Cara Mudah Buat Pendapatan Sampingan Sambil Belajar Bagi Mahasiswa Universiti

Hari ini bukan suri rumah je yang nak cari pendapatan sampingan malah pelajar universiti juga berjuang mencari duit untuk menampung kehidupan di universiti. Saya tahu bukan semua pelajar universiti berduit. 

Mereka memang dapat pinjaman PTPTN, JPA dan sebagainya tetapi duit yang dapat tu kadang-kadnag tak cukup nak tampung kos sara hidup terutama di bandar-bandar besar.

Semasa saya belajar di Universiti Malaya dulu ramai je kawan-kawan saya berkerja cari side income. Ada yang buat home tuition, ada yang kerja part time kat KFC, McDonalds, Pizza hut dan sebagainnya.


Cara Mudah Buat Pendapatan Sampingan Sambil Belajar Bagi Mahasiswa Universiti

Saya tahu kawan-kawan saya yang struggle berkerja bukan untuk  bermewah-mewah beli hendpon canggih manggih, beli baju mahal-mahal. Pendapat yang diaorang dapat tu kebanyakannya dihulur untuk mak ayah di kamoung dan adik beradik yang memerlukan.

Ada je kawan-kawan saya bila dapat duit pinjaman akan diberikan kepada mak ayah di kampung yang juga hidup susah. Jadi untuk menampung kehidupan di universiti dan membayar kos pengajian kawan-kawan saya terpaksa berkerja. Saya sangat tabik dan kagum dengan kawan-kawan saya yang macam ni. Hebat betul diaorang kan..

Jadi jika ada adik-adik pelajar universiti tercari-cari bisnes yang boleh dibuat untuk cari duit poket, bisnes Shaklee adalah pilihan yang tepat. Korang tak perlu keluarkan modal pun untuk membeli stok. Hanya bayar RM80 untuk yuran keahlian dan akan dapat panduan produk dan bisnes Shaklee berserta beg yang comel.

Ramai mahasiswa universiti yang dah buat bisnes shaklee ni. Pendapatan yang mereka dapat bukan setakat boleh bayar yuran pengajian dan tampung kos sara hidup, malah boleh hulur lagi kat mak ayah.

Tak payah tunggu kerja baru nak bagi duit kat mak ayah. Tak graduate lagi pun boleh buat duit. Janji korang kena pandai bahagikan masa belajar dengan bisnes. 

Jangan la dok pulun buat bisnes sampai kelas tak masuk, assingment tak buat pulak ye..Kesian mak ayah kat kampung tu. Mak ayah pastilah nak tengok anak-anak mereka berjaya dalam pelajaran.

Bisnes Shaklee ni tak payah pun. Yang penting ada kesungguhan dan bijak mengurus masa. Saya yakin student sekarang semua ada smart phone dan laptop kan. Apa lagi gunakan kecanggihan teknologi yang anda miliki itu untuk sebarkan kebaikan produk Shaklee.


Percayalah terlalu ramai rakyat Malaysia yang tak tahu tentang kehebatan produk Shaklee ni. Masih ramai masyarakat di luar sana yang sangat memerlukan produk shaklee. Masih ramai yang nak beli Shaklee tetapi tak tahu nak beli kat mana. Jadi jangan lepaskan peluang yang ada ini begitu saja.

Banyak medium online yang korang boleh kongsi tentang Shaklee. Facebook, instagram, WeChat dan blog. Tak pandai nak buat blog jangan risau. Saya boleh bantu adik-adik buat blog. Tak payah pun buat blog ni dik. Kita juga ada Whatsapp dan telegram. Jadi melalui medium online yang pelbagai ni kita boleh promote kat kawan-kawan, jiran-jiran dan saudara mara juga.

Sekarang ni nak dapat akses internet sangat mudah. Kedai mamak pun ada  wifi. Kebanyakan kedai makan hari ini ada kemudahan wifi. Sesetengah KFC pun ada disediakan wifi percuma.


Yang penting kena ada usaha dan jangan malu. Kalau malu saya pun tak boleh nak tolong. Biarlah orang nak kata apa pun. Orang tak tahu kita hidup susah. Orang tak tahu apa masalah kita kan. Yang penting kita cari duit secara halal. Tak langgar peraturan Allah dan peraturan manusia juga.. 

Untuk kawan-kawan boleh promote kat kawan-kawan produk yang sesuai dengan mereka. Contohnya Omega Guard dan Lecithin. Di dalam Omega Guard terdapat DHA di mana salah satu fungsinya ialah membantu meningkatkan kemampuan belajar dan fungsi kognitif

Manakala Lecithin pula membantu mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress. Lecithin mengandungi kolin yg membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.


Bagi yang berminat nak join keluarga besar Shaklee, apa tunggu lagi. Segera hubungi saya atau boleh isi maklumat korang di link di bawah ini dan saya akan ubungi korang segera.

Sertai kami dengan isikan borang di bawah:

Jana Pendapatan Sampingan

atau
WhatsApp saya Puan Nor Akmal 0139279846

Comments