Friday, May 20, 2016

Perokok Tegar Sejak Umur 5 Tahun Kini Berhenti Merokok Dengan Mudah

Kita bukan tak tahu merokok ni sangat membahayakan kesihatan. Tapi ramai yang masih merokok dan sukar nak berhenti merokok walaupun ada keinginan yang sangat tinggi.

Antara 3 bahan utama yang ada di dalam rokok ialah tar, nikotin dan karbon monoksida. yang menjadi punca utama perokok menjadi ketagih ialah nikotin.


Nikotin ni sejenis dadah la kan. Perokok ni bila sehari dia tak dapat merokok jiwanya akan rasa gelisah sebab nikotin tak masuk dalam badan. Sebab tu la susah berhenti merokok walaupun dia tahu hukumnya haram dan sangat merbahaya.

Saya pernah kongsikan tentang Cara Berhenti  Merokok Dengan Cepat Dan Berkesan Buat Selama-lamanya

Di dalam entry tersebut saya dah ulas panjang bahaya rokok, risiko yang perlu ditanggungg oleh seorang perokok dan apa yang akan jadi bila berhenti merokok

Vivix Bantu Hilangkan Ketagihan Merokok


Vivix salah satu cara dan ikhtiar untuk berhenti merokok. Yang penting mesti ada keinginan dan azam yang kuat untuk berhenti merokok. 

Jom kita baca bagaimana Vivix Shaklee bantu menghilangkan ketagihan merokok


Vivix Shaklee ejen detoks


Vivix berfungsi sebagai ejen detoks yang hebat untuk keseluruhan badan. Jadi bila ambil Vivix ia kan mendetokskan badan perokok iaitu membuang segala bahan toksin dan merbahaya termasuklah nikotin.

Logiknya bila badan perokok dah bebas dari nikotin, maka ketagihan dan rasa nak merokok tu berkurangan. Bila hisap rokor akan rasa pahit, tawar dan tak sedap.Ada sesetengah tu rasa macam rokok masuk angin.

Vivix Shaklee mengurangkan peningkatan dopamin di dalam otak


Ada kajian mennjukkan mereka yang ketagih dengan dadah seperti nikotin mempunyai tahap dopamin dalan neuron otak yang akan meningkat.

Peningkatan dopamin ini meyebabkan perokok akan dok teringat je kat rokok tu.

Vivix kaya dengan resveratrol. Kajian menunjukkan pengambilan resveratrol membantu mengurangkan peningkatan dopamin di dalam otak. Secara tidak langsung ketaggihan dapat dikurangkan.

Vivix Shaklee mengurangkan simptom withdrawal apabila berhenti merokok


Simptom withdrawal ni setahu saya teruk juga kalau berhenti merokok secara tiba-tiba. Sebab tu perokok tegar ni takut nak berhenti merokok secara drastik. 

Saya pernah kenal seorang lelaki berhenti merokok secara tiba-tiba sebab teman wanita dia yang suruh boleh pengsan dan kena tahan dalam ward.

Tapi jangan risau Vivix ni boleh bantu mengatasi masalah withdrawal ni. so jangan teragak-gak lagi nak berhenti merokok.

Sebaiknya mereka yang betul-betul berazam nak berhenti merokok digalakkan ambil DTX Complex juga kerana DTX Complex ni berfungsi sebagai ejen detox segala benda kotor yang ada di dalam organ dalaman perokok terutama hati.

Jom kita tengok testimoni mereka yang dah berjaya berhenti merokok.

testimoni vivix bantu hentikan ketagihan merokok dengan cepat dan berkesan

Abah perokok tegar sejak umur 5 tahun. Macam tak percaya kan..tapi itulah yang mak bagitahu..

Masa promosi VIVIX bulan lepas saya belikan untuk abah, dengan harapan kurang ketagihan merokok tu. Belum habis sebotol abah dah mula komplen rokok ***son yang biasa dia beli tak sedap. Sekarang dia memang dah stop sokok ***son tu..

Rasa nak meniti airmata dengar.Sykur alhamdulillah..- Zam Zarina


testimoni vivix bantu hentikan ketagihan merokok dengan cepat dan berkesan
Perkongsian daripada  Emy Ashura -Cutomer ambil VIVIX sebab bantu masalah hyperthroid. Pada masa yang sama dia pun merokk. Lepas consume Vivix rasa rokok dah tak sedap. Alhamdulillah berjaya kurangkan dan stop terus masalah ketagihan merokok.
testimoni vivix bantu hentikan ketagihan merokok dengan cepat dan berkesan
Segan dan malu bila ibu sendiri seorang perokok tegar. mak saya memang seorang perokok tegar sejak belasan tahun lagi. Bukannya rokok daun tapi rokok Dunhill. dulu rasa segan dengan kawan-kawan dengan keluarga suami.. 
Kerap lah mak sakit perut yang teruk mungkin sebab organ dalaman dah tak berapa elok kot. Alhamdulillah awal minggu lepas saya poskan Vivix kat mak. Tup tup tup mak call saya..jeng jeng jeng.. 
Dia tanya ubat apa yang saya bagi dia minum tu?? Saya tanya kenapa? Dia kata rokok rasa PAHIT MACAM HEMPEDU. Mak langsung tak boleh hisap rokok tu..Saya kata itulah ubat yang saya cari selama ni untuk dia. 
Alhamdulillah dah sminggu mak tak beli rokok dan tak sentuh langsung rokok. Selera makan mak makin bertambah. ramai yang tegur mak nampak berisi. 
Alhamdulillah saya dah jumpa suplemen yang sesuai untuk mak. tak apalah keluar duit banyka sikit.

testimoni vivix bantu hentikan ketagihan merokok dengan cepat dan berkesan
Alhamdulillah pengurangan ketara. Vivix bantu kurangkan merokok dan rasa lebih sihat. dah tak flu2 lagi dah pagi-pagi. Kalau dulu saya sentiasa nak ambil rokok. Bila minum Vivix dia buang rasa nak merokok tu. Terima kasih kenalkan dengan Vivix.

testimoni vivix bantu hentikan ketagihan merokok dengan cepat dan berkesan
Perkongsian daripada Encik Uzir seorang perokok tegar yang telah merokok bermula usia 14 tahun. Akhirnya beliau menemui cara yang cepat dan berkesan untuk berhenti merokok buat selama-lamnya.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

2 comments:

  1. Daripada duit digunakan untuk beli rokok,apa kata tukar pula,hasil duit itu beli vivix pulak.Sihat pun dapat!rasa lebih berbaloi.

    ReplyDelete
  2. Memang tak tahan bau asap rokok. Pening kepala.

    ReplyDelete