Friday, February 24, 2017

Tiada Lagi Keputihan Walaupun Selepas Berzumba Sakan

Masalah keputihan adalah perkara biasa yang berlaku di kalangan wanita apabila mencapai usia baligh. Cuma yang membezakannya adalah tahap teruk atau tidak saja.

Keputihan yang normal kebiasaannya berwarna jernih atau warna keputih-putihan dan melekit. Ia tidak ada bau busuk.

Masalah keputihan yang teruk bila berbau busuk, warna kekuningan, dan lebih teruk apabila berubah menjadi warna kehijauan. Keadaan ini adalah sangat tidak bagus.

Kerana biasanya keadaan teruk ni disebabkan adanya jangkitan kuman. Keputihan yang kronik menyebabkan faraj menjadi gatal dan tidak selesa.

Tiada Lagi Keputihan Walaupun Selepas Berzumba Sakan


Rawat keputiham sebelum suami komplen


Bagi yang dah bersuami bila dah jadi macam ni tak boleh nak buat tak tahu je. Kesian suami. Sebelum suami komplen apa-apa baiklah kita sebagai isteri ambik langkah untuk mengatasinya. Kalau suami dah mula merungut kita juga yang rugi.

Saya dulu pun pernah ada masalah keputihan. Walaupun tak teruk sangat tapi memang sangat tak selesa. Pergi mana-mana kena pakai pantyliner. Kalau nak solat tu mesti kena basuh bersih-bersih dulu alat sulit dan tukar pantyliner baru.

Keputihan ni najis ye adik-adik dan akak-akak semua. Sebab tu sebelum solat kena bersihkan faraj dan check ada tak keputihan kat seluar dalam. Kalau ada tak boleh la pakai buat solat. Tak sah solat tu..

Alhamdulillah sekarang dah tak ada masalah keputihan selepas kenal dan mengamalkan vitamin shaklee sejak 2013.

Punca masalah keputihan wanita


Sebab dan punca yang dikaitkan dengan masalah keputihan ni banyak seperti:

  • kurang perhatian dalam penjagaan kebersihan alat sulit,
  • jangkitan bakteria, fungus atau parasit lain,
  • penyakit yang dipindahkan melalui hubungan seks
  • mengamalkan diet yang rendah nutrisi


Bagi remaja dan wanita yang mengalami masalah keputihan banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran berdaun hijau. Buahan yang boleh diamalkan seperti pisang, oren, cranberi, lemon dan plum hitam.

Herba-herba seperti halia dan bawang putih juga boleh diamalkan untuk merawat masalah keputihan.

Elakkan mengambil roti, cendawan, daging, makanan yang manis dan makanan yang diperam.

Mungkin ada yang dah jaga pemakanan, jaga kebersihan tapi masih ada lagi keputihan, saya cadangkan korang memgambil suplemen shaklee. InsyaAllah ia sangat membantu korang merawat keputihan dan sekaligus mendapat kesihatan yang lebih baik.

Testimoni masalah keputihan hilang selepas mengambil Vivix dan GLA Complex Shaklee



Keputihan vs VIVIXDalam masa tak sampai sebulan amalkan VIVIX dan GLA Complex keputihan saya memang dah tak ada. Patut la ramai yang gelar VIVIX  ni si tonik ajaib. Satu lagi bila terlampau aktif keputihan memang meriah sangat. Memang satu kampung la dia ajak keluar.. Petang semalam join kelas zumba memang terkinja-kinja tak hengat..Magicnya tak ada sikit pun keputihan tu..superb!! Harapan untuk pregnant makin cerah laa kot...😃😍..Makin jatuh cinta saya dengan Vivix ni. Udah la sedap..kadang-kadang rasa macam nak togok je sebotol tu sampai licin..😆😋😁


Vivix ni kat dalamnya ada resveratrol dan polifenol yang sangat unggul. Kerana kandungannya yang tiada tandingan ni laa ia sangat membantu bagi yang ingin berikhtiar untuk penyakit lain seperti darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, buah pinggan rosak, kanser dan sebagainya.

Vivix juga berfungsi sebagai antibakteria dan antibiotik. Maka amatlah sesuai untuk merawat masalah keputihan bagi wanita InsyaAllah ambik VIVIX bukan keputihan je selesai badan bertambah sihat dan kulit pun makin cantik, gebu dan menawan...

Tiada Lagi Keputihan Walaupun Selepas Berzumba Sakan


Apa yang membuatkan Vivix ni sangat hebat kerana kandungan polifenol di dalamnya hasil gabungan 4 tumbuhan botani iaitu anggur muscadine, lobak ungu, elderberry eropah, dan polyganum cuspidatum.

Polifenol ni antioksidan yang sangat kuat dan berkuasa yang berfungsi sebagai perisai untuk melindungi sel-sel tubuh kita dari kerosakan akibat radikal bebas.

Bila sel-sel tubuh badan kita rosak maka terjadilah pelbagai jenis penyakit. Jadi salah satu cara nak pastikan sel-sel tubuh kita sentiasa sihat dan dapat berfungsi dengan baik adalah dengan mengambil makanan yang tinggi polifenol iaitu Vivix Shaklee..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 +6013-927 9846

No comments:

Post a Comment