Monday, November 21, 2016

5 Jenis Kanser Utama Yang Biasa Berlaku Di Kalangan Wanita

Kanser menjadi satu penyakit yang paling ditakuti. Penyakit ini boleh menyerang sesiapa sahaja tak kira lelaki atau perempuan, kanak-kanak atau dewasa, kaya dan miskin. Semua kita berisiko mendapat kanser.

Untuk entry kali ini saya nak cerita secara ringkas 5 kanser utama yang sering berlaku di kalangan wanita. Antaranya ialah kanser payudara, kanser paru-paru, kanser endometrium (kanser rahim), kanser tiroid, dan kanser usus (kolon).


Kanser Payudara


Semua wanita berisiko mendapat kanser payudara. Kebiasaannya kanser ini menyerang wanita yang berusia 40 tahun ke atas.

Untuk mengesan kanser payudar pada peringkat awal agak susah sebenarnya. 


5 Jenis Kanser Utama Yang Biasa Berlaku Di Kalangan Wanita


Umur merupakan faktor utama bagi golongan berusia diserang kanser payu dara. Faktor genetik juga menjadi penyebab terutama kepada mereka yang mempunyai sejarah keluarga menghidap kanser payu dara iaitu 80 hingga 90 peratus.

Bagi anda yang ada ahli keluarga terdekat pernah mendapat penyakit kanser ini korang perlu mengambil langkah awal pencegahan. Genetik antara faktor utama kanser payudara. Selain gaya pemakanan yang mesti dititikberatkan dan diubah, pengambilan suplemen yang tinggi antioksidan sangatlah perlu dan WAJIB.

Nak cegah kanser payudara? Nak cari suplemen terbaik sebagai rawatan alternatif kanser payudara? Jom klik link kat bawah ni tau.
Sejarah Keluarga Menjadi Faktor Risiko Yang Tinggi Untuk Mendapat Kanser Payudara

Kanser Paru-paru


Merokok menjadi punca utama kanser paru-paru. Wanita yang menjadi perokok pasif juga mempunyai risiko yang sama untuk mendapat kanser paru-paru.

Doktor percaya merokok menjadi sebab kanser paru-paru. Merokok akan merosakkan sel-sel sihat yang melapisi organ itu. Apabila seseorang itu menyedut asap rokok yang penuh dengan bahan karsinogen yang menyebabkan kanser, perubahan dalam tisu paru-paru akan bermula serta merta.

Pada peringkat awal, badan kita masih lagi boleh memperbaiki kerosakan sel-sel dan tisu paru-paru. Tetapi pendedahan terhadap asap rokok secara berterusan dan berulang-ulang, sel-sel normal yang melapisi paru-paru akan menjadi semakin rosak.

Kerosakan inilah yang menyebabkan sel-sel menjadi tidak normal dan bertindak luar biasa akhirnya membentuk sel-sel kanser.


Nak cegah kanser paru-paru? Klik link kat bawah ni tau
Merokok dan Asap Rokok Menjadi Punca Utama Kanser Paru-paru


Kanser Endometrium

Kanser endometrium juga dikenali sebagai kanser rahim (uterine cancer). Ia kerap berlaku di kalangan wanita yang berusia 55 tahun dan ke atas. Di Malaysia kanser rahim paling banyak terjadi di kalangan wanita yang berusia di antara 60 hingga 69 tahun.

Nak tahu lebih lanjut tentang kanser rahim boleh klik link di bawah ini 😉😉👇👇
Pendarahan Yang Berlaku Selepas Menopaus Petanda Kanser Rahim

5 Jenis Kanser Utama Yang Biasa Berlaku Di Kalangan Wanita

Kanser ovari menjadi kanser ketiga tertinggi menyerang kaum hawa. Di antara kanser yang berkaitan sistem reproduktif wanita kanser ovari merupakan kanser yang paling susah untuk dikesan pada peringkat awal. Kematiang disebabkan kanser ini juga adalah tinggi. 

Di Malaysia kanser ini menyerang wanita yang berusia 40 tahun ke atas. Kebanyakan kes pesakit kanser ovari datang lambat untuk mendapatkan rawatan. Ketika ini rawatan kurang berkesan kerana sel-sel kanser sudah merebak.

Nak cegah kanser ovari? Nak cari rawatan alternatif kanser ovari? Klik link kat bawah ni tau..
Dunia Yang Gelap Kini Kembali Bersinar Apabila Disahkan Bebas Kanser Ovari


Kanser Usus

Walaupun dikatakan kanser usus kerap berlkau di kalangan kaum adam, namun wanita juga berisiko mendapat kanser usus.

Salah satu tanda-tanda kanser usus ialah najis berdarah atau najis berwarna hitam seperti kopi.

Nak tahu apa suplemen terbaik untuk kanser usus jom klik link kat bawah ni.
Meremang Bulu Roma Bila Mak Mertua Kawan Sembuh Kanser Usus Tahap 4

5 Jenis Kanser Utama Yang Biasa Berlaku Di Kalangan Wanita



Apa yang perlu kita lakukan??


Jadi apa yang boleh kita lakukan ialah mengambil langkah pencegahan untuk membantu mengurangkan risiko terjadinya kanser dan menyelamatkan nyawa kita.

Memang ngeri bila sebut bab kanser ni kan. Pada tahun 2011 atau 2012 mak saudara sebelah mak saya telah meninggal disebabkan kanser usus. Sepupu saya belah mak juga meninggal disebabkan kanser payudara. Pada tahun 2004 lebih kurang saya pun tak berapa nak ingat dah, mak saudara sebelah ayah pun meninggal kerana kanser payudara.

Lihat pada sejarah, saya juga berisiko tinggi untuk mendapat kanser. Takut sangat bila fikir bab sakit ni kan. Sebagai langkah pencegahan saya mengamalkan suplemen VIVIX Shaklee.


5 Jenis Kanser Utama Yang Biasa Berlaku Di Kalangan Wanita

Vivix mengandungi resveratrol satu sebatian polifenol yang sangat berkuasa. Salah satu fungsi resveratrol ialah mampu menghalang sel-sel kanser dari merebak. Sekaligus berupaya mencetuskan kematian sel-sel kanser (apoptosis).
  • Bahan-Bahan dalam VIVIX seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Sebab itulah, VIVIX mampu membantu pesakit kanser.
  • VIVIX dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.
  • VIVIX Dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.
  • VIVIX Dapat meningkatkan sistem imun / ketahanan badan bagi membolehkan anda melawan kanser.

Ayuh kita cegah penyakit kanser sebelum terlambat. Pengambilan siap ajaib Vivix Shaklee mampu mencegah terjadinya penyakit kanser. Vivix Shaklee telah dibuktikan secara ujian klinikal mampu menghalang sel-sel kanser dari membahagi dan merebak.

Pastinya harga sebotol Vivix sangatlah murah jika dibandingkan dengan kos untuk merawat penyakit kanser.

Inginkan VIVIX dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa? Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment