawarkan pendapatan yang tidak terhad. Ia bergantung kepada usaha yang dilakukan. Nak pendapatan sebulan RM5k atau RM10K atau RM100K atau RM1 juta semuanya boleh adn tidak mustahil di dalam bisnes Shaklee.

Sebab tu la saya berkali-kali jatuh cinta kat bisnes ni. Banyak lagi manfaat yang pihak syarikat offer tau. Bukan setakat setakat penadapatn tanpa had je.


Bagi yang layak dan cukup syaray syarikat juga bagi bonus car, ada lagi free trip setiap tahun dalam negara dan luar negara serta free trip kembara umrah.

Biasanya kalu trip ni sepenuhnya ditaja oleh pihak syarikat. Tak payah keluar duit sayu sen pun. Pergi bawa badan je. Baju-baju jagan lupa la bawa. Beg pon shaklee yang sponsor.

Tak best lagi ke cam tu...Doakan ye semoga suatu hari nanti saya juga berjaya dan dapat mendaki tangga tertinggi dalam bisnes shakee. InsyaAllah...Aamiin..

Comments