Tuesday, May 31, 2016

Tingkatkan Sistem Imun Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Alhamdulillah Malaysia negara kita yang tercinta telah melepasi saat-saat kritikal cuaca panas melampau akibat fenomena El Nino. Sebenarnya fenomena El Nino ni bermula November tahun lepas lagi dan kemuncaknya berlaku pada sehingga pertengahan tahun ini 2016.

Di seluruh negara terasa bahang kepanasan El Nino sehingga sekolah-sekolah di beberapa negeri terpaksa ditutup akibat cuaca panas yang ekstrem. Dan sehingga hari ini masih lagi terasa sisa kepanasan itu apabila taburan hujan amat sedikit. Panjang pulak ye huraian tentang El Nino. hihi..


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Bila cuaca yang tidak menentu macam ni bagi yang sistem imun lemah akan mudah mendapat penyakit seperti demam, batuk, selesema dan sebagainya. Bukan budak saja yang sistem imun lemah ni. Golongan dewasa dan juga golongan tua yang sistem imun lemah juga berisiko untuk jatuh sakit.

Selain dari minum air masak yang banyak dan secukupnya kita juga digalakkan untuk mengambil suplemen terbaik yang boleh bantu diri kita dan anak-anak untuk bina sistem imun yang aktif dan kuat. Sekaligus dapat elakkan jangkitan penyakit.

Sistem imun tubuh manusia ni dia bertindak seperti sekumpulan pertahanan untuk menyerang, melawan dan memusnahkan kuman yang masuk ke dalam tubuh kita. 


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit

Antibodi atau sistem imun yang aktif ni juga akan membentuk sistem pertahanan baru untuk melawan kuman yang menyerang.

Tinggal beberapa hari saja lagi umat Islam di seluruh dunia akan berpuasa. Berpuasa pada musim panas ni menjadi satu cabaran yang hebat juga. Sebagai persediaan awal untuk menempuh puasa Ramadhan pada musim kemarau ni kenalah bermula dari sekarang.

Jadi kita mestilah bina antibodi yang kuat dan aktif dari sekarang supaya bila sebulan berpuasa badan kita dan anak-anak sihat-sihat saja. Boleh berpuasa dan beribadah selama sebulan dengan bersungguh-sungguh.

Rasa rugi yang amat kalau bulan puasa badan kita tak sihat. Nak puasa mungkin tak dapat dah kan walaupun lepas tu nanti kita boleh ganti. Nak solat tarawih pun mungkin tak dapat. Sayang kan kalau tak dapat solat tarawih


Cadangan Suplemen Terbaik Untuk Tingkatkan Sistem Imun


Antara suplemen terbaik untuk tingkatkan sistem imun secara semulajadi ialah Vivix Shaklee, Nutriferon, Vitamin C dan juga Garlic Complex.

Saya akan terangkan sedikit tentang bagaimana Vivix Shaklee dapat membantu kita bina sistem imun yang kuat dan aktif.

Vivix Shaklee dihasilkan daripada 4 gabungan tumbuhan hebat iaitu anggur muscadinepurple carrot, elderberry (sambucus nigra) dan polyganum cuspidatum (japanese knotweed). Pengambilan Vivix dapat membantu membina sistem imun yang kuat dan aktif.


Elderberry (sambucus nigra) Bantu Tingkatkan Tahap Imun Sistem





Buah elderberry sumber yang kaya dengan vitamin A dan juga vitamin C. Elderberry membantu tubuh kita mengekalkan kesihatan yang optimum. Elderberry juga ada bioflavonoids yang berfungsi meningkatkan sistem imun badan dengan meningkatkan tahap antioksidan. 

Pengambilan elderberry secara konsisten setiap hari dapat mencegah penyakit akut dan juga kronik.

Selain itu elderberry juga dapat membantu mempercepatkan penyembuhan gejala selesema seperti demam, seram sejuk, sakit tekak, sakit otot dan keletihan. 

Berdasarkan kajian di dalam Journal of International Medical Research, mereka yang mengambil sirap Elderberry sembuh dari selesema 4 hari lebih awal berbanding mereka yang tidak mengambil suplemen ini. Kajian makmal juga menunjukkan elderberry membantu menghalang selesema burung dan babi. (sumber)


Tingkatkan Sistem Imunisasi Dengan Suplemen Terbaik Elak Jangkitan Penyakit


Nak tahu apa lagi kelebihan Elderberry boleh klik manfaat elderberry untuk kesihatan.

Ibu ayah yang nak ambil suplemen untuk tingkatkan imun sistem anak-anak boleh la ambik Nutriferon, Vitamin C dan juga Garlic.

Pengambilan Vivix Shaklee bukan saja membantu meningkatkan tahap sistem imun. Vivix dengan kandungan antioksidan yang sangat power membantu mencegah dan merawat penyakit kronik seperti kanser, kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, sakit sendi (rheumatoid arthritis), sakit buah pinggang, strok dan sebagainya.

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, strok, sakit buah pinggang, kanser, sakit jantung dan sebagainya boleh cuba berikhtiar dengan Vivix dan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

1 comment:

  1. Vivix baik untuk sistem pertahanan tubuh badan kita. Jangan lewatkan hari anda tanpa sesudu vivix.

    ReplyDelete