Friday, March 10, 2017

Tiada lagi GERD dan pedih ulu hati selepas mengambil sebotol sirap ajaib

GERD atau gastroesophageal reflux desease banyak terjadi pada golongan muda di bawah umur 40. Kes banyak berlaku di barat dan semakin banyak di Asia. Penyakit ini berkaitan dengan sistem penghadaman. 

GERD merupakan gangguan penyakit pencernaan kronik yang berlaku apabila asid di dalam perut atau kadangkala, kandungan perut, mengalir semula ke dalam saluran esofagus. Esofagus iala laluan di antara mulut dan perut.

Biasanya asid dalam perut akan memasuki salur pemakanan dalam jumlah yang sedikit sahaja dan akan dineutralkan kembali dengan cepat.

Bagi penyakit GERD pulak jumlah asid yang disalurkan ke esofagus banyak danberlaku dalam masa yang panjang. Maka hakisan berlaku pada saluran tersebut.

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD


Hakisan yang berlaku secara berulang kali sehingga ke sel-sel saraf akan menyebabkan kesakitan di bahagian dada bagi pesakit GERD.

Kesakitan atau ketidakselesaan di dada pesakit berpunca daripada kumpulan saraf berhampiran jantung yang dikongsi bersama salur esofagus.

Kumpulan saraf ini dikongsi memandangkan esofagus melalui belakang jantung sebelum bercantum ke perut.

Disebabkan kedudukan struktur seperti ini, pesakit tidak akan sakit pada perut tetapi akan merasa sakit pada tengah dada (sternum) dan kerap pedih hulu hati.

Pesakit juga akan kerap merasa masam (asid) atau pahit di dalam mulut akibat masalah refluks asid ini.

Tanda-tanda dan simptom GERD yang korang perlu tahu:

  • rasa sensasi membakar dalam dada (pedih ulu hati), kadang-kadang merebak ke tekak bersama-sama rasa masam dalam mulut
  • sakit dada
  • sukar menelan makanan
  • sakit kerongkong 
  • kembung perut dan sendawa yang kerap walauoun belum makan apa-apa
  • batuk berterusan
  • alami gangguan tidur kerana simptom-simptom ini

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD

Faktor-faktor yang boleh meningkatkan risiko penyakit GERD:

  • masalah kegemukan (obesiti)
  • kehamilan 
  • merokok dan alkohol (arak)
  • asma
  • diabetes
  • lelaki (kaum lelaki lebih mudah mendapat GERD)
  • bangsa (kaum India lebih mudah mendapat GERD)
Walaupun penyakit GERD ni bukanlah penyakit merbahaya yang boleh membawa maut. Namun kesannya akan menyebabkan kualiti hidup pesakit akan merosot.

Yelah kan kalau dah sakit sokmo, ambik MC pun keraplah kan..Tak best la macam ni. Bila kita asyik cuti je kerja pun dah tak ada kualiti.

Cara-cara kurangkan kekerapan pedih ulu hati


Perubahan gaya hidup boleh membantu mengurangkan kekerapan berlakunya pedih ulu hati atau GERD. Bagi korang yang mengalami masalah ini boleh cuba amalkan tip-tip penting ini:

  • Mengekalkan berat badan yang sihat. 
  • Elakkan memakai pakaian yang ketat. 
  • Elakkan makanan dan minuman yang boelh mencetuskan pedih uou hati seperti makanan berlemak dan bergoreng, sos tomato, coklat, pudina, bawang putih, bawang besar, dan kafein. Makanan ini menjadikan pedih ulu hati menjadi lebih teruk.
  • Makan dalam kuantiti yang sedikit.
  • Jangan berbaring selepas makan.Tunggu sekurang-kurangnya tiga jam selepas makan sebelum berbaring atau tidur.
  • Jangan merokok. Merokok mengurangkan keupayaan sfinkter esophageal yang lebih rendah untuk berfungsi dengan betul.

Sirap Ajiab Shaklee bantu atasi GERD


Tiada lagi GERD dan pedih ulu hati selepas mengambil sebotol ambil sirap ajaib


Sirap ajaib yang saya maksudkan di sini tak lain tak bukan pastinya VIVIX. 

Bagi yang tak pernah dengar pasal Vivix secara ringkas VIVIX ni antioksidan yang sangat power. Mengandungi resveratrol dan polifenol yang boleh membantu mengatasi pelbagai jenis penyakit terutama penyakit kronik seperti kanser, darah tinggi, sakit jantung, kegagalan fungsi buah pinggang, kencing manis dan sebagainya. 

Suplemen yang berpatent. Tak ada mana-mana syarikat boleh tiru. Vivix hanya milik shaklee saje..Salah satu fungsi VIVIX ialah mampu bertindak sehingga ke DNA sel. VIVIX berfungsi membaik pulih sel-sel yang rosak dan melindungi sel-sel dari kerosakan yang berlaku setiap hari akibat radikal bebas dan faktor-faktor lain yang tidak boleh dielakkan.

Tak kenal maka tak cinta kan. Apa kata korang klik link kat bawah ni untuk kenal VIVIX lebih lanjut

Jom kita tengok testimoni pesakit GERD yang mengamalkan VIVIX shaklee.


testimoni pesakit GERD yang mengamalkan VIVIX shaklee.
Alhamdulillah, segalanya dengan izin Allah jua..Suami Puan Wana yang menghidap GERD telah kembali sihat seperti dulu selepas mengamalkan VIVX. Gerd dah tiada selepas ambil VIVIX sebotol. Suami Puan Wana dah boleh makan pedas-pedas. Dulu makna sos pun tak boleh.. 


Korang yang tercari-cari suplemen terbaik untuk mencegah dari sebarang penyakit produk Shaklee dan VIVIX adalah pilihan yang paling tepat.

Vivix ni suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia. Ia mengandungi resveratrol dan kuasa antioksidan yang sangat unggul. Ia berfungsi membantu melindungi dan membaik pulih DNA sel yang rosak.

Bila sel-sel badan kita sihat:

  • insyaAllah penyakit pun susah nak datang.
  • Kita akan rasa dan kelihatan lebih muda dari usia sebenar.
  • sentiasa bertenaga sepanjang hari.
  • mendapat kesihatan yang optimum, imunisasi yang lebih kuat dan mengurangkan risiko mendapat penyakit yang berkaitan umur
  • mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detoks

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

No comments:

Post a Comment