Seminggu Tak Membuang Air Besar, Baru Sekali Minum Vivix 3 Kali Ke Tandas

Sehari tak membuang pun dah rasa tak sedap nak duduk kan. Apatah lagi kalau seminggu bukan rasa tak selesa je perut pun akan sakit, kejang dan kembung serta tiada selera makan. Sembelit bukan sejenis penyakit merbahaya.

Hampir semua orang pernah mengalami masalah sembelit pada waktu-waktu tertentu. Saya pun tak terkecuali. Biasanya kalau kurang minum air saya susah nak membuang. Seksanya la hai. Siapa yang pernah alami tahulah rasa macam mana tahap keseksaannya tu. Sakitnya tuh di sini...

Masalah sembelit ni bukanlah satu penyakit merbahaya, sebab tu lah ramai yang ambil mudah dan memandang remeh. Ramai menganggap ianya boleh diselesaikan dengan minum air masak yang banyak.



Dari sudut perubatan dikatakan seseorang itu mengalami masalah sembelit apabila membuang air besar kurang 3 kali seminggu. 

Dikatakan golongan warga emas yang berumur 65 tahun ke atas lebih mudah mendapat sembelit. 


Kesan buruk sembelit yang berpanjangan dan tidak diatasi dengan baik


Bila masalah sembelit sering berlaku makan berkhasiat yang kita makan tu jadi kurang bernilai. Rugi sangat kan..Pastu toksin juga akan terhasil dalam aliran darah dan menjadi beban kepada hati untuk melakukan proses detoksifikasi dengan berkesan.

Sembelit juga menyebabkan bahan bertoksik tidak dapat dibuang dengan baik. Kesannya paras radikal bebas meningkat. Bila dah toksik bermaharajalela di dalam tubuh kita ia akan mengganggu fungsi DNA sel-sel. Ia juga akan menggangu pembentukan pelbagai jenis enzim termasuklah enzim detoksifikasi. 

Tip mudah yang boleh diamalkan oleh mereka yang mengalami masalah pembuangan di rumah untuk mengatasi sembelit.
Bila proses detoks tidak berjalan dengan lancar lama kelamaan sel-sel menjadi berasid. Ia menyebabkan sel-sel akan kekurangan oksigen. Keadaan ini menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser.

Ngeri pulak rasanya..Sebab sembelit sokmo dantak rawat betul-betul pun boleh jadi punca kanser. Bahaya juga sembelit ni. Jadi korang yang ada masalah sembelit tu jangan ambik mudah okey. Baik korang bersusah-susah sekarang cari penyelesaian sembelit daripada bersusah bila dah kena macam-macam penyakit. 


Suplemen atasi sembelit terbaik untuk warga emas


Mungkin ada di kalangan korang yang tercari-cari suplemen atau "ubat sembelit" yang selamat dan berkesan untuk diberikan kepada mak ayah tersayang kat kampung tu, highly recommended ambil sirap ajaib Shaklee iaitu VIVIX, the powerful of antioxidant in the world..

VIVIX ni dalam bentuk secair. Memang sesuai sangat untuk mak ayah kita. Orang tua ni bukannya rajin sangat nak telan vitamin banyak-banyak kan. Nak tahu kenapa VIVIX suplemen terbaik untuk mak ayah kita.

Klik link bawah ni tau.
6 Sebab Kenapa Vivix Suplemen Terbaik Untuk Ibu Bapa Kita



Salah satu bahan di dalam VIVIX ialah anggur muscadine. Ia mengandungi serat yang tinggi berbanding oat menjadikannya sumber diet terbaik. 35 biji anggur muscadine memberikan 105 kalori dan 7 gram serat. 

Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, anggur muscadine memang tinggi dengan kandungan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa.

Selain ada serat yang tinggi VIVIX adalah suplemen yang mengandungi resveratrol atau ibu segala antioksidan. Kalau dah ibu itu pendek katanya memang sangat powerlah.

Kandungan antioksidan yang tinggi di dalam anggur muscadine membantu melindungi sel-sel kita dari serangan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit.




Berdasarkan kajian yang dijalankan Harvard School of Public Health, memakan makanan yang kaya dengan antioksidan boleh menurunkan risiko mendapat penyakit jantung, kanser, Alzheimer dan penyakit-penyakit kronik lain.

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar


Jom kita tengok apa kata mereka yang mengalami kehebatan VIVIX dalam mengatasi masalah sembelit dan pembuangan tidak lancar.

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar
Asalnya si anak belikan ayah VIVIX sebab semput dan sesak nafas. Ayah terpaksa ditahan di hospital. Tak snggup tengok ayah menanggung derita dan sengsara, si anak belikan VIVIX. Kesan positif yang dialami oleh ayahnya masalah sembelit seminggu selesai. Sekali je minum VIVIX dari seminggu tak membuang terus 3 kali ke tandas. Memang lawas sungguh

Testimoni VIVIX Shaklee bantu atasi masalah sembelit dan sukar buang air besar

"Hidup lebih synergi dengan Vivix"
 
Saya bangun pagi jam 5.30pagi, selepas mandi saya akan terus membuka peti ais dan mengambil sebotol vivix saya, botol berwarna purple, saya ambil satu tea spoon vivix dan secawan air masak...
Secara jujurnya, saya dapat bertahan dari segi energi memandu ke pejabat yang agak jauh kira-kira 70km sehala dan kerja long hours tanpa keletihan..
Lagi satu kelebihan vivix ialah pencernaan. panggilan semulajadi tidak ada masalah sembelit atau masalah buasir. senang dan mudah
Bab hidung gatal2 pun tiada lagi.biasanya tanpa vivix pasti menggaru lepas pekena belacan dsb tapi vivix dapat mengawal kegatalan akibat resdung..


Alhamdulillah apa yang berlaku semuanya dengan izin Allah jua. Namun kita diminta untuk berusaha dan berikhtiar mencari penawar bagi menyelesaikan masalah yang dihidapi.

Amalkan VIVIX sebagai langkah pencegahan dan ikhtiar kita dari pelbagai penyakit kronik dan pelik-pelik.

Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee Consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Comments