Saturday, May 28, 2016

Pulihkan Vertigo Sebelum Saraf Pendengaran Rosak Dan Boleh Menyebabkan Pekak

Zaman sekarang macam-macam penyakit yang wujud. Kadang-kadang tu tak pernah dengar pun kan. salah satunya vertigo. Inilah kali pertama saya dengar ada penyakit bernama vertigo.

Saya cuba berikan maklumat penting tentang vertigo ni supaya korang tahu dan nampak jenis macam manakah penyakit ini.

Vertigo yang kronik dan tidak dirawat boleh merosakkan saraf pendengaran. Bahasa yang senang difahami ialah boleh menjadi pekak.



Apa itu Vertigo?


Vertigo berkait rapat dengan ketidakseimbangan di dalam telinga. Pesakit yang mendapat vertigo akan berasa pening yang amat sangat, pandangan yang berpinar dan rasa melayang.

Simptom yang paling ketara apabila vertigo menyerang ialah ruang di sekeliling seakan-akan berpusing-pusing (sensation of spinning) diikuti dengan rasa loya dan muntah. 



Tanda-tanda dan simptom vertigo


Vertigo kebiasaannya dicetuskan oleh perubahan kedudukan kepala. Lazimnya mereka yang mendapat vertigo menjelaskan perasaan mereka seperti:

  • berpusing-pusing
  • berbuai- buai (bergerak dari kiri ke kanan)
  • tidak seimbang
  • ditarik ke satu arah
  • senget sebelah (tilting)
Simptom dan gejala lain Vertigo ialah:
  • rasa loya dan mual
  • pergerakan ritma mata yang luar biasa/abnormal (nystagmus)
  • sakit kepala
  • berpeluh
  • bunyi deringan di dalam telinga (telinga berdesing) dan hilang pendengaran

Serangan vertigo boleh berlaku dalam beberapa minit,beberapa jam atau lebih lama lagi sehingga berhari-hari.



Punca-punca terjadinya Vertigo


Antara sebab-sebab yang dikaitkan dengan serangan Vertigo ialah:
  • masalah dengan otak dan bahagian dalam telinga termasuk pergerakan kepala secara tiba-tiba
  • keradangan di dalam telingan akibat jangkitan bakteria
  • penyakit meniere's (Meniere's disease)
  • ketumbuhan
  • aliran darah ke otak berkurangan
  • kecederaan leher 
  • trauma kepala
  • sclerosis berbilang
  • sakit kepala migrain
  • komplikasi akibat diabetes

Jika kalian ada terdapat tanda-tanda seperti di atas segeralah mendapatkan pemeriksaan doktor untuk kepastian dan rawatan lanjut. 

Bimbang jika lambat mendapat rawatan yang betul boleh merosakkan saraf pendengaran atau pekak. 

Rawatan Penyakit Vertigo


Rawatan adalah bergantung kepada jenis vertigo yang dialami oleh pesakit. diagnosis terhadap keadaan telinga dalam pesakit akan menentukan pencetus utama penyakit ini.

Ada beberapa cara untuk mengubati penyakit ini termasuk menggunakan ubat-ubatan seperti betasere, stemetil dan stugeron. 


Bagi yang ingin mencuba rawatan alternatif untuk pulihkan vertigo boleh cuba ambil Vivix Shaklee.

Vivix Shaklee telah terbukti secara klinikal mampu memperbaiki hingga ke peringkat sel. Gabungan empat bahan utama Vivix iaitu anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polyganum cuspidatum mampu melindungi dan membaikpulih sel-sel DNA.

Dalam satu ujian klinikal yang dijalankan saintis shaklee Vivix berupaya melindungi tubuh dari tindak balas keradangan.

Vivix juga berupaya melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan. 

Vivix juga terbukti membantu meningkatkan fungsi otak. Mereka yang mengamalkan Vivix dapat mencegah penyakit alzheimers dengan izin Allah.

Testimoni Pesakit Yang Menghidapi Vertigo Mengambil Vivix Sebagai Rawatan Alternatif


Pulihkan Vertigo Sebelum Ia Merosakkan Saraf Pendengaran Yang Boleh Menyebabkan Pekak 
Mak saya ada vertigo. dah cuba macam-macam cara.. pergi sensei, homeopathy, hospital tetapi masih sembuh. Akhirnya saya bagi VIVIX kat mak.. Alhamdulillah selepas 3 botol mengambil VIVIX mak sembuh dari sakit vertigo. Sekarang mak maintain vitamin biasa saja. Kebas-kebas tangan mak pun dah kurang.. Alhamdulillah..

Pulihkan Vertigo Sebelum Ia Merosakkan Saraf Pendengaran Yang Boleh Menyebabkan Pekak
Ramai PM tanya saya tentang fungsi VIVIX ni. Dia tanya kenapa ramai sangat yang kata VIVIX ni terbaik.
Seperti cerita-cerita saya sebelum ini. Kisah dan pengalaman saya...Bagaimana Ummi yang menghidap Bells Palsy lebih 20 tahun pulih selepas mengamalkan VIVIX...Bagaimana suami yang mengalami Vertigo sehingga mengganggu saraf pendengaran yang kembali sihat dengan VIVIX...
Kisah anak bujang saya yang hampir terputus jari yang doktor sendiri kata daging itu dah mati dan mungkin jarinya mengalami kecacatan. Alhamdulillah jarinya seperti normal tiada apa-apa...
Dan kisah paling sadis di mana doktor menyarankan untuk gugurkan satu-satunya anak perempuan kami kerana disyaki Down syndrome mengikut teorinya. Alhamdulillah lahir sebagai puteri yang cukup sifat dan bijak.Alhamdulillah dengan izin Allah semuanya berlaku dan VIVIX salah satu usaha LUAR BIASA hasilnya...

Jika korang ingin mencuba rawatan alternatif untuk sakit vertigo atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit kronik yang lain boleh cuba berikhtiar denganVivix dan suplemen Shaklee yang lain. 

InsyaAllah Vivix dan vitamin Shaklee yang lain boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberat.



Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?
Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment