Merokok dan Asap Rokok Menjadi Punca Utama Kanser Paru-paru

Kanser paru-paru ialah sejenis kanser yang bermula di dalam paru-paru. Paru-paru ialah dua organ lembut yang terletak di bahagian dada kita. Ia berfungsi mengambil oksigen apabila kita bernafas dan mengeluarkan karbon diokisda apabila kita menghembuskan nafas. 

Di Amerika Syarikat kanser paru-paru menjadi punca utama kematian akibat kanser. Orang yang merokok mempunyai risiko yang terbesar untuk untuk mendapat kanser paru-paru. Risiko kanser meningkat mengikut tempoh masa seseorang itu merokok dan bilangan rokok yang dihisap.

Merokok dan Asap Rokok Menjadi Punca Utama Kanser Paru-paru

Kanser paru-paru akan merebak pada awal pertumbuhannya. Ia merupakan kanser yang sangat sukar untuk dirawat dan boleh membawa kepada kematian.  


Tanda-tanda dan Gejala-gejala Kanser Paru-paru


Kanser ni kebiasaannya tidak menunjukkan tanda-tanda dan gejala pada peringkat awal sehinggalah ia merebak dan tiada harapan untuk sembuh.

  • batuk yang berterusan atau batuk kronik
  • rasa sakit pada dada, bahu atau belakang yang tiada kaitan dengan sakit yang disebabkan batuk
  • perubahan pada kahak dari segi warna dan jumlah
  • sesak nafas
  • perubahan suara atau suara menjadi garau
  • bunyi kuat semasa bernafas
  • menghadapi masalah paru-paru yang berulang seperti bronkitis dan pneumonia
  • batuk berkahak atau lendir atau berdarah
  • sakit kepala 
  • kehilangan berat badan


Punca terjadi kanser paru-paru


Merokok menjadi punca utama kanser paru-paru. Bukan perokok itu sendiri saja yang berisiko tinggi mendapat kanser paru-paru, lagi teruk perokok pasif yang sentiasa terdedah kepada asap rokok juga mempunyai risiko yang sama.

Meurut WHO perokok pasif ni mereka yang tak hisap rokok tetapi terdedah kepada asap rokok sekurang-kurangnya 15 minit dalam masa dua hari untuk tempoh seminggu.


Merokok dan Asap Rokok Menjadi Punca Utama Kanser Paru-paru

Doktor percaya merokok menjadi sebab kanser paru-paru dengan merosakkan sel-sel sihat yang melapisi organ itu. Apabila seseorang itu menyedut asap rokok yang penuh dengan bahan karsinogen yang menyebabkan kanser perubahan dalam tisu paru-paru bermula serta merta.

Peringkat awal badan boleh memperbaiki kerosakn sel-sel dan tisu paru-paru. Tetapi pendedahan terhadap asap rokok secara berterusan dan berulang-ulang, sel-sel normal yang melapisi paru-paru akan menjadi semakin rosak. 

Keroskan inilah yang menyebabkan sel-sel bertindak luar biasa dan membentuk kanser. Nak berhenti merokok dengan mudah tanpa terseksa jiwa dan raga?? Jom klik link di bawah ini.  
Perokok Tegar Sejak Umur 5 Tahun Kini Berhenti Merokok Dengan Mudah


Rawatan Alternatif Singkirkan Kanser Paru-paru


Rawatan alternatif yang dimaksudkan ialah mengambil suplemen hebat Vivix Shaklee.

Vivix shaklee adalah suplemen yang terbaik yang membantu membantutkan perkembangan sel kanser dan sekaligus mematikan sel-sel kanser.

Bahan-bahan dalam VIVIX Shaklee seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Jadi Vivix berupaya membentuk semula sel-sel yang telah rosak akibat penyakit itu sendiri atau akibat rawatan kemoterapi. Sebab itulah, VIVIX Shaklee mampu membantu pesakit kanser.

Vivix Shaklee juga dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, rawatan radioterapi dan kemoterapi atau rawatan perubatan lain.

Vivix Shaklee dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.

Vivix juga dapat meningkatkan sistem imun (ketahanan badan) bagi membolehkan pesakit melawan kanser. Bila sistem imun kuat dan kukuh pesakit dapat melawan penyakit lain.




Merokok dan Asap Rokok Menjadi Punca Utama Kanser Paru-paru


Testimoni pesakit kanser paru-paru yang sembuh dengan Vivix Shaklee



Testimoni 1



Ini Master Law Chu Hian seorang kanser survivor. 12 tahun yang lalu pada 2003 Master Law pernah didiagnos menghidap kanser paru-paru atau lebih tepat germ cell tumor. Dengan izin Allah sehingga ke hari ni beliau masih hidup dan bebas kanser setelah mengSHAKLEEkan hidup beliau.

Nak tahu lebih lanjut tentang beliau boleh klik link di bawah. Ini entry saya yang terdahulu tentang beliau. Baca tau. Rugi tak baca..hihihi
Kisah Bekas Pembaca Berita NTV7 Yang Berjuang Untuk Hidup Selepas Menghidap Kanser Paru-paru

Testimoni 2




LUNG CANCER: Ken was diagnosed with inoperable lung cancer Oct. 2007. One tumor is located near the T3 & T4 vertebra. He was having severe pain in his upper back & the only thing that helped was morphine tablets – he needed one tab every 12 hrs. Dec. 2007 the oncologist recommended chemotherapy. We were told “there is no cure” – the hope was to “buy him some time”. 
And hopefully the chemo kills the cancer before it kills you! We know chemo is poison and kills good cells along with the bad. The formula was aggressive and strong. He got worse with each treatment and it took longer to recover between treatments. I asked if I could give him vitamins and the Dr. said not while he was having chemo. Ken rarely used Shaklee vitamins. 
It’s hard for him to swallow pills!His 6th and last treatment was April 7, 2008. The oncologist told us the further out from the last chemo treatment without the cancer growing again, the better. Again I asked if I could give him vitamins now? He said
“give him anything you want”. It had been 10 months since his last treatment! I started Ken on (force fed him!) Cinch shakes. 
He had NO appetite and was continuing to lose weight, was very weak and proceeded to lose 10 more pounds! I thought he was dying. He also took Vitalizer Gold, Garlic, Alfalfa, Nutriferon,
Flavomax and Zinc. (Vivix was started Aug. 2008.)  
June 2008 we began to see SLOW improvement – his hair and appetite started to come back. The Doctors had been monitoring him every 2 months to make sure the cancer was not growing again. 
January 2009 our follow up oncology visit was a good report: He is doing well, looks great, and feels good. He said come back in 3 months instead of 2. 
Feb. 16, 2009: Ken has not needed morphine or any pain
pills AT ALL for the last 2 months! I believe VIVIX is helping with that also. 
His 3 Doctors made these comments on how he looks:
1) “You’re doing very well – keep doing what you’ve been doing – it seems to be working.”
2) “You look better than you have ever looked – EVER!”
3) “Oh my Gosh Kenny, you are back from the dead!
I’m going to call you Lazarus! You look GREAT!”
-Bonnie Templeman


Dapatkan VIVIX sekarang. Usah ditangguh-tangguh lagi. Sel-sel kanser semakin pantas merebak. Apalah sangat nilai sebotol VIVIX yang harganya tak sampai pun RM500 berbanding kos merawat penyakit kanser yang lebih tinggi dari RM500 dan nikmat kesihatan yang akan dapat.

Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Comments