Pesakit Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Mengambil Steroid

Pernah dengar tak pasal buah pinggang bocor? Jarang kita dengar kan..Biasa yang kita selalu dengar sakit buah pinggang..betul tak? Saya pertama kali dengar dan tahu tentang buah pinggang bocor ni bila terlibat dengan bisness shaklee. 

Apa itu Nephrotic Syndrome?


Buah pinggang bocor atau dalam bahasa saintifiknya disebut sebagai Nephrotic syndrome. Di dalam buah pinggang kita ada glomeruli. Glomeruli ni sejenis penapis halus berfungsi untuk menapis atau menghalang sejenis protein yag bernama albumin daripada keluar ke air kencing.

Pesakit Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Mengambil Steroid

Bagi pesakit Nephrotic syndrome, glomeruli telah bocor atau rosak. Ini menyebabkan protein keluar melalui air kencing sebanyak 3 gram dalam tempoh 24 jam setiap hari. Keadaan ini dikenali sebagai 'proteinuria'. Apabila penapis dah bocor badan seseorang pesakit akan kehilangan banyak protein dari dalam darah.

Kehilangan protein dari dalam darah disebut sebagai 'hypoalbuminemia. Keadaan ini menyebabkan air keluar dari salur darah ke dalam tisu badan. Apabila ini berlaku, kesannya muka, tangan dan kaki pesakit buah pinggang bocor akan menjadi bengkak. Ini dikenali sebagi 'edema'. Biasa dengarkan perkataan edema ni.

Kesan lain apabila kehilangan protein ialah hati akan menghasilkan lebih banyak lemak di dalam darah. Maka terjadilah lemak yang berlebihan di dalam darah. 

Tanda-tanda Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)


Antara tandai-tanda yang dikaitkan dengan buah pinggang bocor ialah:

  • pesakit lemah dan tidak bermaya
  • mata dan muka bengkak terutama selepas bangun dari tidur. Kaki juga bengkak terutama ketika waktu petang kerana berdiri
  • perut kembung dan sakit perut. 
  • air kencing berbuih kerana protein yang berlebihan di dalam air kencing
  • berat badan bertambah disebabkan cecair berlebihan
Pesakit Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Mengambil Steroid
Kaki bengkak salah satu gejala penapis buah pinggang bocor


Punca Yang Menyebabkan Nephrotic Syndrome


Sebenarnya buah pinggang bocor banyak berlaku di kalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa. Punca sebenar Nephrotic Syndrome kebanyakkannya tidak diketahui (idiophatic). Banyak punca dan sebab yang memungkinkan terjadinya buah pinggang bocor (Nephrotic Syndrome). Antaranya ialah:

  • penyakit autoimun seperti SLE (systemic lupus erythematosus) 
  • penyakit kencing manis (diabetic kidney disease) boleh menyebabkan ginjal rosak (diabetic nephropathy) yang memberi kesan kepada glomeruli.
  • kegagalan jantung 
  • gumapalan darah di dalam pembuluh darah ginjal (blood clot in a kidney vein)
  • jangkitan kuman di dalam darah seperti syphilis

Testimoni Penapis Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)


Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. 
Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten.
 
Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

Testimoni Pesakit Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Mengambil Steroid
Testimoni Pesakit Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Mengambil Steroid

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3 botol Vivix iaitu lebih kurang 3 bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. 
Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.
Terima kasih Allah.
Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. 
Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah. Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dapatkan penjimatan berganda untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli..


JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!



Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut:
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur seumur hidup.
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan.
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Comments

  1. Amalan vivix setiap hari memang terbaik untuk kesihatan kita.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah Vivix memang sangat-sangat membantu..

    ReplyDelete
  3. ALhamduillah bila ada alternatif nie memang sangat membantu kan..
    Semoga boleh bantu orang lain yang ada masalah yang sama.
    Kurangkan kenergantungan pada ubat kan..

    ReplyDelete
  4. buah pinggang bocor memang merbahaya kan , ALhamdulillah ada alternatif ni untuk ikhtiar .

    ReplyDelete

Post a Comment