Friday, July 22, 2016

Mini Strok Petanda Awal Untuk Mendapat Serangan Strok Yang Membawa Maut

Ingat tak lagi kita kepada pakar motivasi terkenal Malaysia Prof Izzi yang meningggal dunia pada bulan Ramadhan yang lalu. Tahu tak kalian punca kematian beliau? Mengikut isteri beliau, Allahyarham pernah diserang strok pada 11 Jun di mana badan sebelah kiri menjadi kejang. Selepas itu beliau menunjukkan perkembangan yang positif. Namun, Allah lebih menyayangi beliau. Allahyarham disahkan meninggal dunia pada 24 Jun kira-kira pukul 1.15 petang. Al-fatihah untuk Allahyarham Prof Izzi.

Apa itu mini strok?


Ramai yang tak sedar serangan mini strok atau angin ahmar permulaan merupakan tanda-tanda awal kepada serangan strok yang boleh membawa maut. Jika tidak dirawat dengan betul seseorang itu sangat berisiko tinggi mendapat serangan strok yang boleh membawa kepada kematian.

Mini strok atau di dalam istilah perubatan dikenali sebagai Transient Ischemic Attack (TIA). Serangan Iskemia sementara (TIA) disebabkan oleh darah beku yang menghalang peredaran darah sampai ke kawasan tertentu di dalam otak. Keadaan ini biasanya berlaku sekejap je kadang-kadang tak sampai lima minit pun. 

Mini Strok Petanda Awal Untuk Mendapat Serangan strok Yang Membawa Maut


Keadaan ini dapat dikawal oleh tubuh secara semulajadi. Sebab tu tiada kerosakan otak yang berlaku dan seseorang yang terkena TIA tidak mendapat kecacatan kekal. 

Tanda-tanda dan Simptom Mini Strok (TIA)

  • bermasalah ketika bercakap seperti susah hendak memulakan percakapan, susah untuk menyusun ayat ketika bercakap, atau percakap tidak jelas
  • rasa lemah seluruh badan
  • tidak dapat menggerakkan tangan, kaki, muka dan sebelah badan
  • menghadapi masalah penglihatan seperti penglihatan secara tiba-tiba tidak jelas, atau terus tak dapat tengok apa-apa objek di hadapan
  • pandangan kabur
  • tiba-tiba jatuh ketika berjalan kerana kaki lemah
  • tidak dapat mengimbangi badan
  • diserang sakit kepala yang kuat ketika memandu
Tanda-tanda dan simptom seperti di atas biasanya tidak lama. Sebab tu ramai yang buat tak endah dan menganggap ia bukan sakit yang serius.  

Siapa yang berisiko mendapat mini strok (TIA)?


Jika anda dan saudara-mara serta kawan-kawan pernah menghadapi tanda-tanda mini strok segeralah mendapatkan pemeriksaan lanjut. Mini strok (TIA) ibarat bom jangka yang boleh meletup bila-bila masa je.

Jika tiada rawatan awal yang dibuat serangan strok sebenar boleh berlaku. Serangan strok boleh menyebabkan kerosakan otak dan kecacatan fizikal serta kognitif. Bila strok menyerang risiko untuk mendapat kematian sangatlah tinggi.

Suplemen terbaik untuk mengcegah dan merawat strok


Vivix Shaklee adalah suplemen terbaik untuk merawat strok dan mencegahnya dari berulang. Vivix berfungsi merangsang sel-sel saraf otak pesakit strok agar kembali aktif danboleh berfungsi seperti sediakala. 


Lobak ungu yang terdapat dalam vivix mempunyai kandungan Vitamin A yang tinggi yang mana sangat la bagus untuk mengelak arteri tersumbat yang menjadi punca serangan strok.

Testimoni Pesakit Strok yang kembali pulih selepas mengamalkan suplemen Vivix Shaklee secara konsisten


Mini Strok Petanda Awal Untuk Mendapat Serangan strok Yang Membawa Maut
Saya Hafza Aein..Ini suami saya yang mengalami strok pada April 2014. Doktor mengesajkan otak kirinya membengkak dengan cepat. Hanya pembedahan pembukaan tempuraung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Saya bersetuju tanpa berfikir panjang kerana tiada pilihan lain. 
 Pada Mei 2014 suami masih lagi tidak sedar dan doktor memberitahu sel-sel otak dibahagian kiritelah mati. dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami. Samaada tidak dapat ingat siapa diri dia dan ahli keluarga atau boleh ingat tapi cepat lupa atau mengahadapi masalah pertuturan. 
 Alhamdulillah Allah Maha Besar, bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia kami tidak faham. Mula dari tu saya cuba bagi suami satu sudu kecil VIVIX setiap malam dan berdoa untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak kiri. 
Alhamdulillah selepas hampir setahun saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap. Suka saya bila doktor cakap macam tu. 
Terima kasih shaklee kerana telah membantu menyembuhkkan suami saya.

Jika korang ingin mencuba suplemen Shaklee untuk mengatasi mini strok atau sebagai langkah pencegahan bagi penyakit-penyakit  strok dan penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, sakit buah pinggang, kanser, sakit jantung dan sebagainya boleh cuba berikhtiar dengan suplemen Shaklee yang lain.

InsyaAllah vitamin Shaklee boleh membantu kalian hidup lebih sihat. Di samping amalan hidup sihat juga perlu dititikberatkan.

Nak beli vitamin (suplemen) untuk merawat luka pembedahan dan vitamin Shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

No comments:

Post a Comment