Wednesday, March 15, 2017

Sukanya Bila Perut Semakin Kempis Baju Pun Longgar

Bila sebut bab perut buncit dan badan gemuk ni ia berkait rapat dengan metabolisme badan kita..Biasa je kan kita dengar orang cakap bila metabolisme tinggi ni makan banyak pun badan tak gemuk. Bila metabolisme rendah makan sikit je cepat je berat badan naik.

Biasanya orang kurus ni metabolisme dia tinggi. Makan macam-macam tapi badan maintain je sekeping..Macam saya la tu..kihkih.. Pergi mana-mana orang pakat dok tegur makan banyak kemain badan sekeping je pun. Saya memang jenis makan banyak. Kalau dah lapar tu memang makan tak hengat la. Lagi la kalau ada lauk yang kena dengan taste..


Mengikut Kevin Zahri maksud metabolisme dari segi fungsi tubuh dan pemakanan ialah jumlah tenaga atau kalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi-fungsi tubuh yang asas. 

Metabolisme setiap individu tak sama. Ia dikukur berdasarkan jumlah otot dan jumlah lemak di dalam badan. Mereka yang ada tisu otot yang banyak kadar metabolismenya tinggi berbanding mereka yang ada banyak lemak.

Jadi yang ada masalah kegemukan dan perut buncit, meningkatkan kadar metabolisme adalah salah satu cara untuk kembalikan berat badang yang ideal dan sekaligus kempiskan perut buncit korang tu..

Ada juga orang yang perutnya buncit tapi badan tak gemuk pun. Tak best la kan kalau macam ni. Nampak buruk je..Bila sepatutnya kita boleh pakai baju saiz S tapi disebabkan saiz perut kita tu dah maju ke depan terpaksa beli baju saiz L..Bila pakai baju pun jadi menggeleber. Kalau mengandung itu lain cerita la kan..

Nak beli baju yang berfesyen macam baju keluaran minaz ke leeyana rahman ke sah-sah dah tak boleh. Mampu tengok jelah kawan-kawan sedara mara melaram baju cecantik up tu date giteew..


Cara tingkatkan metabolisme badan


Banyak cara yang boleh dilakukan untuk tingkatkan metabolisme badan. Antaranya ialah:

  • Minum air masak yang secukupnya atau 8 gelas sehari. Air cukup penting supaya tubuh kita dapat berfungsi dengan baik.
  • Tidur yang cukup setiap malam penting untuk kekalkan metabolisme sihat. Tidur yang kurang boleh mengganggu kebolehan tubuh untuk membakar kalori. Jangan pulak tidur berlebihan sebab kesannya sama dengan tidur yang tak cukup.
  • Kurangkan stress. Tekanan boleh meningkatkan hormon kortisol dalam badan. Kortisol merupakan hormon yang memberitahu tubuh untuk menyimpan lemak sebagai persediaan sekiranya di dalam situasi yang bertekanan tinggi.
  • Makan secukupnya. Bukan berlebihan tau. Berlapar bukan cara yang betul untuk tingkatkan metabolisme. 
  • Lakukan senaman menggunakan pemberat dan berlari. 

Makanan bantu tingkatkan metabolisme





Jom kita tengok pulak makanan yang boleh bantu tingkatkan metabolisme badan dengan berkesan. Antaranya ialah:
  • Minum teh hijau. Boleh la gantikan kopi, teh tarik dengan teh hijau. Dalam teh hijau ni ada polifenol yang dapat bantu tingkatkan metabolisme.
  • Halia. Halia mengandungi kualiti thermogenic yang membantu meningkatkan suhu badan sekaligus meningkatkan kadar metabolisme badan.
  • Cayenne. Cayenne mempunyai sebatian yang dikenali sebagai capsaicin yang mempunyai kesan positif ke atas thermogenesis, proses di mana sel-sel menukarkan tenaga menjadi haba.
  • Cuka epal. Cuka epal juga boleh meneutralkan tubuh kita dari terlalu berasid.
  • Air lemon suam.
  • Dapatkan Vitamin D yang mencukupi. Vitamin D yang rendah boleh membawa kepada pengumpulan lemak dan mengurangkan kadar metabolisme badan. 

Dan banyak lagi makanan yang boleh diambil untuk tingkatkan metabolisme badan. Bila dah metabolisme kita tinggi proses menurunkan berat badan dan mengempiskan perut menjadi lebih mudah dan cepat.

Nak tahu tak cara yang lebih pantas dan mudah untuk kuruskan badan dan kempiskan perut korang? Hanya satu produk je yang korang perlu ambik untuk mendapatkan tubuh yang menjadi idaman.

Produk apa tu?? jeng jeng jeng..tak lain tak bukan sirap ajaib Shaklee yang semakin hari semakin diminati ramai iaitu VIVIX. Vivix pun boleh buat orang kurus? Biar betul..eh macam tak percaya la pulak ye..

Sukar nak percayalah..Meh tengok testimoni mereka yang berjaya kempiskan perut dan baju-baju semakin longgar..

Bila Perut Semakin Kempis Baju Pun Longgar Dalam Masa Sebulan
Baru je beberapa hari ambil VIVIX  dah rasa perubahan. Pembuangan menjad semakin lancar. Baju pun rasa ponggar sikit. Kalau dah sebulan boleh turun banyak kg juga la tu..Vivix mengandungi serat yang  tinggi sebab tu kalau ada masalah sembelit dan pembuangan tidak lawas boleh ambil VIVIX. InsyaAllah sangat membantu.

Ini pula testimoni panas kawan saya yang mengamalkan VIVIX. Sebelum amalkan VIVIX Kak Kamalia juga buat senaman, tukar bersa putih kepada beras perang, amalkan Omega Gaurd dan Lecithin tetapi berat statik je tak ada perubahan. Perut tetap buncit. Cuma berat tak naik macam sebelum tu..Alhamdulillah selepas konsisten mengamalkan VIVIX barulah nampak perubahan, perut semakin kempis dah..

testimoni vivix untuk kempiskan perut.
Seminggu ambik VIVIX ukur lilit perut berkurangan dari 28.8 ke 28. Hari ini susut lagi jadi 27.hihi..sape tak gembira kan..

Jadi korang yang tercari-cari suplemen untuk kempiskan perut dan turunkan berat badan boleh amalkan VIVIX. Tak perlu ragu-ragu lagi dengan produk Shaklee. Ia terbukti selamat dan berkesan..Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

No comments:

Post a Comment