Atasi Kesan-kesan Menopause Dengan Berkesan Bantu Kurangkan Tekanan Perasaan

Setiap wanita akan mengalami saat menopause atau putus haid. Kebanyakan wanita akan mengalami beberapa gejala ataupun kesan-kesan akibat menopause. Cuma yang membezakannya tempoh dan tahap keterukan gejala menopause. 

Gejala menopause ni boleh bermula beberapa bulan atau beberapa tahun sebelum haid berhenti atau sebelum mengalami menopause yang sebenar. Ia disebut sebagai premenopause.

Pada ketika ini, keupayaan seseorang wanita berubah daripada peringkat reproduktif (subur) ke peringkat tidak reproduktif (tidak subur) disebabkan berlakunya perubahan hormon.

Keadaan ini berlaku apabila kelenjar ovari mula kurang berfungsi dengan tidak mengeluarkan hormon estrogen secukupnya. Namun ketika ini ovum benih wanita masih dikeluarkan tetapi tidak seperti semasa berusia 20an. (rujuk: http://drzubaidi.com/blog/perimenopause/ )


Atasi Kesan-kesan Menopause Dengan Berkesan Bantu Kurangkan Tekanan Perasaan

Jom kita kenali gejala-gejala yang berkaitan menopause:


  • perubahan kitaran haid - wanita akan mengalami haid yang tidak teratur. Jarang-jarang berlaku dan banyak darah yang keluar. tempoh haid kadang-kadang panjang kadang-kadang sekejap. Keadaan ini boleh berlaku antara 5 hingga 6 tahun.

  • hot flushes (hot memerah) - rasa hangat yang dialami secara tiba-tiba pada waktu malam, yang dirasai pada bahagian atas badan, seluruh muka dan leher akibat pengembangan dalam pembuluh darah dan juga berpeluh.
  • faraj kering - faraj yang kering menyebabkan rasa sakit semasa membuat hubungan kelamin. Penurunan pengeluaran estrogen dan progesteron boleh menjejaskan lapisan nipis yang memberi kelembapan pada dinding faraj. Sebab tu rasa sakit bila bersama suami.
  • insomnia atau masalah tidur 
  • kerap membuang air kecil atau kencing tidak lawas. Semasa menopause wanita biasanya akan hilang kawalan pada pundi kencing. Tisu-tisu dalam faraj dan uretra telah hilang kenjalan dan lapisan menjadi nipis. Urat-urat disekitar pelvik juga semakin lemah.
  • Jangkitan pundi kencing. Penurunan hormon estrogen dan perubahan dalam saluran kencing membuatkan wanita menopause lebih terdedah untuk mendapat jangkitan pundi kencing.
  • Libido menurun. Wanita menopause akan mengamali masalah kurang berminat untuk bersama suami.
  • Kemurungan dan perubahan mood. Mood sentiasa berubah-ubah.
  • Perubahan kulit, rambut dan tisu-tisu lain. Kehilangan tisu lemak dan kolagen akan menjadikan kulit lebih kering dan lebih nipis, dan akan memberi kesan keanjalan dan pelinciran kulit berdekatan saluran faraj dan kencing. Perubahan estrogen boleh menyumbang kepada keguguran rambut atau menyebabkan rambut wanita menopause menjadi rapuh dan kering. 

Atasi Kesan-kesan Menopause Dengan Berkesan Bantu Kurangkan Tekanan Perasaan


Boleh ke nak atasi atau kurangkan gejala dan kesan-kesan menopause ni? Boleh ye. Camne tu? Di sini saya nak cadangkan satu produk Shaklee yang memang terbaikdan berkesan untuk atasi gejala menopause iaitu GLA COMPLEX.

Atasi Kesan-kesan Menopause Dengan Berkesan Bantu Kurangkan Tekanan Perasaan



GLA ialah singkatan kepada gamma-linolenic acid. GLA ialah sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin.


Prostaglandin tu apa pulak?

Prostaglandin ialah bahan berkesan berupa hormon yang membantu mengawalatur proses badan yang normal.
GLA Shaklee diekstrak daripada biji tumbuhan borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Keistimewaan Borage ialah sifatnya 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Bioavailabiliti GLA Complex Shaklee telah dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam tisu dan sel.


GLA Complex shaklee telah terbukti mampu membantu mengurangkan kesan-kesan menopause.


Testimoni GLA Complex mengatasi kesan-kesan menopause.



TESTIMONI 1 

"GLA Complex sangat sesuai untuk wanita menopause. Ibusaya selepas menopause naik eczema sebba kulit sangat kering, hormon tak stabil. Teruk juga, naik bintik-bintik macam kena gigit nyamuk, gatal-gatal dan bertambah teruk. Selepas makan GLA alhamdulillah eczema hilang. Kulitnya pun moist dan tak kering. Makcik mak cik juga kena benda yang sama dan jadi pengguna tegar GLA.."

TESTIMONI 2:

"Satu lagi kesan GLA untuk wanita menopause. Testimoni ni khas untuk wanita berkahwin. Kawan kepada ibu, juga sudah menopause mengalami kesan bahagian wanitanya (faraj) kering..Sudah bertahun tidak bersama dengan suami sehingga redha jika suaminya mencari yang lain. Selepas ibu memperkenalkan GLA COMPLEX kepada beliau rumahtangga kembali ceria. Dah tak sakit lagi bila bersama. Syukur alhamdulillah..."


Produk shaklee dihasilkan dari bahan semulajadi. InsyaAllah produk Shaklee sangat berkesan dan selamat. Tiada kesan sampingan jangka panjang dan pendek. 

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846



Comments