Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer

Term neurodegeneration adalah gabungan dua perkataan iaitu "neuro," merujuk kepada sel-sel saraf dan "degenerasi," merujuk kepada kerosakan progresif. Istilah "neurodegeneration" digunakan untuk merujuk kepada keadaan kehilangan struktur saraf dan kemerosotan fungsi sistem saraf pusat dan sistem saraf periferi (peripheral).

Neuron adalah blok binaan sistem saraf termasuk otak dan saraf tunjang. Neuron tidak dapat dihasilkan semula atau menggantikan diri mereka sendiri. Jadi bila neuron ni rosak atau mati, badan kita tidak dapat menggantikan mereka.


Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer


Pendek kata penyakit neurodegeneratif ialah berkaitan proses penuaan otak manusia. Jangan ingat badan manusia je akan menjadi tua tau.

Penyakit tua ni bukannya melibatkan tubuh badan je tau, otak kita juga akan mengalami proses penuaan. Proses penuaan ni proses semulajadi dan tak boleh nak elak dah..

Punca Penyakit Neurodegeneratif


Bila dah terlalu banyak tubuh kita diserang radikal bebas menyebabkan otak kita akan mengalami oxidative stress. Keadaan ini akan mempercepatkan lagi proses penuaan dan penyakit-penyakit neurodegeneration seperti alzheimer, parkinson, masalah kognitif seperti susah nak ingat dan susah nak fokus.

Selain faktor radikal bebas penyakit penuaan otak juga disebabkan pembentukan protein toksik di dalam otak dan kehilangan fungsi mitokondria yang membawa kepada terbentuknya molekul neurotoksik.


Cara Menangani Proses Penuaan Otak


Walaupun perubatan moden tidak ada terapi yang boleh menyembuhkan penyakit neurodegeneration, tapi dengan pengambilan sirap ajiab VIVIX Shaklee dapat membantu menangani masalah penuaan ini.

Vivix Shaklee merupakan gabungan empat bahan yang hebat iaitu anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polyganum cuspidatum telah menghasilkan sejenis sebatian polyphenol iaitu resveratarol yang merupakan antioksidan yang sangat berkuasa.

Kenali Penyakit Neurodegeneratif Elak Nyanyuk Dan Alzheimer


Resveratrol berfungsi memerangi radikal bebas yang merosakkan dalam badan, dan manfaat kesihatan termasuk memanjangkan umur, dan pencegahan kanser, penyakit Alzheimer, dan kemurungan. (sumber)

Pengambilan secara konsisten VIVIX Shaklee membantu mengurangkan keradangan pada sistem saraf pusat. Ini penting kerana keradangan pada sistem saraf pusat yang menyebabkan berkembangnya penyakit neurodegenerative (neurodegenerative diseases).

Untuk mencegah badan kita dari serangan pelbagai penyakit langkah pertama yang perlu kita buat ialah dengan memastikan sel-sel tubuh badan kita sentiasa sihat.



Pengambilan Vivix secara berterusan dapat membantu sel-sel di dalam badan kita sentiasa sihat dan dapat berfungsi dengan baik. Korang percaya tak badan yang sihat bermula apabila sel-sel juga sihat...??

Nak sel-sel badan sentiasa sihat dan befungsi dengan baik kenalah rajin amalkan VIVIX..hihi..

Nak Vivix dan vitamin shaklee yang lain dengan harga paling istimewa?

Apa tunggu lagi hubungi saya segera untuk dapatkan harga yang paling istimewa dan konsultsi percuma.

💗 Your trusted Shaklee consultant
👉 Puan Nor Akmal
📱 WhatsApp/telegram +6013-927 9846

Comments