Wednesday, May 11, 2016

Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Bantu Turunkan Paras Kolosterol

Kolesterol atau nama lain ialah lemak. Kita memerlukan kolesterol atau lemak untuk membentuk sel, hempedu dan hormon tertentu. 

Tetapi kolesterol yang tinggi mendedahkan diri seseorang kepada pelbagai penyakit yang merbahaya. Antaranya ialah penyakit kardiovaskular seperti sakit jantung. Sakit jantung ni menjadi silent killer nombor satu di Malaysia. 

Kolesterol yang tidak terkawal juga meningkatkan risiko mendapat stroke atau kita sebut angin ahmar.

Individu yang berumur 30 tahun ke atas paras kolesterol hendaklah tidak lebih dari 4.7 mmol. Dan mereka yang berumur 3o tahun ke bawah mestilah kurang dari 5.2 mmol.


Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Bantu Turunkan Paras Kolosterol


Macam mana kita nak tahu paras kolesterol kita?


Nak tahu kita ni bacaan kolesterol normal ke tidak tiada cara lain. Hanya satu cara saje iaitu melalui pemeriksaan darah. Sebab tu la kita kena buat pemeriksaan kesihatan sekurangnya setahun sekali. 

Jadi melalui pemeriksaan kesihatan secara berkala kita boleh tahu la tahap kolesterol dan tahan kesihatan kita berada di mana. Bila dah tahu macam mana boleh la kita ambil langkah awal untuk mengatasi. 

Kalau tak tahu itu sangat bahaya. tambah-tambah lagi kalau tak jaga pemakanan yang seimbang. Memang sangat berisiko terkena sakit jantung.

Di bawah ni link entry saya yang terdahulu jenis makanan yang boleh bantu kita kawal kolesterol.


6 Makanan Hebat Bantu Turunkan Kolesterol


Yang dah confirm ada kolesterol jahat di tahap yang tinggi korang mestilah kena buat sesuatu. Kawal makanan yang seimbang sudah la tentu. Bersenam pun mestilah kena buat juga.

Kalau dah kolesterol tu dah tinggi agak susah juga la nak turun sekalipun korang control makanan yang tinggi lemak. Yelah kolesterol tu dah lama dok berkampung di dalam badan kita kita nak singkirkan dia camtu mestilah susah. 


Jadi macam mana nak buat? 


Cara yang paling senang ialah saya cadangkan korang ambil Vivix Shaklee. Hanya satu sudu kecil Vivix Shaklee sehari korang dapat turunkan paras kolesterol.


Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Bantu Turunkan Paras Kolosterol
Vivix telah terbukti dapat membantu menurunkan bacaan kolesterol dalam darah. Hanya satu sudu sehari Vivix untuk badan sihat tanpa kolesterol yang boleh mengancam nyawa.


Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Kolesterol?

Vivix ni ada kandungan antioksidan yang tinggi. Antioksidan dalam Vivix membantu dalam melindungi sel-sel di dalam tubuh kita termasuklah sel-sel di sekitar bahagian salur darah.

Meraka yang menghadapi masalah kolestrol yang tinggi disebabkan terkumpulnya oleh plak atau kolestrol berlebihan dalam salur darah.


Salur darah ni kecil je tahu. Bila salur darah kita tersumbat sebab banyaknya kolesterol, darah tak dapat nak lalui dengan lancar. Bila darah tak sampai ke otak boleh menyebabkan strok. Bila darah tak sampai ke jantung, serangan jantung boleh berlaku.

Fungsi Vivix ini, ia melindungi salur darah kita, jadi salur darah kita akan dilindungi dari kerosakan. Gabungan empat bahan utama Vivix telah menghasilkan sebatian polifenol yang sangat unggul iaitu resveratrol.

Resveratrol terbukti berkesan mencegah pembekuan kolesterol dari melekat di saluran darah. Jadi kerja vivix ialah membantu agar kolesterol jahat atau LDL berlebihan yang melekat pada dinding arteri dinyahkan dan sekaligus membantu melancarkan peredaran darah pada arteri.


Jom kita tengok pula testimoni mereka yang mengambil VIVIX Shaklee untuk atasi kolesterol tinggi.

Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Bantu Turunkan Paras Kolosterol
Bila dapat tahu mommy ada kencing manis, darah tinggi dan kolesterol hujung tahun 2013, saya belikan sebotol VIVIX untuk mommy masa tu..
Syukur bacaan tekanan darah dan kencing manis turun kolesterol kurang. Sampai la hari ni empat jenis vitamin tak pernah miss bagi pada mommy iaitu VIVIX, ESP, Omega Guard dan ostematrix. -Ummu Mardhiah-

Hanya Satu Sudu Sehari Vivix Bantu Turunkan Paras Kolosterol
Saya bagi mak saya VIVIX. Dah masuk dua botol. Sebelum ni mak paling risau bacaan gula dalamdarah dan kolesterol dia. Sekarang bacaan dah normal sejak botol pertama lagi. sebab tu saya terus bekalkan mak VIVIX. Semoga kesihatan mak terus baik dan mudah beribadat. -Nurul Aiman-


Kalian ingin VIVIX SHAKLEE ini dengan harga yang istimewa?

Hubungi saya Nor Akmal Rusdi untuk dapatkan harga yang istimewa dan konsultasi percuma.

Whatsapp/telegram 0139279846

2 comments:

  1. Vivix terbaik untuk atasi kolesterol..

    ReplyDelete
  2. Bagus tu, ambil 1 supplemen sahaja untuk keseluruhan tubuh.

    ReplyDelete