Sesiapa Pun Berisiko Diserang Kanser Hati Cegah Sebelum Terlambat

Serangan kanser hati tidak mengira sesiapa. Golongan muda atau tua semuanya berisiko mendapat penyakit kanser hati. Kanser hati ni boleh dicegah sebenarnya. Namun, masyarakat kita ni kebanyakannya tidak ambil peduli terutamanya orang muda.

Ramai yang tidak tahu penyakit kanser hati merupakan antara 10 kanser utama di negara kita. Tapi kebanyakan masyarakat Malaysia kurang ilmu pengetahuan tentangnya dan menyebabkan bilangan pesakit kanser hati semakin bertambah setiap tahun.




Hati adalah organ penting yang merangkumi pundi hempedu dan duktus hempedu. Hati organ kedua terbesar di dalam badan manusia kaya dengan darah.

Kanser hati boleh dicegah. Apa yang berlaku hari ni kebanyakan pesakit yang mendapat kanser hati lambat dikesan kerana tidak ada gejala dan tanda awal yang muncul.


Gejala Awal Kanser Hati


  • kurang selera makan dalam tempoh yang lama
  • berat badan turun tanpa sebab
  • berat badan yang berlebihan (obesiti)
  • badan terasa penat yang luar biasa
  • loya
Selain itu, tanda lain bagi pesakit kanser hati ialah rasa tidak selesa pada bahagian kanan abdomen, sakit sekitar sebelah kanan tulang belikat atau kulit menjadi kekuningan (jaundis).



Elak Makanan Berisiko Diserang Kanser


  • Daging merah - sel kanser membiak dengan cepat pada persekitaran berasid. Diet daging bersifat asid sangat tinggi. Daging mengandungi antibiotik ternak yang megandungi hormon dan parasit bahaya terutama kepada pesakit kanser. Diet yang baik adalah memakan ikan dan ayam kerana walaupun bersifat asid tetapi tahap kandungan asid tidak setinggi daging merah
  • Gula - gula adalah nyawa kepada penyakit kanser. dengan mengurangkan pengambilan gula kita dapat mengurangkan hayat atau potensi sel kanser. Gula terbaik adalah gula semulajadi seperti madu. Madu makanan yang bersifat alkali.
  • Garam - garam yang kita biasa guna tu sebenarnya ditambah bahan kimia untuk jadi warna putih dan tahan lama. Eeeevseramnya kan..jadi nak selamat pilih la garam laut.
  • Makanan laut yang bercengkerang - seperti kerang, ketam, dan kepah mempunyai bahan kimia dan toksik yang boleh menggalakkan pembiakan kanser
  • Kopi, teh dan coklat - makanan ini mengandungi kafein yang tinggi. Kafein ada asid yang tinggi. Teh hijau boleh diamalkan sebagai alternatif terbaik melawan kanser. Minum air bersih yang ditapis adalah sangat digalakkan untuk mengelakkan racun dan bahan kimia di dalam air dari memasuki tubuh kita
  • Makanan yang tinggi kandungan cuka seperti buah-buahan yang dijeruk
  • Makanan berminyak seperti makanan bergoreng. Banyakkan mengambil makanan yang dimasak secara kukus atau dipanggang.
  • Jauhi alkohol (arak) - alkohol ada asid yang tinggi
  • Makanan mengandungi lemak yang tinggi 


Siapa yang berisiko mendapar kanser hati

  • perokok
  • kaki botol
  • penghidap kencing manis
  • obesiti
  • penghidap Hepatitis B dan C

Apa cara terbaik  nak cegah kanser hati?


Pencegahan awal yang boleh kita lakukan ialah dengan mengubah gaya hidup yang lebih sihat dan amalan pemakanan yang seimbang, sihat dan berkhasiat. Jauhi tabiat merokok dan minum arak serta kawal  berat badan.

Selain itu kita boleh mencegah penyakit kanser hati dengan konsisten mengambil suplemen (vitamin / makanan tambahan) yang mengandungi antioksidan yang tinggi seperti Vivix Shaklee


Bagaimana Vivix Shaklee berfungsi sebagai pencegah kanser hati?





Vivix mengandungi resveratrol yang mampu bertindak untuk memperbaiki DNA manusia. Jadi Vivix boleh membantu dalam pembentukan semula sel-sel yang telah rosak akibat kanser.

Vivix juga boleh membantutkan perkembangan sel-sel kanser dan bertindak mematikan sel-sel kanser itu sendiri (apoptosis).

Vivix juga boleh merawat luka dan tisu yang rosak akibat dari proses rawatan seperti pembedahan kimoterapi, radioterapi dan sebagainya.

Vivix juga boleh membantu menigkatkan ketahanan tubuh peakit untuk melawan sel-sel kanser dari merebak. Sekaligus dapat membantu pesakit mengurangkan kesan sampingan akibat rawatan kanser hati.



Testimoni pesakit kanser hati yang mengambil Vivix Shaklee 



Ibu kepada Farrah Syuhaida disahkan menghidap kanser hati. beliau dan ibunya berikhtiar dengan mengamalkan suplemen Shaklee iaitu VIVIX, NUTRIFERON & DTX COMPLEX. Alhamdulillah dengan izin allah mak Farrah semakin sihat. Dan masih meneruskan menganbil Vivix dan nutriferon.


Inginkan Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.
Whatsapp/Telegram saya : Nor Akmal 0139279846

Comments

  1. Hati adalah organ terpenting untuk kita. Jagalah ianya sebaiknya.

    ReplyDelete
  2. Kena jaga hati dengan baik sebab susah nak cari ganti

    ReplyDelete
  3. Memang sangat perlu vivix untuk kanser prevention..cegah sebelum parah..huhu

    ReplyDelete
  4. ▪Puan Noraini Yusof pesakit kanser payudara tahap 3 ketulan kanser 13.3 cm
    Skg sudah sembuh sepenuhnya dan nanti boleh layari you tube lihat puan Noraini yusof bercerita atau banyak lagi pesakit2 yang lain


    ▪Adik Izzat b.Muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dah sembuh.
    Gurunya beritahu dia tak pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dgn jus herba yg memberi tenaga sekaligus merawat.Dia mengambil jus herba ini dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.

    ▪Kanser Limforma B - cel tahap 4
    En Shahrizal bin Taib, 41 tahun, disahkan kanser Limforma Tahap 4 pada bulan 10 ,tahun 2020. Dia mula minum jus herba pada bulan February 2021. Pernah jalani kimoterapi 8kali dan radioterapi 15kali. Dia dpt sokongan moral daripada keluarga dan rakan -rakan sepanjang rawatan. Dia minum jus herba ini semasa dalam kimoterapi tetapi badan terasa bertenaga, kuat dan selera makan ada seperti biasa mcm orang x sihat. Dia pernah ambil air tulang belakang 8kali dan bone marrow 2kali. Sekarang ni dah sembuh dan temujanji hospital pergi mcm biasa tapi jus herba Jutawan tak pernah tinggal, minum hari-hari.



    ▪️Pesakit radang paru-paru Copd.

    En. Abd Kadir bin Sumardi,42 tahun,dia disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakalanya berdarah. Dia mendapatkn rawatan klinik kerajaan dan swasta tp batuk tetap tak sembuh. Selain itu sukar bernafas dan dada terasa sakit.
    Banyak rawatan alternatif yg diambil tapi tak berkesan. Rawatan hospital diteruskan termasuk prosedur X-ray dan sebagainya. Doktor mengesahkan dia mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Dgn bantuan sahabatnya yg telah berkongsi testimoni pengguna yang lain di facebook Jutawan Herbs, dia menghubungi sy untuk mencuba herba ini. Alhamdulillah dlm masa 2 minggu minum jus dah ada kesan.Batuk makin berkurang, nafas makin lancar ,dia minum 2 jenis jus selama beberapa bulan sehingga masalah pernafasan dan batuk terus sembuh. Penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi sehingga kini dia makin sihat dan terus minum jus sampai sekarang.

    ▪Sakit lutut kronik.

    Puan Rohana binti Ismail dulunya seorang cergas dan aktif dalam aktiviti lasak seperti mendaki gunung-gunung di Malaysia termasuk lah gunung kinabalu. Dia ceritakan pada sy masalah lututnya yg bengkak dan dah lama menahan sakit. Dia terpaksa lupakan semua aktiviti lasak. Turun naik tangga mengiring dan berjalan pn perlahan. Sy syorkan dia cuba minum herba dan dia minum dlm masa 2 minggu, lututnya yang bengkak dah surut. Aktiviti lasak pun dia dh boleh buat,dengan berjoging ,naik bukit 8km jauhnya, lutut dah kuat. Kalau dia boleh sembuh,kenapa tidak anda?, boleh juga bertanya sendiri testimoni² saya jika anda ada dalam group whatsApp Jutawan Herbs.

    ▪️Puan Rasmani Binti Md Noh pesakit lutut kronik, dia bercerita pada sy yg dia terpaksa berjalan mengesot - esot atas lantai dan kalau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi, tulang bergesel, sgt sakit.Nak masak pun terpaksa duduk atas kerusi sbb tak mampu berdiri lama. Tapi lepas 6 hari minum jus herba, dia hubungi sy dan beritahu dia dah boleh berjalan macam biasa dan saraf kaki dah tak rasa tegang dan sakit. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.



    Sekiranya anda berminat nak tahu lebih banyak testimoni daripada pesakit yang sudah sembuh selepas mengambil jus ini, anda boleh menonton video-video di Youtube channel Jutawan Herbs , di blog Jutawan Herbs dan kami pun ada group whatsApp pesakit kanser, untuk berkongsi pengalaman dan rawatan.

    Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

    En Mohd Zuhairi 017-4687570
    Pengasas Jutawan Herbs

    ReplyDelete

Post a Comment