Atasi Migrain Dengan Set Migrain Shaklee

Migrain dan sakit kepala merupakan dua perkara yang berbeza. Kadang-kadang apabila sakit kepala menyerang kita tidak dapat membezakan yang mana satu migrain atau sakit kepala. Bagaimana cara untuk kita mengenal pasti sakit kepala yang menyerang itu adakah migrain atau sakit kepala biasa sahaja???

Jenis-jenis sakit kepala


Migrain dikaitkan dengan sakit kepala yang berlaku secara berulang-ulang dan berdenyut-denyut pada sebahagian kepala. Kesakitan ini datang bersama rasa pening (nausea), mual, ingin muntah, sensitif dengan cahaya yang terang serta bunyi yang kuat.

Kebiasaannya migrain menyerang kanak-kanak, remaja dan awal dewasa. Migrain menjadi semakin berkurang apabila umur mencecah lingkungan 40 hingga 50 tahun.
Ia terjadi apabila berlakunya penguncupan dan pengembangan saluran darah ke otak. Rasa sakit migrain akan berterusan selama beberapa jam dan boleh melarat sehingga beberapa hari.

Kebiasaannya, pesakit migrain akan mengalami tanda-tanda/simptom-simptom awal sebelum migrain menyerang. Antaranya ialah badan yang letih tidak bermaya, kurang bertenaga, cepat marah, kuat makan, kesukaran membuang air besar, kerap menguap dan sakit tengkuk.


Migrain atau sakit kepala


Sakit Kepala


Rasa pening kepala dicetuskan oleh stress, tekanan emosi, rasa kepenatan, badan yang tidak sihat, sinus dan demam. Pening berlaku pada bahagian kiri dan kanan tempurung kepala. Pening kepala boleh berlarutan sehingga beberapa jam.

Penyebab migrain selain faktor genetik/keturunan. Antaranya ialah:

  • perubahan hormon wanita terutama ketika haid
  • Kerap mengambil makanan yang mengandungi MSG (Food additives)
  • pengambilan ubat-ubatan
  • kekurangan zat dan nutrisi
  • stress dan tekanan emosi
  • Corak pemakanan (makanan segera, makanan masin dan tidak mengambil sarapan pagi)
  • perubahan persekitaran dan cuaca
  • Perubahan corak tidur (wake-sleep pattern)
  • minum arak/alkohol 

Home Remedies untuk mengatasi migrain


  • Latihan merehatkan/mengendurkan otot.
  • Mendapatkan tidur yang cukup, tetapi jangan pula terlebih tidur. Pastikan waktu tidur setiap malam mencukupi. Untuk yang terbaik tidur dan bangun pada waktu yang sama.
  • Rehat dan bertenang
  • Sediakan diari yang mencatatkan segala tentang migrain terutama sebelum dan selepas berjumpa doktor.

Biasaannya pesakit migrain akan diberi ubat tahan sakit (painkiller), ubat tahan muntah dan sebagainya untuk kawal rasa sakit tu. Bagi yang sakit migrain teruk, ubat yang ada dos dadah agak tinggi agar akan diberikan. Tujuannya untuk melalikan sistem badan mereka dari kesakitan yang ditanggung.

Kita tahu bahayanya kalau dok ambil ubat kimia ni lama-lama. Migrain tak sembuh tetapi penyakit lain pulak yang datang. Jadi saya cadangkan cubalah rawatan alternatif iaitu mengambil supplement natural berasaskn bahan semulajadi. 

InsyaAllah mengambil vitamin atau suplemen semulajadi ni tiada kesan sampingan jangka panjang dan juga pendek.

Kenapa suplement lebih baik dari ubat? 


Kerana ia diperbuat daripada bahan makanan (bahan semulajadi), dan merupakan ekstrak daripada makanan2 yang membekalkan nutrient harian. Berbeza dengan ubat yang diformulasikan di makmal daripada jenis dadah dan sebagainya.

Bagaimana Set Migrain Shaklee boleh membantu anda semua mengatasi maslah yang dihadapi ini sekian lama?? Apakah supplement sesuai yang boleh membantu anda mengatasi masalah migrain??

set migrain shaklee

#1 B-complex Shaklee

- B-Complex Shaklee mengandungi vitamin B yang lengkap. B-complex berfungsi memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi (kemurungan), strok dan sebagainya. Berdasarkan kajian Vitamin B-2 riboflavin dan Vitamin B-6 (Pyridoxine) dapat membantu mengurangkan kadar kekerapan rasa sakit kepala akibat migrain. 

Klik MANFAAT UTAMA B-COMPLEX untuk mengetahui lebih lanjut tentang B-complex Shaklee

OsteMatrix menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitamin D, magnesium dan banyak lagi untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat. 

Apabila migrain menyerang, kandungan magnesium di dalam badan pesakit migrain akan berkurangan. Magnesium dipercayai dapat membantu mengelakkan pembuluh darah dari menjadi kejang yang dikatakan menjadi salah satu punca penyebab migrain.

Klik KELEBIHAN OSTEMATRIX untuk mengetahui lebih lanjut tentangnya.


Mengambil supplemen adalah jauh lebih baik dari mengambil ubat yang mengandungi dadah dan bahan kimia. Kita sedia maklum ubat-ubatan seperti ini akan memberikan kesan buruk untuk kesihatan kita jika diambil dalam tempoh yang lama. Jangan berkira untuk membeli supplemen demi kesihatan diri sepanjang hayat.



Jadi apa tunggu lagi. Segera dapatkan produk yang hebat ini. Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan. Dengan membuat pembelian dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:

#1 jadual pengambilan vitamin secara teratur

#2 konsultasi percuma secara berterusan

#3 tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

Jom apa tunggu lagi. Order sekarang sebelum kehabisan stok. Untuk order sendiri anda boleh klik link di bawah ini. 


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."



Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit

Comments