Wednesday, July 13, 2016

Atasi Resdung Kronik Elak Jangkitan Otak Yang Boleh Membawa Maut

Pernah tak korang mengalami situasi seperti di bawah ini??

Batuk dan bersin yang kerap. Selain rasa badan tidak sedap korang juga rasa tidak bermaya. Hidung pula sentiasa berair dan tersumbat. Kadang-kadang rasa macam nak demam.

Walaupun dah makan ubat demam tapi semakin teruk, rasa sakit kepala dan rasa berat di bahagian muka. 

Gejala dan tanda-tanda ini dikaitkan dengan sinusitis atau di kalangan masyarakat kita senang menyebutnya sebagai resdung.

Resdung di dalam istilah perubatan lebih dikenali sebagai sinusitis. Ia adalah keradangan yang berlaku pada sinus disebabkan pelbagai faktor dan punca. 

Testimoni Pengguna Yang Mengambil Produk Shaklee Untuk Merawat Resdung

Antara punca terjadinya keradangan ialah disebabkan jangkitan kuman (virus, bakteria atau fungus) ke atas hidung dan rongga di sekelilingnya yang dikenali sebagai sinus.

Menurut Pakar Telinga, Hidung dan Tekak Hospital Pusrawi Kuala Lumpur Dr Amir Izwan Mohamed Dahan, sinus ialah rongga-rongga di dalam tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran kecil.

Gejala-gejala dan Simptom-simptom Resdung

  • hidung tersumbat
  • lendir daripada hidung dan tekak
  • muka rasa sakit dan berat terutama bahagian antara mata
  • sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang
  • demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat simptom di atas
  • alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

Selain itu sakit di sekitar dahi terutamanya ketika sujud atau mencondongkan badan ke depan menjadi salah satu tanda resdung juga.

Apabila gejala resdung berlaku dalam tempoh yang lama sehingga beberapa minggu ia dikategorikan sebagai resdung akut.

Cara nak bezakan antara resdung, demam selsema biasa dan alahan hidung


Jika seseorang itu demam dan ada simptom berkaitan hidung seperti sakit muka dan hidung, keluar nanah berwarna kuning atau hijau daripada hidung atau kahak warna yang sama pada waktu pagi ini adalah tanda-tanda resdung.

Gejala-gejala yang berlaku dengan kerap dan jangkitan berpanjangan lebih dari tiga bulan resdung akut boleh menjadi kronik. Jika tidak dirawat boleh menyebabkan sinus dan tulang pipi menjadi rosak sehingga perlu dibedah.

Resdung yang tidak dirawat boleh membawa maut jika berlaku komplikasi pada otak.

Komplikasi Jika Resdung Tidak Dirawat Dengan Baik

  • jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata
  • jangkitan pada otak (meningtis)
  • sakit tekak yang kronik
  • jangkitan kuman pada tulang muka
  • berdengkur yang kronik
  • jangkitan pada telinga dan tonsil terutama kanak-kanak
  • selesema biasa yang kemudiannya melarat
  • alahan pada hidung (hidung menjadi sensitif)

Suplemen Dan Vitamin Terbaik Untuk Mengatasi Resdung


Bagi anda yang tercari-cari rawatan alternatif untuk mengatasi resdung korang boleh mencuba produk Shaklee sebagai rawatan dan pencegahan secara semulajadi.

Atasi Resdung Kronik Elak Jangkitan Otak Yang Boleh Membawa Maut
Set Lengkap Untuk Mencegah Dan Mengatasi Penyakit Resdung

Untuk kesan terbaik produk yang patut diambil ialah:
  • Alfalfa Complex - membantu mengurangkan keradangan akibat alahan atau resdung.
  • Nutriferon - berfungsi sebagai penggalak imun secara semulajadi. Nutriferon mampu menghasilkan interferon secara semulajadi untuk melindungi tubuh dari serangan virus, bakteria dan fungus
  • Garlic Complex - bertindak sebagai antibiotik semulajadi. selamat dan berkesan untuk diambil dalam masa yang panjang. Garlic complex membantu meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit dan mengurangkan simptom alahan.
  • B-Complex - Vitamin B membantu mengurangkan stress (tekanan) dan menstabilkan hormon akibat alahan. Stress boleh menyebabkan simptom bertambah buruk. 

Testimoni Pengguna Yang Mengambil Produk Shaklee Untuk Merawat Resdung



Testimoni Pengguna Yang Mengambil Produk Shaklee Untuk Merawat Resdung
Dulu asal bangun pagi je confirm saya bersin tak berhenti. Pernah saya bersin sampai darah keluar dari hidung. Boleh dikatakan saya mengalami resdung yang agak teruk juga la. Siap hidung dengan muka gatal-gatal lagi. Jerawat tak payah habaq la. Malas nak ingat belik. hahaha...
Nak atau apa yang saya guna untuk atasi resdung saya? Saya guna SET RESDUNG SHAKLEE iaitu VITAMIN C, B-COMOLEX dan ALFALFA COMPLEX. Selepas 10 tahun brau rasa macam boleh bernafas dengan segar dan lancar. Alhamdulillah sangat kannn.. Kenapalah dari dulu tak kenal benda alah ni..hihi - Hani Nadhirah


Testimoni Pengguna Yang Mengambil Produk Shaklee Untuk Merawat Resdung
Alhamdulillah rasanya resdung saya semakin kurang dengan NUTRIFERON. Selalunya pagi-pagi masa nak Subuh mesti hidung tersumbat, masuk dapur mesti bersin sebab tempat lembap. Apatah lagi dengan habuk mesti bersin tahap gaban. 
Saya baru je balik dari kampung selasa lepas. Tolong mak kemas rumah. Bila turunkan langsir, bersihkan sawang, sapu sampah habuk sure bertebaran.. Saya memang tak boleh blah dengan habuk ni. Dah adat orang resdung bersin-bersin la jadinya sampai rasa nak demam.  
Bila dah selesema dan batuk-batuk berjangkitlah pada anakku Harith. Saya pun amiklah NUTRIFERON + 3 Gem + 2 biji VITAMIN C + 2 biji ALFALFA masa bersahur. Bila dah masuk pengambilan kali ke tiga saya perasan hidung saya tak sumbat dah bil abangun sahur. Harith pun dah tak berair hidungnya. Susu ibu ada nutriferon katakan. Hihi.. 
Tak bersin lagi pagi-pagi, tak bersin lagi bila masuk dapur. Alhamdulillah nutriferon memang bestlah..

Cara terbaik untuk mencegah serangan resdung ialah dengan merawat gejala-gejala resdung sebelum ia melarat. Jangan tunggu lama-lama.

Jangan biarkan resdung anda melarat. Resdung yang berlarutan tanpa rawatan yang betul boleh menyebabkan pelbagai komplikasi yang menakutkan. Bertindak sekarang.

Inginkan vitamin untuk mengatasi masalah resdung dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment