Sunday, 20 July 2014

Keistimewaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein yang berasaskan kacang soya. Pada awal tahun 70-an Dr Shaklee telah mencipta pengasingan protein yang pertama ini.  

ESP Shaklee menjadi kegemaran peminat-peminat dan pengguna setia Shaklee. Sebab itu tak hairanlah ESP Shaklee menjadi best dan 'hot seller' berbanding produk Shaklee yang lain. 


Keistimewaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee


Kenapa ESP Shaklee sangat HOT?? Kerana ia mempunyai banyak keistimewaan dan manfaat untuk semua golongan, tak kira muda atau tua. Selain khasiatnya yang sangat banyak, ESP Shaklee sememangnya sedap. Saya pun suka. Siapa yang pernah cuba ESP Shaklee memang akan jatuh cinta dan repeat order. 

Walaubagaimnapun, ESP Shaklee tidak lepas dari kontroversi dan isu. Ada yang kata ESP Shaklee tidak selamat sebab kandungan utamanya ialah kacang soya. Di sini saya ingin menjelaskan kepada pembaca semua kenapa ESP Shaklee adalah selamat.


Kenapa ESP menjadi sumber protein terbaik?


ESP Shaklee berbeza dari produk soya yang lain kerana keistimewaannya yang tidak ada pada produk serbuk protein soya jenama lain.
  • Energizing Soy Protein (ESP) telah diiktiraf di seluruh dunia kerana telah menjalankan ujian klinikal secara ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.
  • Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ianya diproses pada kadar suhu yang rendah.
Keistimewaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee


  • Setiap 850 gram (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan berjam-jam lamanya.
  • Sesuai untuk semua peringkat umur sama ada tua atau muda. 
  • Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 dan sangat sesuai untuk pengidap kencing manis/diabetes. Berbeza dengan produk soya jenama lain yang rasanya sangat manis dan tidak sesuai untuk pesakit kencing manis.
  • ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang mengandungi 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. ESP Shaklee juga mengandungi 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
Keistimewaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee
  • Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu.
  • ESP Shaklee rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
  • Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Bertujuan untuk memastikan kacang soya yang dibgunkaan adalah bebas dari pendedahan kepada perubahan genetik, bermula dari benih iaitu proses penanaman hinggalah pengeluarannya.
  • ESP Shaklee dibersihkan dengan menggunakan air bagi mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Sesetengah produk soya jenama lain diproses dengan menggunakan alkohol. Cara ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-banahn kimia yang digunkaan semasa memproses soya tersebut.


Keistimewaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

So, lepas ni jangan ada lagi yang confius dan ragu-ragu nak amik ESP Shaklee ni ye. Dah panjang lebar dah saya terang kat atas tu. Nak tahu tentang khasiat ESP lebih lanjut klik link kat bawah ni tau,

KEBAIKAN ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) SHAKLEE.

Ingat ya soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan kanser dan allergic...hihi.. saje bagi ayat penutup yg menakutkan (lepas ni semua pergi check label tin soya protin masing2...GMO or nonGMO). Shaklee pilihan saya. Anda bagaimana??

Apa tunggu lagi..hubungi saya segera untuk tempahan. atau anda nak beli sendiri pon boleh. senang je. Klik link di bawah dan ikut langkah-langkah seterusnya. 2 hingga 3 hari sampilah barang tu depan rumah korang. Senang je kan.
Beli ESP SHAKLEE di sini


Dengan membuat pembelian dengan saya, korang layak mendapat perkara berikut:
  1. Jadual pengambilan vitamin secara teratur 
  2. Konsultasi percuma secara berterusan selagi korang mahu dan perlukan saya 
  3. Tip-tips eksklusif berkaitan set/produk yang dibeli

Hubungi saya segera untuk sebarang pertanyaan dan kemusykilan. Terima kasih kerana sudi membaca sehingga habis.

--------------------
With love💖💖💖
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
6013-9279846

(Pengedar Shaklee Pontian & Seluruh Malaysia)

Disclaimer: produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah supplemen iaitu vitamin tambahan untuk menyok0ng kesihatan kita yang lebih baik dan memberikan kehidupan yang lebih.

No comments:

Post a Comment