Cara Naikkan Platelet Pesakit Demam Denggi Dengan Cepat Dan Berkesan

Platelet adalah sel darah yang penting untuk pembekuan darah. Jika bilangan platelet kurang dari yang sepatutnya ditakuti boleh menyebabkan pendarahan dalaman dan luaran yang tidak berhenti. Pendarahan ini boleh membawa kepada kematian jika platelet kurang 15 000. Bila seseorang dijangkiti virus denggi akan menyebabkan bacaan sel darah platelet menurun.


Apa yang saya tahu petua orang kita bila kena demam denggi minum air rebusan daun betik dan sup ketam. Setakat mana kebrkesanannya tidaklah dapat dipastikan kerana tidak banyak yang dibuat ke atas dua petua ini. Nak cuba tak ada masalah sebab tak bahaya pun. 

Cuaca Panas Kering Galakkan Nyamuk Membiak


Kalau korang perasan pada awal-awal tahun baru-baru ni banyak kes-kes denggi yang kita dengar kan. Rupanya ada kaitan dengan fenomena El-Nino menyebabkan cuaca panas dan kering di seluruh Malaysia dari bulan Januari hingga Mac. Cuaca macam ni sebenarnya telah menggalakan pembiakan nyamuk Aedes. Baru saya tahu.

Cara Naikkan Platelet Pesakit Demam Denggi Dengan Cepat Dan Berkesan


Bila cuaca kering dan suhu pun panas kitaran hidup nyamuk Aedes menjadi pendek iaitu kurang 7 hari. Jadi dalam tempoh ini populasi nyamuk akan meningkat. Bila suhu panas juga menyamuk menjadi semakin aktif dan frekuensi menggigit mangsa adalah tinggi serta penyebaran virus denggi akan lebih meluas.

Hasil analisa Kementerian Kesihatan Malaysia menunjukkan antara sebab kes demam denggi meningkat adalah kerana faktor persekitaran yang tidak bersih, tabiat masyarakat membuang sampah merata-rata dan ketidakcekapan pengurusan sampah.

Faktor pergerakan manusia yang lebih meluas, kepadatan penduduk yang tinggi dan proses urbanisasi yang pesat membangun turut menyumbang kepada peningkatan kes denggi ini.

Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu panas dan hujan sekarang ni pun boleh menyumbang tempat pembiakan aedes. Jadi kita kenalah berjaga-jaga. Pastikan tiada tempat-tempat yang boleh menjadi nyamuk aedes membiak.

Tips Penting Untuk Pesakit Demam Denggi


Di sini saya nak kongsi sedikit tips yang penting untuk pesakit demam denggi. 

  • pesakit denggi mesti kena minum air masak yang banyak untuk tambahkan cecair di dalam badan
  • elakkan makan makanan yang tinggilemak, tinggi kandungan garam, yang tinggi denagn herba dan juga makanan pedas.
  • ambil banyak makanan yang tinggi kandungan Vitamin C seperti buah-buahan. Ini penting untuk tingkatkan sistem imunisasi tubuh bagi melawan penyakit dan untuk penghasilan sel darah merah.
  • Ambil makanan yang tinggi kandungan protein selepas kebah demam denggi untuk kembalikan tenaga yang hilang semasa sakit.

Bila Rumah Sewa Kena Fogging


Saya masih ingat masa belajar di Universiti Malaya, masa tu dah tahun ke-3 belajar kat sana. Masuk tahun ketiga saya stay rumah sewa kat Hill Park, Pantai Dalam. Tak dapat tinggal dah di asrama sebab kurang aktif aktiviti kolej. So terpaksa la say hi hi bye bye pada Kolej Kediaman Kelima (KK5).

Apa yang nak saya ceritakan housemate saya dan juga merangkap roomate saya kat rumah tu terkena demam denggi. Beberapa hari juga la dia kena stay hospital. Mula tu doktor macam confuse2 juga dengan kawan ni samaada kena demam denggi atau malaria. Ingat lagi setiap doktor-doktor pakar datang check macam2-macam bangsa ada melayu, Cina, Singh pun ada. Kes kawan saya ni macam pelik sikit.

Akhirnya sah la kawan saya ni kena denggi. Semasa proses pemulihan tu dia stay je rumah sewa. tak nak pulak dia balik kampung. Kami semua pakat-pakat la jaga dia. masak bubur la..macam-macam lagi la..

Bila dah kena denggi apalagi datang la pegawai dari pejabat kesihatan buat pemeriksaan. Sebelum pegawai pejabat kesihatan tu datang kitaorang dah tahu dah. So memang gotong-royong la bersih rumah. Bila pegawai pejabat kesihatan periksa rumah nasib baik tak jumpa jentik-jentik. Kalau tak memang naya la kena bayar denda. Student kot mana ada duit banyak-banyak.


Cara Naikkan Platelet Pesakit Demam Denggi Dengan Cepat Dan Berkesan


Kami yakin kawan kami kena denggi puncanya bukan dari rumah sewa tapi dari hutan Sebulan sebelum tu dia ada masuk hutan buat field work. dah siap check kawasan rumah apa semua, rumah kami pun kena la fogging. Malunya rasa masa tu sebab kena dok kat luar rumah. Nak tunggu kabus tu hilang lama juga la kami dok melepak depan rumah. Anak dara kot malu la kan..panjang pulak story ku ini.


Produk Shaklee terbaik Untuk Mengatasi Demam Denggi


Apa yang shaklee tawarkan untuk membantu pesakit demam denggi kembali sihat dengan lebih cepat dan berkesan. Antara suplemen shaklee yang boleh diambil untuk demam denggi ialah Perfomance Drink, Sustained Release Vita-C Plus, Nutriferon dan Energizing Soy Protein (ESP).


Cara Naikkan Platelet Pesakit Demam Denggi Dengan Cepat Dan Berkesan

Bagaimana keempat-empat suplemen ini boleh membantu mengatasi pesakit demam denggi pulih dengan cepat?


Perfomance Drink 

Perfomance drink ni kami panggil dia PD je, senang sikit pendek jekan. PD ni ada kandungan iron yang tinggi. Ia membantu mengelakkan cecair dalam badan daripada hilang, kekalkan cecar dalam badan dan mengurangkan dehidrasi.

Sustained Release Vita-C Plus

Berfungsi membnatu meningkatkan sistem imunisasi dalam badan, meningkatkan sel darah putih supaya bersedia membunuh virus denggi dan elakkan simptom demam denggi menjadi semakin teruk.

Nutriferon

Berfungsi sebagai sumber interferon yang membantu memberi signal kepada sel darah putih untuk membunuh virus denggi di dalam badan pesakit. Sekaligus mencegah dari virus denggi merebak.


Energizing Soy Protein (ESP)

Sumber protein yang membantu mengembalikan semula tenaga dan menyimpan semula vitamin dan mineral yang hilang semasa demam denggi. Semasa demam denggi seseorang itu akan kehilangan banya vitamin dan mineral.

Testimoni pesakit dema denggi mengambil set demam denggi shaklee


testimoni pesakit demam denggi yang mengabil suplemen shaklee sebagai ikhtiar
Baru-baru ini adik dan angah kena denggi. Alhamdulillah berkat usaha cepat bertindak semuanya ok. Bila dah sakit tetap jumpa doktor. Dalam masa yang sama, kak njang consult doktor untuk bagi anak-anak makan interferon (nutriferon), vitamin C dan perfomance drink (electrolytes untuk dehidration). 
Doktor punya respond cukup sempoi. Supplement tu semua tak kacau ubat puan. By all means, supplement untuk kekal sihat. ubat untuk stop penyakit. Cuma dia tanya berapa mg vitamin c tu.. yamg kunyak-kunyah tu 1 tak cukup, untuk natra kena bagi at least 250 dan above..500mg pon boleh..Ok doktor saya bagi yang telan punya..!!!

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk demam denggi atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain boleh cuba berikhtiar dengan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Comments