4 Sebab Kenapa Protein Soya Sangat Penting Untuk Remaja

Remaja adalah mereka yang berumur di anatara 12 tahun hingga 18 tahun. Semasa fasa remaja, mereka akan mengalami perkembangan fizikal, emosi, sosial dan fisiologi yang pesat. 

Ketika remaja, lelaki atau perempuan sama ada sedar atau tidak akan mengalami perubahan bentuk tubuh badan dan juga emosi. Semua perubahan ini berlaku akibat perubahan hormon dalam badan.



4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya tambahan

Apabila mereka baligh bentuk badan akan berubah. Fasa ini di mana remaja sangat 
bertenaga dan aktif melakukan aktiviti harian.

Protein soya adalah nutrien yang sangat penting untuk menyokong proses pertumbuhan dan perkembangan remaja. Keperluan protein soya yang mencukupi dapat memastikan remaja menjalani kehidupan yang aktif dan bertenaga sepanjang hari.

Jom kita tengok 4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya tambahan.

  • Merangsang Tumbesaran dan Perkembangan Otot


Kadar metabolisme kanak-kanak meningkat apabila mencapai fasa remaja, oleh itu pengambilan protein dapat membantu perkembangan dan mengekalkan jisim otot.


4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya

Bersama-sama dengan gaya hidup aktif dan pengambilan protein soya yang mencukupi, ia dapat membantu menguatkan otot dan menyokong pembaikan serta pemulihan otot, pada masa yang sama, mengekalkan rasa kenyang dan memberikan tenaga lebih lama.


  • Menyokong Pertumbuhan Tulang yang lebih Kuat dan Sihat


Isoflavon soya yang terdapat dalam protein soya membantu pertumbuhan tulang yang lebih kuat di samping menyokong proses metabolisme tulang. Soya mengandungi kalsium semulajadi yang diperlukan oleh tulang untuk tumbesaran yang sihat.


4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya tambahan


  • Menyokong Kitaran Haid Yang Sihat bagi Wanita


Phytoestrogen atau estrogen tumbuh-tumbuhan yang biasanya ditemui secara semulajadi di dalam kebanyakan makanan kita, termasuk soya. Ia membantu menyokong kitaran haid yang sihat dengan mengawal paras estrogen, mengawal paras hormon yang sihat serta mengurangkan simptom-simptom sindrom prahaid (PMS).


4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya tambahan


  • Mempercepatkan Pembaikan dan Pembaharuan Sel


Protein adalah salah satu nutrien asas tubuh yang membantu dalam proses pembaharuan sel dan penjanaan semula kerana ia membantu dalam memperbaiki tisu-tisu yang rosak.


4 Sebab Kenapa Remaja Perlu Ambil Protein Soya tambahan

Ia juga menyokong penghasilan antibodi yang melawan jangkitan serta penghasilan kolagen yang diperlukan untuk mempercepatkan pemulihan luka.

Kat mana nak cari protein soya yang terbaik di dunia? Energizing Soy Protein Shaklee atau ESP adalah sumber protein soya terbaik. Tak sama ke air soya yang dok jual kat kedai dan pasar raya tu? Memang tidak sama walaupun sedikit.


Hati-hati memilih produk soya. Memang banyak produk soya yang dijual di pasaran tetapi bukan semua adalah selamat untik diambil.


ESP Shaklee adalah serbuk protein soya yang terbaik di dunia kerana:

  • ESP Memberikan tenaga Berterusan
  • Berasaskan Protein Tumbuhan iaitu soya yang berkualiti tinggi 
  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara
  • genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Membekalkan 14g protein berasaskan tumbuhan.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – nilai tertinggi protein keterhadaman dan protein yang paling berkualiti.
  • Mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh kita.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
  • Tanpa kolesterol.
  • Protein soya Shaklee membantu menurunkan paras kolesterol.
  • Mudah dihadam
  • Sesuai untuk semua golongan
Berminat nak cuba ESP Shaklee? Nak tahu lebih lanjut tentang suplemen kegemaran saya ni? Boleh hubungi saya sebagaimana nombor di bawah.


------------------------
With love 💖💖💖
Your trusted Shaklee Consultant
Nor Akmal Rusdi
6013-9279846 (whatsApp / Telegram)



Disclaimer:
"Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit. Ia hanyalah supplemen iaitu vitamin (makanan tambahan) untuk memberikan kita kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang lebih berkualiti. InsyaAllah."

Comments

  1. Banyak nya manfaat ESP ni.. Tak rugi amalkan, insyaAllah..:)

    ReplyDelete

Post a Comment