KANDUNGAN GLA COMPLEX SHAKLEE

GLA tu apa ye?? Hari ni saya nak cerita tentang GLA COMPLEX yang sangat popular di kalangan wanita. Kenapa popular? Salah satu sebabnya ialah GLA COMPLEX membantu meningkatkan tahap kesuburan wanita. 

Bagi mereka yang berikhtiar nak hamil boleh cuba GLA COMPLEX ni. Kaum wanita yang menghadapi masalah senggugut juga boleh berikhtiar dengan GLA Cimplex Shaklee yang dijamin selamat tanpa baahn kimia. 

Banyak lagi khasiat GLA COMPLEX ni. tapi untuk entry kali ni saya tak nak cerita lagi tentang khasiatnya. 

Apa perbezaan GLA COMPLEX dengan Evening Primrose Oil??
GLA ialah singkatan kepada gamma-linolenic acid. GLA ialah sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin.

Prostaglandin tu apa pulak?
Prostaglandin ialah bahan berkesan berupa hormon yang membantu mengawalatur proses badan yang normal.

Kebanyakkan GLA yang ada di pasaran pada hari ini dihasilkan dari Evening Primrose Oil atau akronimnya EPO. Manakala GLA Shaklee diekstrak daripada biji tumbuhan borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. 

Keistimewaan Borage ialah sifatnya 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Bioavailabiliti GLA Complex Shaklee telah dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam tisu dan sel.

Shaklee mengekstrak GLA dari biji borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, Kanada. Istimewa GLA Complex Shaklee adalah kerana kandungan GLAnya sebanyak 15% - 20% jika dibandingkan dengan EPO yang hanya mengandungi 8% - 10% GLA. 

Inilah rupa bunga borage yang diekstrak bijinya untuk mendapatkan GLA yang kaya dengan omega-6. Bunga-bunga dan daun-daun dari tumbuhan borage serta minyaknya telah digunakan sebagai ubat untuk demam, batuk dan juga masalah tekanan (depression). 


biji borage
pokok borage
Setiap kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. GLA Complex Shaklee dihasilkan dengan menggabungkan minyak benih bunga sunflower (matahari) dan vitamin E. Minyak benih bunga sunflower (matahari) adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6.

Tujuannya adalah untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 
sumber gla complex shaklee
GLA Complex Shaklee diekstrak daripada Borage Seed, Blaccurrant, minyak bunga mathari dan vitamin E

Setiap produk yang dikeluarkan oleh Shaklee sememangnya adalah yang terbaik. Saya bukanlah nak taksub sangat. tetapi hakikatnya macam tu la. Shaklee mengeluarkan modal berjuta-juta untuk buat kajian sebelum sesuatu produk tu dihasilkan. 

Bagi pembaca blog saya, kakak-kakak, adik-adik, mak cik-mak cik di luar sana tu yang tak pernah ambil GLA Complex Shaklee ni boleh la cuba ye. 

Walaupun kita rasa kita sihat je, tak salah pon ambil supaya kita bertambah lagi sihat. Takkan nak tunggu sakit datang baru nak cari penawar..Betul tak? Tepuk dada tanya iman. Pilihan untuk sihat di tangan anda bukan di tangan saya. 

Nak beli sendiri pun boleh. Klik link di bawah ni dan ikut langkah seterusnya. Senang saja.


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Puan Nor Akmal:
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356

Comments