Kebaikan Vitamin Zink Complex

Metabolik Semulajadi
zinc complex shaklee
Zink merupakan elemen surih dan merupakan vitamin yang diperlukan dalam aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim. Zink turut memainkan peranan yang penting dalam sistem imunisasi, pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang.
Zink hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindak balas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Zink diperlukan dalam proses tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.

Tahukah anda?
# Satu tablet Zink Complex Shaklee membekalkan 100% nilai harian bagi zink
Zink Complex Shaklee dirumus dengan zink glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain yang mempunyai bio yang tinggi seperti kalsium dan bes alfalfa dan barli panggang untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh kita.
Zink Complex Shaklee berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh
Zink Complex Shaklee dihasilkan dengan formula berasaskan sayur-sayuran

Zink Dapat Meningkatkan Daya Ingatan dan Tempoh Penumpuan

Berdasarkan penyelidikan awal yang dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota, menambahkan suplemen zink ke dalam diet pelajar dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan pelajar. dalam kajian tersebut kanak-kanak yang diberi makan zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 hingga 12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima suplemen zink.

Zink adalah suatu Khazanah lelaki
Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. Justeru itu, zink amat diperlukan dari remaja hingga ke usia tua.


zink mampu mengatasi masalah kesuburan lelaki. ia amat pening untuk mengekalkan kesuburan lelaki
Zink mampu mengatasi masalah kesuburan lelaki. ia amat pening untuk mengekalkan kesuburan lelaki
Sumber Semulajadi Zink
Daging dan makanan laut adalah sumber terbaik zink. Kekacang, germa gandum, bijirin penuh, makanan laut dan daging mempunyai kandungan zink yang tinggi. Walaubagaimanapun, zink daripada sumber haiwan adalah lebih mudah diserap berbanding sumber tumbuhan. Sumber tumbuhan mengandungi serat dan phytate yang menghalang penyerapan zink oleh usus.

Untuk membeli sendiri ZINC COMPLEX SHAKLEE sila klik link di bawah. Hanya guna kad debit/kredit untuk buat pesanan.

Beli ZINK COMPLEX SHAKLEE di sini


"produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit..ia hanyalah supplemen iaitu makanan tambahan utk kesihatan kita."

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Nor Akmal:
Email: akmal.rusdi@yahoo.com
H/P no: 0139279846
ID Shaklee: 1074356
Blog: http://akmalrusyd.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/myhealthynutrition

Comments