Sunday, 6 May 2018

Tidak Perlu Suntik Vitamin C Untuk Kulit Putih Dan Cantik

Assalamualaikum

Menyuntik Vitamin C untuk mendapatkan kulit yang putih dan gebu dalam masa yang singkat menjadi kegilaan netizen masa kini. Dulu-dulu golongan artis je yang suntik vitamin C ni. Maklumlah jadi artis ni mesti la nak kena sentiasa putih, gebu dan cantik kan.

Tapi zaman sudah berubah. Semakin ramai netizen yang terlalu obses dengan kecantikan sanggup membahayakan diri sendiri buat suntikan Vitamin C semata-mata nak kulit putih gebu macam mayat.

Kalau korang nak tahu suntikan Vitamin C ni tidak diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan tidak dibenarlan dijual. Mana-mana doktor yang menawarkan perkhidmatan suntikan Vitamin C boleh diambil tindakan tegas termasuklah membatalkan pendaftaran di bawah Majlis Perubatan Malaysia (MMC).


Tidak Perlu Suntik Vitamin C Untuk Kulit Putih Dan Cantik


Nampak tak betapa bahayanya suntikan Vitamin C ni. Kalau tak bahaya takkan lah KKM keluarkan arahan tak boleh dijual di Malaysia kan. Mungkin ada yang tak percaya.

Antara kesan buruk pengambilan suntikan Vitamin C ni ialah kerosakan buah pinggan dan kegagalan fungsi hati. Tak takut ke kalau hati dan buah pinggan dah tak boleh nak berfungsi. Apa gunanya kulit cantik, putih gebu tapi menderita kesakitan.

InsyAllah di lain waktu saya akan terangkan kenapa bahayanya pengambilan suntikan vitamin C ni.


Kulit Cantik dan Gebu Tanpa Suntikan Vitamin C


Memanglah orang cakap beauty is pain. Tapi sangggup ke korang tanggung sakit tu seumur hidup semata-mata nak kulit putih dan gebu. Fikir-fikirkanlah. Berbanggalah dengan warna kulit korang yang Allah anugerahkan. Kalau kulit tak putih tak cantik ke?

Nak kulit cantik, glowing dan cerah sekata tak perlu pun suntik Vitamin C, suntik kolagen dan botox. Ada lagi cara yang sangat selamat dan berkesan untuk korang dapatkan kulit cantik, flawless dan glowing tanpa memperjudikan kesihatan korang.




Pengambilan Shaklee Collagen Powder (Serbuk Kolagen) dan Sustained Release Vita-C Plus (Vitamin C) secara berterusan boleh bantu korang untuk dapatkan kulit yang cerah dan cantik. Jangan risau pengambilan produk Shaklee dalam masa yang panjang adalah sangat selamat sebabnya telah diuji secara klinikal.

Saya lebih suka guna perkataan mencerahkan kulit. Sebabnya kalau kulit dah gelap memang takkan putih macam orang Korea dah cuma boleh mencerahkan kulit tu. Maaf ye orang yang berkulit gelap. Bukan niat saya nak menghina ke apa ye. 


Kekal Jelita dan Awet Muda Serbuk Kolagen & Vitamin C


Penghasilan kolagen secara semulajadi menurun seiring dengan peningkatan
usia, menyebabkan kehilangan keanjalan, ketegangan, penghasilan kedutan dan garis halus.


Pendedahan kepada pencemaran alam sekitar dan tekanan (stress) mengurangkan tahap Vitamin C di dalam tubuh kita. Pengambilan secara konsisten Vitamin C dan serbuk kolagen telah membantu meningkatkan kesihatan kulit dan mengurangkan kedutan pada wajah.

Manfaat pengambilan serbuk kolagen dan vitamin C shaklee secara berterusan.


Serbuk Kolagen


  • Membekalkan 4000mg Kolagen Sisik Ikan Merah, kolagen yang dipilih dengan teliti dan diekstrak dari sisik Ikan Merah.
  • Memberi lebih daripada kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk Ekstrak biji Camelia Japonica, Ekstrak Pfaffia, ekstrak kerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C, B2 dan B6.
  • Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi
  • Boleh diambil pada bila-bila masa, di mana sahaja korang mahu.


Vitamin C


Tidak Perlu Suntik Vitamin C Untuk Kulit Putih Dan Cantik

  • Produk semula jadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • Sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran vitamin C.
  • Ianya bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
  • Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

Jadi adik kakak yang nak kulit cantik, gebus dan ploless macam artis kesayangan korang tu boleh la amalkan serbuk kolagen shaklee dan Vitamin C. InsyaAllah selamat dan berkesan.

Kat mana nak dapatkan serbuk kolagen dan vitamin C shaklee ni? Boleh hubungi saya pengedar Shaklee aktif sejak tahun 2014. No contact saya ada kat bawah tu okey.

------------------------
With love 💖💖💖
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
6013-9279846 (whatsApp / Telegram)



Disclaimer:
"Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah supplemen iaitu vitamin (makanan tambahan) untuk memberikan kita kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang lebih berkualiti. InsyaAllah."


No comments:

Post a Comment