Monday, May 9, 2016

Ambil Langkah Awal Atasi Reumatoid Artritis Elak Lumpuh

Melambat-lambatkan rawatan penyakit Reumatoid Artritis bukanlah satu tindakan yang bijak. Penyakit ini kebiasaannya berlaku di kalangan mereka yang berumur antara 20 hingga 40 tahun.

Dianggarkan seramai 1% penduduk Malaysia atau sekitar 135 000 penghidap penyakit Reumatoid Artritis. Tanpa rawatan yang tepat pesakit Reumatoid Artritis akan menghadapi ketidakupaya fizikal seperti tidak boleh berjalan, melakukan pergerakan dan kerja-kerja lain seperti mandi, memakai baju dan memasak.




Apa Itu Penyakit Reumatoid Artritis?


Reumatoid Artritis adalah penyakit auto imun yang berlaku apabila sistem imun badan mengalami kecelaruan dan mula menyerang sendi pesakit sehingga boleh menyebabkan kerosakan. Sistem imun badan menyerang mana-mana sendi pesakit terutama pada pergelangan tangan dan kaki, lutut serta semua jari. 

Serangan ke atas sistem imun secara berterusan boleh menyebabkan sendi mengalami keradangan, bengkak dan rosak sehingga mengubah bentuk asal anggota pada sendi berkenaan. Sendi yang diserang boleh mengalami kerosakan dalaman dan sekitar tulang.

Sesetengah keadaan penyakit Reumatoid Artritis boleh merosakkan sebahagian besar sistem tubuh termasuklah kulit, mata, paru-paru, jantung dan saluran darah.



Tanda-tanda dan gejala-gejala Penyakit Reumatoid Artritis 


  • sakit pada sendi terutama jari, sendi bengkak dan terasa panas apabila disentuh
  • masalah berjalan atau berjalan berdengkot-dengkot akibat sakit sendi
  • sendi menjadi kaku terutama selepas bangun tidur atau selepas lama berehat
  • pesakit juga akan demam, penat dan sakit badan
  • turun berat badan
  • mendapat ruam
Ambil Langkah Awal Atasi Reumatoid Artritis Elak Lumpuh
Makanan yang boleh diambil oleh pesakit Reumatoid Artritis untuk mengurangkan keradanagn dan makanan yang perlu dielakkan atau dikurangkan portion pengambilannya.

Faktor Risiko Yang Meningkatkan Penyakit Reumatoid Artritis

  • merokok
  • berat badan yang berlebihan 
  • keturunan 
  • usia

Sehingga kini tiada rawatan khusus untuk untuk menyembuhkan penyakit ini. Kebiasaannya pesakit hanya menerima rawtan untuk menangani kesakitan dan keradangan serta untuk mengekang proses perkembangan penyakit. 

Kos untuk merawat penyakit sendi Reumatoid Artritis agak tinggi terutama bagi mereka yang menderita terlalu lama. 


Rawatan Alternatif Membantu Mengatasi Penyakit Reumatoid Artritis


Rawatan alternatif yang ingin saya cadangkan ialah Vivix Shaklee. Vivix makanan tambahan atau suplemen yang berasaskan tumbuhan. Hasil kajian Vivix bertahun-tahun oleh saintis Shaklee telah memberikan 4 impak utama termasuklah memperbaiki sel hingga ke peringkat DNA. 

Pengambilan Vivix dapat mengurangkan keradangan pada pesakit Reumatoid Artritis

Pengambilan mana-mana suplemen bukanlah satu magic yang boleh menyembuhkan penyakit kalian dalam sekelip mata. Kita hanya mencuba yang menyembuhkan hanya Allah SWT. Jangan berhenti berikhtiar dan berdoa.

Walaubagaimanapun saya percaya dan yakin dengan mengamalkan suplemen ini secara konsisten insyaAllah dapat membantu mengatasi masalah ini.


Ambil Langkah Awal Atasi Reumatoid Artritis Elak Lumpuh
TESTIMONI PESAKIT ARTRITIS YANG MENGAMALKAN VIVIX SHAKLEE
Alhamdulillah dengan izin Allah pesakit ini menunjukkan kesan yang sangat positif selepas konsisten mengamalkan VIVIX SHAKLEE selama 2 bulan. Muka nampak semakin segar. 

Vivix ni boleh juga memberikan tenaga. Sebab itu orang yang sakit apabila mengamalkan Vivix akan lebih bertenaga. Semuanya dengan kuas Allah. Kita cuma berusaha dan berikhtiar tanpa jemu. 

Sanggup adik beradik pesakit ini borong 4 botol Vivix sebab dah nampak kesan yang positif tu kan.



Harga Vivix Shaklee


Ye ramai yang agak terkejut bila tahu harga Shaklee. Harga sebotol Vivix Shaklee ialah RM475. Bunyi agak mahal. Tapi apa sangat lah jika dibandingkan dengan manfaat untuk kesihatan yangada pada Vivix.

Jika dibandingkan Vivix dengan kos untuk merawat penyakit Reumatoid Artritis, pastinya kos merawat penyakit radang sendi ini lebih tinggi. Sewdangkan gadjet yang berharga 1k pun kita boleh beli, apalah sangat sebotol Vivix yang tak sampai pun RM500.

Astro kita boleh langgan sampai beratus2 sebulan..Takkanlah untuk kesihatan kita nak berkira-kira juga. 

Nak harga Vivix lebih murah dan jimat?? Korang boleh join ahli. Sign up membership Shaklee korang tak wajib pun kena jual. Yuran keahlian Shaklee hanya RM67 seumur hidup. Tak perlu renew.

Dan yang paling pasti korang akan dapat membuat pembelian Vivix dengan harga yang lebih murah. Jangan risau pasal konsaltasi. Saya akan memberikan konsaltasi secara percuma.

Berminat nak cuba VIVIX SHAKLEE
Whatsapp/Telegram saya Nor Akmal 0139279846

1 comment:

  1. Bahaya penyakit ni kalau tak dirawat secepat mungkin.

    ReplyDelete