Thursday, May 5, 2016

Mata Abah Yang Rabun Akibat Kencing Manis Kini Semakin Pulih

Mungkin ada yang tak tahu kencing manis yang tidak terkawal dalam tempoh yang lama boleh menyebabkan mata menjadi rabun. Jika keadaan ini berterusan tanpa rawatan yang betul mata seseorang pesakit diabetes boleh menjadi buta. sangat menakutkan..

Jom kita baca serba sedikit tentang kencing manis dan bagaimana boleh menyebabkan mata rabun dan buta.


Mata Abah Yang Rabun Akibat Kencing Manis Kini Semakin Pulih

Penyakit diabetes atau kencing manis ialah di mana badan tidak dapat mengawal kandungan gula, menyebabkan paras gula dalam darah menjadi terlalu tinggi. Ini adalah kerana gangguan kepada hormon insulin yang dihasilkan oleh sel- sel pankreas.

Peningkatan paras gula dalam darah juga memberi kesan terhadap sistem salur darah dan mengakibatkan serangan strok dan jantung, kegagalan buah pinggang serta kerosakan pada mata dikenali sebagai retinopati diabetis (Diabetic retinopathy).

Retinopati diabetis adalah penyebab utama kebutaan baru di negara maju dan membangun. Kemungkinan seorang pesakit diabetes menjadi buta adalah 25 kali ganda lebih tinggi berbanding individu sihat tetapi boleh dielakkan jika dikesan serta dirawat dari awal.



Retinopati diabetis adalah komplikasi pada retina mata. Retina adalah diibaratkan filem pada sebuah kamera, di mana ia menerima imej yang terbentuk dan memproses cahaya.

Masalah retinopati selalu terjadi kepada pesakit yang telah lama menghidap kencing manis dan tidak mengawal paras gula darah dengan baik.

Penyakit retinopati kadangkala langsung tidak menunjukkan sebarang gejala. Ia hanya dapat dikesan apabila doktor memeriksa retina mata melalui pemeriksaan 'fundoskopi' atau gambar retina diambil dengan kamera khas.


Testimoni Pesakit Kencing Manis Yang Kembali Sihat dan Penglihtan Semakin Baik


Di sini saya ingin berkongsi dengan kalian bagaimana abah Puan Halimatun Saadiah yang menghidap kencing manis yang agak kronik kembali sihat selepas mengamalkan tonik ajaib Vivix Shaklee.. 



testimoni Mata Abah Yang Rabun Akibat Kencing Manis Kini Semakin Pulih
Syukur Alhamdulillah dengan izin allah dan kehendakNya..kita berusaha dan berikhtiar yang menyembuhkan adalah atas kehendakNya.
Abah dikesan kencing manis pada awal tahun 2013 dengan kadar bacaan yang amat tinggi iaitu 17 atau 18 macam tu. Kemudian bacaan tak pernah turun-turun. 
Bermacam ubat dan suplemen cubantapi bacaan makin teruk sehingga tidak dapat dibaca dalam masa yang sama berat badan turun mendadak sehingga seluar saiz 42 asalnya tinggal saiz 34..bayangkan memang turun banyak sangat.. 
makan tak lalu, sentiasa letih dan penglihatan menjadi kembang, hingga terpaksa buat cermin mata baru dan abah dah tak berani nak bawa kereta jauh-jauh waktu malam. 
sepanjang bulan puasa hari tu memang kami semua adik beradik susah hati tengok keadaan abah. kalau hari tak kerja abah melepek je tak larat, bibir pecah, makan tak lalu.. 
Kemudian bulan lepas saya beli VIVIX SHAKLEE untuk abah cuba. saya cuma suruh abah ambil satu sudu teh sahaja sebelum tidur. Konsisten hampir 2 minggu alhamdulillah hari ni abah pi klinik check up bacaan turun 5.4.. 
alhamdulillah bacaan normal..Bersykur sangat-sangat Allah makbulkan doa kami semua untuk lihat abah sihat macam dulu..Sekarang ni abah dah berselera makan, kerja pun dah tak letih macam sebelum ni. Abah kerja 3 shift pagi, petang dan malam. 
Memang abah rasa bertenaga sangat sekarang. Muka dah nampak merah dan penglihatan pun semakin baik. Alhamdulillah..

DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA UNTUK SETIAP PRODUK SHAKLEE DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI..


JOM DAFTAR AHLI SEKARANG!!!


Anda akan mendapat potongan sehingga 15-30% jika mendaftar sebagai ahli Shaklee. Untuk maklumat lanjut berkaitan pendaftaran keahlian Shaklee anda boleh terus menghubungi saya sebagaimana maklumat di bawah ini.

Hubungi saya segera untuk sebarang tempahan dan pertanyaan tentang produk yang hebat ini.

Dengan membuat pembelian produk Shaklee dengan saya, anda layak mendapat perkara berikut: 
  • jadual pengambilan vitamin secara teratur
  • percuma konsultasi cara pengambilan vitamin secara berterusan 
  • tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli 

"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan untuk memberikan kesihatan yang lebih baik kepada kehidupan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Whatsapp/Telegram: 0139279846
COD: Pontian-Simpang Renggam-Rengit
dan Pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

2 comments:

  1. Bahaya kencing manis ni kalau tak dirawat.

    ReplyDelete
  2. 2 Mei 2016 hingga 10 Mei 2016 ( Mata saya hampir buta)
    Saya hampir buta kerana Diabetes Melitus. Saya ubati dengan 4 cara.

    1. Bekam di sekitar atas mata (kening mata) dan bahagian sisi mata.
    2. Minum madu selama 4 bulan. 50 gram madu sehari bersamaan 3 gelas air bercampur madu dan lemon.
    3. Bersedekah setiap hari selama 4 bulan pada waktu solat subuh di masjid.
    4. Berdoa. Meminta ibu bapa dan orang lain mendoakan saya.

    ReplyDelete